Nova Škoda Fabia stiže 2014. godine

Mada je Škoda fokusirana na SUV model, u Mladoj Boleslavi nisu zapostavili svoje stare četvorotočkaše, pa nas tako 2014. očekujuje nova Fabia, smeštena između Citigo i Rapid modela.
Šef razvojnog sektora češke kompanije, Frenk Velš, je izjavio da je rad na novoj Fabiji tekao uporedo sa radom na Rapidu i Octaviji, pa novi supermini neće doneti drastičnu promenu dimenzija.

On je najavio potpuno novi dizajn, optimizovanih proporcija, uz gotovo neznatno povećanje širine i manju visinu, ali će ostati izuzetno kompaktan.

Protivno ranijim navodima, nova Fabia neće biti zasnovana na smanjenoj verziji MQB platforme, do sada viđene širom proizvodne linije Volkswagen Grupe. Ono što možemo očekivati je najnovija generacija energetski efikasnih agregata i info-zabavnih sistema.

Osim na Golfu, MQB platforma će biti adaptirana za automobile veličine Passata, a u budućnosti će biti prilagođena i za modele koji se po dimenzijama ne razlikuju od modela Polo, ali taj proces neće biti gotov na vreme, da bi se našao na Fabiji.

Nova Fabia će imati karavansku verziju, zbog njene popularnosti u urbanim uslovima i isplative cene, kao i druge varijante, ali je sada sigurno da žestoka vRS neće biti jedna od njih.
Preuzeto sa: Autoportal.rs
Renderi: arhiva Autoblog.rs / Autobild.de / Autoexpress.co.uk / Autozeitung.de
ko moze ovo da voli i da bude fan ovoga nikad mi nece biti jasno.auto je dobar za prevoz od tacke a do tacke b i tu je kraj.
Fabija nece biti na MQB platformi... novi momenti... onda to znaci da ce biti u principu zapravo skraceni Rapid...
Bice to solidan auto, naravno dici ce i bezbednost i opremljenost na visi nivo s obzirom na konkurenciju...
@Orlo
pa nece valjda VW skupocenu MQB platformu spustiti u taj cenovni nivo iako ju je izmislio samo da bi ustedeo...? :)))
Jel sad vidite sta je i gde je Skoda?
Sve su to dezinformacije da bi se konkurencija opustila, a kad je izbace, trešće se gora od rođenja miša.
Dobri izvori kažu da će porasti 6cm, šira će biti 4cm, a niža 3.5cm.
I sada je komfornija od pojedinih vozila C klase. Prethodna zbog esp-a nije dobila najvišu ocenu, ali sad će da pokida. Koliko modela u B klasi su duži od Fabije, a imaju komfor na nivou Škode Citigo.
Prva generacija mi se stvarno uvek mnogo dopadala zbog skromnog i jednostavnog (a opet dobrog) dizajna.
Ova aktuelna je promasaj!
Autobild je potvrdio skracenu em.ku.be platformu jer su posetili centar za razvoj u Mladoj Boleslavi.
Stvarno neko širi dezinformacije.
Neki Dr Mr Pr iz VW je izjavio da će prvo vozilo na skraćenoj MQB platformi biti Fabia, i da će je posle nje dobiti novi Polo, Ibiza...
Sem toga, i prva Fabia je dobila novu platformu na test, a tek su posle, kada su se uverili da je sve OK, napravili Polo na istoj platformi.
Tako da, ova priča pada u vodu.
I da, što je Fungicid rekao, nova Fabia će biti duža nekih 5cm, malo šira i niža, a zapremina prtljažnika će porasti na nekih 330-340l. Standardno će imati ESP i 4/6 vazdušnih jastuka (zavisno od tržišta).
Čuo sam da će nova Fabija biti za 1000€ jeftinija od sadašnje, da bi se primakla Daciji i da će kvalitet biti lošiji. Računaju na masovnu proizvodnju i bolje prodajne uspehe.
VW izbacuje atmo motore ,a oni će nastaviti život u skodi, pa će nova Fabija i dalje biti opremljna troklipnjačom htp. Ide se ka tome da Skoda postane profitabilna i da poveća proizvodnju.
@ žole
A ja čuo da si ti sve izmislio kako bi omalovažio škodu. Takve stvari mogu da pišu samo na fan pejdžu na stranici www.facebook.com/dacia i da se nadaju da će Češku pogoditi meteor prečnika meseca
@Milance
Tako kažu u salonu Samardžić, pa je pametnije sačekati novu Fabiju. Biće ljepša, ali i lošija jer će da štede na svemu. Biće lakša 100 kila, na raznim uštedama. Nešto kao Rapid, samo još izraženije.
Veliko u malom. To je sadasnja fabija. Mada nije "autobus", komfornija je od dosta vozila C segmenta. A VW motori su poznati.
Tek, nema razloga da nova fabija ne nastavi slavu prethodne, jer nikada i nije zamisljana kao "skulptura", vec funkcionalno vozilo
Mislim da nijedna tema ovde ne indukuje tolike rasprave kao škoda.To se zove "dijalektički materijalizam".Prosto,ona nikoga ne ostavlja ravnodušnim.Mislim da svi treba da smo joj zahvalni što postoji.Bravo škoda!
Sve, ali nije jasno kako je Skoda procentualno od tržišta, najprodavanija u Srbiji, posle češke (eventualno)?
A već u okolini, nema je negde ni među prvih 10.
Koji to gremlin grize Srbe? Prokletstvo ili traženje novog Golfa 2 ?
@bumbar
prodaje se kao nova ali je zato polovnu niko nece!
Nema je u top 20 kako kazu na sajtovima za polovnjake, pisalo u Autobildu...
Kljuc uspeha skode kod nas je jednostavan. Nas narod je i u skorije vreme kroz tesku golgotu prosao i slabo veruje u price o svetlosti na kraju tunela. Zato i pitanju prevoznog sredatva znacajan broj ljudi nastoji krajnje racionalno da resi. A skoda je kralj racionalizma u toj sferi ( mada joj je 500L postao veliki takmac). Prosto da prostije ne moze biti.
Naravno da ima izuzetaka
Pa svima je bilo jasno u auto svetu,dakad je izasao novi Rapid , to pretstavlja novu Fabiju sa ‚‚repom‚‚ .nisu izgoreli po glavi da sada smisljaju projektuju novu armaturnu plocu,ogibljenje, vesanje i sl...pored silnog uspeha fabija relano po broju prodatih primeraka nikada nijemogla da parira Polu, kliju,Fijesti,207 i sl.bila je jedini kvalitetnimali low cost auto do pojave Logana kojije jos jeftiniji a zadovoljava iste kriterijume kao ifabija.I Dejane, nije fabija zbog ESP bila nesto slabija, naprotiv, sa ESP je imala rezultat losiji od proseka, dakle kao Sandero kojiznatno manje kosta i nudi vise opreme.Nova fabija ce pokusati da uzme kupce Dacije , jer nema logike da uzima kupce Poloa, prosto.Videli ste je u Rapidu imace istu tablu ista vrata ista sedista, samo guzu razlicitu, u protivnom ce biti finansijski debakl, jer pored Fijeste,Poloa,Klija i 208 realnonema sta da trazi.Njeni kupci su kupci dacije hteli vi toiline, sa tim da je Sandero-Logan za sada nedostizan za Rapid-Fabiju.
@S & S
posto si uporan u propagiranju teorije racionalizma, zamolio bih te da objasnis u cemu je to Skoda racionalna a ostali automobili nisu, posto meni to bas nije jasno a verujem ni ostalima...
Hvala!
Sva racionalnost Skode se svodi na to što je predstavljena u Srbiji kao naslednik Golf 2.
Prvo je utvrđeno da novi Golfovi nisu kao Golf 2, a Skoda je izgledom, kutijastim dizajnom, jednostavnošću, visokim i uskim sedištima, i visokom cenom, baš pandam Golfa 2, samo sa elektronikom, što joj zamera srpska masa.
@carobnjak
Tesko je naci argumente za "dijalekticku" raspravu o skodi sa nekim ko kao jedan od tri osnovna parametra za izbor vozila kaze "I samo da nije skoda,naravno", ko neki konkretan automobil ceni po doprinosu tog brenda razvoju automobilizma uopste ili sa nekim ko "autobusom" naziva svaki automobil gde mogu dostojanstveno da sednu cetiri osobe ili ko sediste vozaca koje nije postavljeno "lezeci" odmah zove "klupom u parku" ili ko (opravdano) kritikuje bezbednost nekih modela skode, ali nedostatak vazdusnih zavesa na daciji pravda time da je "zastitni kavez" i pojas "u pet tacaka" bolji i uopste svaki element opreme koga nema zove suvisnim gedzetom i sl. Skoda nije savrsena, i ona svojih promasaja u nekim stvarima ima.
Tek, jedan si od jako teskih sagovornika na temu skode,ali to i jeste sustna dijalektickog materijalizma, razvoj svega,pa i misljenja,kroz borbu suprotnosti...
@S & S
kao prvo, za polovinu iznetog ja ne snosim autorska prava (malo si pobrkao sagovornike!), kao drugo nisi izneo nikakve argumente, a ja ih uporno cekam posto ti stalno insistiras na njima...
Kao trece, nisam uopste tezak sagovornik, pre ce biti da ti ne umes da objasnis ono sto zastupas, iako se trudis... :)
Ajd ispocetka, skoncentrisi se samo na teoriju o racionalizmu slavne nam Skode...