home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Peta generacija modela A4 bi na tržište trebalo da stigne 2015, a jedna od najvećih novosti bi trebalo da bude činjenica da će kupci moći da izaberu između čak tri plug-in hibridna pogonska sklopa. Naime, Audi će putem proširenja "zelene" motorizacije pokušati da predstavi novi model kao najekonomičniji automobil u ovom veoma kompetitivnom segmentu.

Konkretnije, Audi će sa novim A4 ponuditi benzinske i dizel plug-in hibride, poslednju generaciju sistema pogona na sva četiri točka, 8-stepene automatske menjače i električnu autonomiju do oko 50 km.

Dalje, novi A4, pod kodnim imenom B9, je prvi Audijev model koji će koristiti modularnu MLB platformu što će se prvenstveno odraziti na smanjenje mase i to za oko 100-200 kg. Drugim rečima, sledeća generacija bi trebalo da ima oko 1.300 kg (zavisno od motora i opreme).

S dizajnerske strane novi A4 će biti više evolucija sadašnjeg izgleda pa zato ne treba očekivati nikakva veća iznenađenja kada je reč o stajingu. Pod vodstvom Audijevog šefa dizajna Wolfganga Eggera glavne razlike u odnosu na sadašnji izgled ovog automobila bi trebalo da budu u dorađenim i moderniovanim detaljima poput maske, svetala, dodatnog naglašavanja pojedinih linija i sl.

Što se dimenzija tiče one se ne bi trebalo značajnije menjati, a slično važi i za ponudu prostora unutar putničke kabine i prtljažnika čija bi zapremina trebala minimalno da naraste na oko 490 litara. Hibridni modeli bi trebalo da imaju nešto manju zapreminu prtljažnog prostora zbog ugradnje baterija i pojedinih elemenata hibridnog pogona.

Osnovu motorizacije bi ipak trebalo da čine 4 i 6-cilindrični benzinski i dizel motori, u koje bi, barem neke, trebalo da bude ugrađen i sistem za deaktivaciju cilindara što će dodatno doprineti povećanju ekonomičnosti tih automobila.

Inače, očekuje se da će se zapremina 4-cilindričnih benzinaca kretati između 1,4 i 2,0 litra, a pridružiće im se i 3.0 V6. Snaga ovih motora će iznositi između 145 i 225, odnosno 350KS. Dizelski 4-cilindrični motori će imati zapreminu između 1,6 i 2,0 litara i snagu između 110 i 190KS, dok će vrh ponude činiti 3.0 V6 snage do 280KS.

Što se ranije pomenutih plug-in hibrida tiče, radi se o više-manje istom pogonskom sklopu sa električnim motorom snage 115KS, a menjaće se konvencionalni motori. Drugim rečima, kupci će moći da biraju između hibrida sa 2.0 TDI snage 190KS, 2.0 TFSI snage 230KS i kompresorskog 3.0 V6 snage 260KS.

Limuzinski i karavanski Avant će dakle na tržište stići u prvoj polovini 2015, dok bi Allroad verzija trebalo da stigne do kraja te iste godine. Naslednici modela A5 Coupe, Cabriolet i Sportback se očekuju 2016.

Izvor: Autonet.hr

Render: Autocar.co.uk



čitanja : 1643



Komentari

Napred Rapid fazon, sve se vrti u krug.

Autor Aleks 21 Avg 2013, 10:50

Evo ga ovaj upravo bez hrom lajsni napred, ali sad ima nekako povijeno grbavu haubu kao Golf.
Nije ovo Rapid fazon, nego je Rapid uprošćeno najjeftiniji VW fazon.

Autor Brembo Motorsports 21 Avg 2013, 12:57

sa dizajnerske strane ne donosi bas nista novo.
i svaki drugi "novi" audi u narednih 6-7 godina ce da izgleda identicno.

Autor mile antena 21 Avg 2013, 18:06

Ovo je bas ono sto ne treba da bude. Stavlaju bateriju nazad u gepek, tipicna dosetka.

To kvari vozne karakteristike, udobnost i prakticnost, pogotovo na limuzin tipu auta sa prednjim pogonom.

Da su inovativno, stavili bi baterije u pod.

Autor Fordovac 21 Avg 2013, 21:28

A oni se sve pokidaše šta ćete vi da kažete.
Vidim ne pali kod kupaca korporativni dizajn, pa Audi uskoro postaje premijum No1

Autor Engouh 21 Avg 2013, 21:29

Engouh 21 Avg 2013, 21:29

Zasto ti onda kritikujes Toyotu kad se prodaje kao luda?

Autor hh 21 Avg 2013, 22:08

@hh,
Zato sto se Dejanu ne svidjaju branici te Tojote.
Dejane, previse si subjektivan sto te cini jednim od omrazenijih likova ovde. Spusti loptu, nema potrebe za tolikom mrznjom.

Autor Uroš Cuore Sportivo 21 Avg 2013, 22:23

@Engouh,
jelda dejane? na vrelim gumama si drugu pricu pricao; tamo si tvrdio da je mercedes i dalje "tata", a sad ipak bolju strategiju audi ima?

Autor mile antena 21 Avg 2013, 22:26

@mile
A, zasto Audi sa malim izmenama isti godinama, a Kadilak predstavi koncept gde je u odnosu na trenutne modele promenio samo sirinu i duzinu farova i stopova i opet je to novi i drukciji Kadilak.
I ti bi trebao da budes onda malo objektivniji.

Autor dusan 22 Avg 2013, 01:46

@dusan,
kljucna rec u celoj prici je KONCEPT. jedan obican cadillacov model (recimo cts) se vise promenio u poslednje 2 generacije nego audi a8 u celoj svojoj istoriji (od 1994 godine)

Autor mile antena 22 Avg 2013, 04:35

@ mile antena
Mercedes je tata kako god okreneš, ali po prodaji Audi je u julu postao No1.
Sem toga VEOMA originalni Bjuici stižu iz Opela. Zamisli da se Audi pravi od Škode, ti bi se prvi smejao i izigravao po blogu.
@ Uroš
Ta moja ne/objektivnost nailazi na potvrdu, pre ili kasnije ono što se meni sviđa, dobija nagrade za dizajn. Znači ja imam ukusa. A to što su ukusi različiti, to je njihov problem (neukus). Ja ne mogu nikog da mrzim jer sluša grand, ali kada mi ljubitelj granda priča o muzici, onda je to meni jako naporno slušati.

Autor Engouh 22 Avg 2013, 08:31

mozes li da objasnis kako je audi u julu postao No.1? i prosle godine je u julu prodao vide od konkurenata ali je prosle godine napravio vecu razliku nego ove jer mu je skok bio manji nego BMW-u ove godine.interesantno mi je da pratim prodaju a i inace volim brojke pa baratam sa njima dosta dobro.mislim da o premium trojci i ne treba da se prica o prodaji nista bar nekih par godina jer se tu i nece promeniti nista par godina a mozda i par decenija.tek treba da se kompletira serija 1,pa cela gama serije 2,pa cela gama serije 4,pa x2,pa x4,po nekim najavama x2,u prodaju krecu i i3 i i8...mislim da ce se samo praviti veca razlika u korist BMW-a.BMW je dosta ojacao na kineskom trzistu i to su skokovi na mesecnom nivou preko 30%,dok audi na dosta manjem,americkom skace nekih 10ak odsto.sve u svenu BMW ce jos dugooo vladati i bice br 1 kao sto jeste,svidelo se to nekome ili ne.

Autor bmw series 8 22 Avg 2013, 09:38

po nekim najavama z2 stize.kao sto rekoh,koga interesuje prodaja samo neka prati iz meseca u mesec i samo ce mu se kazati.a ja jos 1 ponavljam da ne bi ziveli u iluziji:BMW jos dosta godina ostaje u premium segmentu No.1.

Autor bmw series 8 22 Avg 2013, 10:09

hehe, evo kakva je bila situacija prosle godine posle 8 meseci:
Audi ... 961,000
BMW .. 963,100
MB ..... 841,567

A svi znamo kako se zavrsilo na kraju 12. meseca:))
Audi uvek u julu, avgustu, eventualno u januaru chapne po 2-3 hiljade vise, ali zato stizu za Audi strasni septembar, oktobar, novembar. A sta reci o decembru. Audi bi ga najradije izbacio iz kalendara. Naravno nisam pominjao vec protekle mesece: mart, jun, po zlom glasu poznate u Audiju:) (kad je prodajna trka sa BMW-om u pitanju)

Autor toma 22 Avg 2013, 12:20

@Engouh,
u pravu si dejane, najbitnije je da ti kazes da je odredjena marka "tata" u klasi, i da novinari pohvale taj auto, a sta kupci misle - koga jos briga za tim, to je nebitno, auti se prave da bi ih novinari i klinci po internet blogovima hvalili i kritikovali, ne da se prodaju kupcima.
kao kad si mene ubedjivao kako su mazda6 i passat najbolji mid-size auti u americi jer si video neki usporedni 10-minutni test ... a ono u pitanju su 2 od 3 najgore prodavana auta u klasi.
u buick-opel pricu necu ulaziti opet sa tobom jer istu pesmu pevas godinama, iako je odavno poznato da o buicku ne znas bas nista (siguran sam da nikad nisi ni video buick uzivo). ili ces me opet ubedjivati kako je regal tj. opel insignia najlepsi buick ikada proizveden?
i da, zamisli da neka skoda deli platformu i motore sa audijem, to se bas nikad nebi desilo, jelda?

Autor mile antena 22 Avg 2013, 14:43