Snimljen novi Smart ForTwo

Podsećanja radi, Smart (deo nemačkog Daimlera) je u julu ove godine u svojoj fabrici Hambach u Francuskoj proslavio proizvodnju jubilarnog 1,5-milionitog primerka Smarta ForTwo. Prva generacija je inače počela da se prodaje 1998. godine, druga je sa proizvodnjom startovala početkom 2007. godine, a milioniti primerak je napravljen u septembru 2008. godine.
Jubilarni 1,5-milioniti primerak je proizveden neposredno pre početka nešto duže letnje pauze u fabrici (trajala je do kraja avgusta), budući da je Daimler u nju uložio oko 200 miliona evra kako bi bila modernizovana i pripremljena za sledeću generaciju Smart vozila.
Premijera Smarta ForTwo nove generacije se inače očekuje tokom 2014. godine, a biće nešto duži i širi od aktuelnog modela.

Ta nova, treća generacija Smarta ForTwo će biti dostupna kao Coupe i Cabrio, a ovaj dvosed će pokretati novi 0,9 litarski trocilindrični benzinac sa direktnim ubrizgavanjem, napravljen u saradnji Mercedesa i Renaulta. U ponudi će po ranijim vestima biti dve verzije, osnovna sa 63 kW/85KS i jača sa turbo punjačem i 78 kW/105KS. Dizelaši u ovom trenutku nisu u planu, a kao opcija će kupcima na raspolaganju stajati i sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.
Najavljuje se i ForTwo e-Drive sa elektromotorom od 67 kW/90KS i litujum-jonskim baterijama.
S druge strane, novi Smart ForFour (ili Smart ForTwo+2) će imati duže međuosovinsko rastojanje, mesta za četiri putnika, a jedan od motora u njegovoj ponudi će biti i pomenuti 0,9 litarski turbo benzinac.
Šef Mercedesa Dieter Zetsche je pre nekoliko meseci inače izjavio da će cela paleta Smart modela imati novu platformu sa zadnjim pogonom i motorom smeštenim pozadi.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Inautonews.com
Uh, nesto mi deluje predugacak. Kada dodje do toga da je razlika izmedju njega i nekog malog autmobila tipa IQ, ili 107 i sl. samo 20-30 cm, radije bih uzeo neki manje avangardan automobil koji nudi vise za manje novca.
Citava poenta smarta je da moze da se parkira bilo gde.