BMW Serije 4 Gran Coupe: procurele prve zvanične slike

Nakon što je BMW promovisao novu Seriju 4 Coupe, ostaje nam da sačekamo i druge karoserijske verzije. Krajem prošle godine je tako predstavljena Serija 4 Cabrio (na sajmovima u Tokiju i Los Anđelesu), a nedavno se pojavio i serijski M4 Coupe.
Novi član porodice "četvorke" će biti i Gran Coupe, a nekoliko dana pre premijere danas je u javnost pre vremena dospelo nekoliko zvaničnih slika.

BMW Serije 4 Gran Coupe (interne oznake F36) će se u prodaji pojaviti u junu 2014. godine (premijera za širu javnost u martu na sajmu u Ženevi), a nastavlja sa idejom Serije 6 Gran Coupe, samo u manjem pakovanju.

Po nedavno obvjavljenim informacijama (i dalje doduše nezvaničnim) Serija 4 Gran Coupe neće imati duže međuosovinsko rastojanje kako se to ranije mislilo, već će raspolagati sa istih 2810 mm koliko ima i Serija 3 sedan.
Dužina će iznositi 4640 mm, širina 1825 mm, visina 1370 mm (7 mm niže u odnosu na Seriju 4 Coupe), zapremina prtljažnika će iznositi 480 litara kao kod Serije 3 Sedan, dok će težina biti povećana za oko 100 kg.
Standardno će se nuditi sa zadnjim pogonom, a opciono i sa xDrive pogonom na sva četiri točka.
Što se cena tiče, Serija 4 Gran Coupe bi navodno trebalo da bude skuplja za oko 6.000 evra u odnosu na ekvivalentnu Seriju 3 Sedan.
Po nekim ranijim najavama, Serija 4 Gran Coupe će se kupcima (bar na početku) nuditi u sledećim verzijama: 420i, 420d, 428i, 435i i 435d (Amerikancima će biti dostupne samo 428i i 435i varijante).
Takođe, tokom 2015. godine možemo očekivati i sportski M4 Gran Coupe.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto via Autofilou.at
odlican!
zanima me taj sportski za sledecu...
a i cene ce biti zanimljive. verovatno tu oko i30.
Hm, nece da izbace 2GC a iskreno ne vidim neku preveliku logiku za 4GC.
Ok, sredina izmedju 3 i 5. Ali cenom gubi smisao, bolje uzeti 5-cu.
Od trojke izveden kupe ( 4 ) , pa opet vracen u limuzinu o.O.
Pretpostavljam da bi pre uzeo 3-ku ili 5-cu.
3-ka jeftinija, 5-ca bolji auto.
Treba videti uzivo i cenovnik detaljno, ali kad sam seo u 3-ku i 5-cu, ogromna je razlika, ko da je tri klase iznad a ne jedna. A nije tolika razlika u ceni. Ovaj je prilicno skuplji id trojke, vrv blize 5-ci, tako da bi pre uzeo 5-cu, s obzirom da se 4GC od 3-ke razlikuje samo po dizajnu. Cini mi se da bi vise logike imao 2GC. ovaj ce biti kanibal ili ce se retko odlucivati za njega. Nije neka nova klasa tipa X1 pa da privuce nove kupce. U najmanju ruku, kad izbacuju 4GC, ne vidim razlog da ne izbace 2GC. pogotovo sto bi bolje izgledao od kupea i serije 1.
Realno sam očekivao više , čak mi je klasična trojka agresivnija i elegantnija.
Uopšte ne vidim profil potencijalnog kupca za ovo vozilo , jer se nije puno izgledom distanciran od trojke , čak i baca na ono spadalo GT a nema eleganciju i profinjenost 4-orke kupe a cijenom će ići ka 5-ici , koja je u svakom segmentu bolji i ozbiljniji auto.
Za ovu formu fali dužine , jer 6GC je baš zbog svojih grandioznih dimenzija beskrajno elegantan , dok je to ovde promašaj kao npr kod CLA , ima formu CLS-a ali zbog dužine nema dobre proporcije , pa to zna izgledati smiješno.
Pit, lepo si to razlozio. jeste, treba videti cenovnik.
naravno da si u pravu 5ica ispred 3jke - uvek!
iako nema mnogo logike sto su to radili, ipak, skladan auto su auto sklopili.
ocekujem 5 kupe - imam osecaj da ce to biti auto snova.. i to dostizan san nekada u ovom zivotu (to sto se snova tice preciziram a propo mb s-a u mom slucaju ;)
I nisu mi ove slike pokazale nesto auto u pravom svetlu..
@Pit
Ocekujem 2GC kao rivala CLA..
Ценим да ће га ипак развући неки милиметар. Каква је сврха модуларне платформе ако се не користе предности модулације??
Пит
Ма биће и двојчица у овом формату, само да дође ред на њу. Освајају сегмент по сегмент а то је коначана величина. Једног дана више неће бити нових категорија за развијање па ће се посветити постојећим. А то ће, како ствари стоје, бити релативно скоро. Вероватно већ у следећој генерацији уколико ову прескачу.
cela slika poslednja:
http://www.worldcarfans.com/114013169583/bmw-4-series-gran-coupe-leaked
pit
vazno da vidis logiku za postojanje GLA:)). Mada da se ispravim, tek kad se vide cene. Ako je 1000 do najvise 2000 skuplji od A klase (toliko valjda kosta podizanje za 5 cm), onda i moze....
Sto se tice 4GC, BMW ne radi copy/paste kao konkurenti, sve po istom sablonu. Ovo nije kopija modela 6gc. Auto je za one koji zele kupe serije 4, ali im treba i porodicni praktican auto, a nemaju novca ili mesta za kupe i limuzinu/karavan. Samo me zanima prostor na zadnjoj klupi. Verovatno ima malo manje prostora od serije 3, dakle kao nova C klasa. Plus, solidna doza prakticnosti zbog petih vrata. U svakom slucaju najlepsi auto sa 5 vrata. Skoro pa izgleda kao kupe sa 4 vrata.
Veljko
rece mi neki dana da si dipl. ing., a pre toga da si samo ing. Sta je istina?
@Pit
Nije da im ovo nije potrebno.
I A5 Sportback je odlicno prihvacen. A, eto imas i A4, a preko A6.
toma Jos jedan tvoj navijacki komentar. Svi se slazu, ali toma naravno brani bmw. Elem, GLA ima smisla kolko i X1. Dalje 4GC , nije individualac kao CLA, vec lici na ostale bmw limuzine. Sto se tice tvoje analize, odgovor je serija 3 !
320d kosta 36 000e. 520d kosta 42 500e. Razlika 6500. Razlika izmedju ekvivalentnog 3 i 4GC 6 000e. Ja tu ne vidim logiku da za maltene iste pare pre uzmem 4GC umesto 5-ce. Pise u textu poredjenje sa 3-om. 5-ca je ipak jaca klasa !
Naravno da ce svaki model naci kupca. Ali ja pricam iz svoje perspektive, nikad ne bi uzeo 4GC pored 5-ce, pogotovo kad je razlika samo 500e !
Ovde nema iznenadjenja,malo uvecana serija 3 sa dodatnim trecim bocnim staklom.Lepo,ali nista novo.
iskreno, meni ne izgleda nista posebno, puno lici na 3gt pa mi se zato nesvida.."obicna" trica je prekrasna, ovo mi nije nista posebno..
a5 sportback izgleda strasno dobro (govorim to a ne favoritiziram audi, uzmite to u obzir)
cla mi je prekrasan, ali nekako malo i nabijeno mi djeluje, ali bi ga svejedno uzeo jer mi je bomba izgledom
uzmite u obzir takoder da su po izgledu, cla, a5 sb i ova 4gc potpuno drukciji automobili, a "trebali" bi biti ista klasa, a cini se da je svaki klasa za sebe
pit
GLA nema veze sa X1.
- X1 nije na bazi serije 1.
-GLA je nastao podizanjem A klase za 5cm. Identicni su. Isto medjuosovinsko rastojanje (2699mm), identican prednji prepust (906mm) i jedino je zadnji prepust 10cm veci, pa je i prtljaznjik za toliko duzi od onog u A klasi.
Uzdignut je oko 5 ili 6 cm u odnosu na A klasu. Dakle manje nego Sandero stepway u odnosu na obican sandero.
Cak je B klasa visa od GLA. Pa taj GLA treba da bude povisen, da imas osecaj da si malo iznad standardnih limuzina, kad ono...
Sto se tice 4gc -
kupe, zadnja vuca, lep, jos i praktican, nemacki motori, vrhunski menjac. Dakle sve ono sto nije CLA....
sysfan
"cla mi je prekrasan"
zbog onog "mi" ne mogu nista da prigovorim, ali onda se diskreditujes da razgovaramo o dizajnu. A posebno zato sto mislis da bi CLA sa svojim rogobatnim proporcijama, prednjom vucom, koji predstavlja A klasu sa "repom" trebalo da bude ista klasa kao 4GC koji je nastao na bazi serije 3sedan/4kupe, a koji su mnogo ozbiljne masine.
toma Naravno da nema, GLA se neće zaglaviti ako sidje sa puta. i puno je lepši. Elem, promašio si poentu za 4GC. Ja pričam da sa cenom 5-ce, ga ne bi uzeo, pre bi uzeo 5-cu, koja je bolji auto, prostraniji, jača klasa.
Sve što si nabrojao u 19:43 , govori u prilog da se uzme serija 3. Ili 5-ca za 6500e više, a 4GC je 6 000 više. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=732121 Kao što kažu gore, ne razlikuje se od trojke, osim malo po dizajnu i ceni 5-ce skoro. Te sam logično zaključio da je bolje kupiti 5-cu. Koja je najbolja kupovina po meni od BMW-a. Jer je mnogo bolja od 3-ke, nije mnogo skuplja, a već ne bi dao više para za malo veću 5-cu zvanu 7-ca. Najbolji odnos dobijeno-uloženo kod bmw-a. I za kraj CLA nije ista klasa kao 4GC. Ali CLA ima individualan dizajn, za razliku od 4GC, koja je još samo jedna u nizu bmw limuzina. Sad imaš 3,4,5. Mada, 4GC je trojka kupe, pa opet vraćen u limuzinsko izdanje. :) Po ceni 5-ce skoro, pa ko voli nek izvoli. 5-ca mnogo bolji izbor po meni. Ja razumem da ti imaš problem da opravdaš sve što bmw uradi, ali nemoj ovde da dosadjuješ ljudima, zadrži svoje mišljenje za sebe, niko te ništa nije pitao. Ili diskutuj sa nekim ko ti se obrati. Ja ne pljujem 4GC, već sam samo izneo svoje mišljenje da bi pre uzeo 5-cu nego njega, ili 3-ku za manje para. I nisam ništa loše rekao za 4GC, niti da je ružan niti bilo šta.
pit
sta je to individualno kod CLA. Da li je CLA isti kao i svi ostali mercedesi, ili su svi ostali mercedesi isti kao CLA. Tu sam malo zaglibio u razmisljanju:)
Ali ti ne kapiras zasto ljudi kupuju kupee. 5-ica je bolja kupovina od 4gc ili 3? A ne mislis da je C mnoooogo bolja kupovina od CLA, iako imaju slicnu cenu.
Ako se zaustavis na vlaznoj travi, na uzbrdici, sa letnjim gumama i pokusas da krenes, zaglavice i onaj RRover koji prosao pored one X6-ice (mnogo verujes marketingu, i to selektivno). Naravno, na RR su bili adekvatni pneumatici i imao je zalet kada je stigao do uzbrdice. A taj GLA ce se zaglaviti svuda gde se bude zaglavila i A klasa sa AWD pogonom. Mada, malo je mucno slusati te kako ESP kod taksista radi najbolje na svetu, kako mercedesi ne mogu da se ukradu, kako mercedesi ne mogu da se zaglave bla, bla, bla...A gledali smo na netu zilion testova AWD pogona, i ne secam se kada je u nekom zakljucku 4matic bio ispred Xdrivea.
I jos nesto sto se tice trojke i cetvorke. Cetvorka je niza, i mnogo se bolje vozi od trojke. Mada, sta to interesuje penzose...
Кад већ помињете ЦЛА, просто је невероватно да су онако смео, леп и футуристички концепт упропастили до непрепознавања. Али добро...
Тома је потпуно у праву што се тиче А и А степвеја. Ја буквално (потпуно озбиљно ово износим) не разликујем поменута два на фоткама а и на клиповима буде потешкоћа.
Јасно је да је Мерц играо на ту карту! (Што је и логично, обзиром на тесну сарадњу са Дачојзлом) ;)
А што се тиче 4ГК бићу искрен, на овим фоткама ни близу очекиваног. Али обзиром на БМВ возила, прави утисак се може донети тек уживо. Оно што је занимљиво је тих 100 додатних кг. Изгледа да ће 6000 разлике оправдати поприлично опреме.
pit
i nije mi jasno sta imas protiv malo vece 5-ice, zvane 7-ica. Pozabavi se onom malo vecom C klasom, zvanom S klasa. Dizajn C i S klase je toliko identican, da tako nesto do sada nije vidjeno ni kod Audija. A 5 i 7 su u odnosu na C i S, razlicite ko dan i noc.
Nego, da se vratimo na temu:
http://www.dodaj.rs/f/3r/L5/dZ4RoRF/41.jpg
http://www.dodaj.rs/f/m/BN/3HM00H6Z/42.jpg
http://www.dodaj.rs/f/1W/3l/4Pn6SzuU/43.jpg
toma
"sta je to individualno kod CLA."
Dizajn.
Mada razumem te, pošto si bmw fan, da nisi navikao na individual dizajn. :)
Da, mislim da je C klasa bolja kupovina od CLA.
Čak, trenutno, uzimajući sve u obzir, mislim da je najbolja kupovina trenutno od MB-a.
A ako lova nije problem, S klasa naravno.
Kao što mislim da je 5-ca kod bmw-a ( uzimajući sve u obzir ).
Što se tiče X-drive-a, jel treba da ti kačim onaj link ML, GC, X5 ? :)))
Jedino se X5 zaglavio, najnoviji X5 je u pitanju, sa kako ti kažeš čudima od tehnologije, ali crvrc Milojka.
Čovek se primio na PR i sišao sa puta. :)
Uz X-drive i X modele treba da stoji upozorenje, " ne silazite van puta". :)))
"I jos nesto sto se tice trojke i cetvorke. Cetvorka je niza, i mnogo se bolje vozi od trojke."
Moguće da je malo niža, ali osim dizajna, ispod kože je to trojka, pa me zanima kako to da se mnogo bolje vozi od trojke ???
Ako se ne varam, 4GC je teži od trojke.
U svakom slučaju, najveća razlika je vizuelna, a ni ona nije neka...
Jedan te isti auto samo sa malo drugačijim dizajnom.
C klasa liči na S, ali su zato unutra totalno različiti, za razliku od 5-ce i 7-ce.
Gagiba
Sreća da razlikuješ BMW-e !!!
Posebno enterijer 5-ce i 7-ce.
A evo, da te poštedim poteškoća, očigledno nisi video GLA. :)
https://www.youtube.com/watch?v=IIh9tW8vZMw
P.S: Jedno malo upozorenje, nemoj da se uplašiš, ovde će biti scena i van puta.
Znam da je vama, bmw fanovima to noćna mora, ali ishod neće biti kao sa onim X5... :)))
pit
a zasto si se toliko raspisao o trojci i cetvorci a da (ocigledno) nisi procitao ili odgledao ni jedan ozbiljan test?
5 i 7 se u enterijeru razlikuju mnogo vise nego c i S u eksterijeru (to ruku na srce i nije tesko).
Xdrive na seriji 3 i seriji 5 uvek potuce 4matic na c i E klasi. Sto se X5-ice tice, verujem da bi svaki proizvodjac voleo da ima u svom programu nesto poput X5-ice. Skupo, a ide ko alva. To znaci da BMW pravi vozila bas onakva kakva su potrebna kupcima. Mozes na youtube-u da nadjes milion klipova gde se bilo koji SUV zaglavio. Ja cu ako sam pristrasan novinar/test vozac bilo koji SUV da nateram da izgleda kao da je truba i da se zaglavljuje cim pomoli nos sa asvalta. CLA je najspecificniji po tome sto je verovatno najruznije vozilo koje se izdaje za "mladalacki kupe". Sto se tice GLA i A klase, i CLA, stvari stoje ovako:
http://www.dodaj.rs/f/28/UD/24YZzqpn/a.jpg
Dakle identicni. Na donjem crtezu su preklopljeni, i crvena i plava linija predstavljaju razliku izmedju ova dva renau...prd. mercedesa. Dakle, X1 i Q3 su posebna vozila, dok je GLA povisena A klasa. Cak je i po dizajnu skoro ista. To je kao kod audija npr. A4, i A4 allroad, ili vec pominjani sandero i sandero stepway. Cak su i3 i novi 2GT za 7-8 cm visociji od ovog, nazovi SUV-a. Po SUV funkcionalnosti, GLA je mnogo daleko, i ispod X1. X1 je mnogo izbiljna masinerija za onog twinga ili sta je vec.
Eh da, procitajte malo testove novog MINI-ja. Posebno hvalospoeve na racun "draj cilindera":)))
"P.S: Jedno malo upozorenje, nemoj da se uplašiš, ovde će biti scena i van puta.
Znam da je vama, bmw fanovima to noćna mora, ali ishod neće biti kao sa onim X5... :)))"
toma
Iskreno, mrzi me uopšte da čitam tvoje komentare jer znam da nema ništa sem hejtovanja.
Piši i dalje da je CLA ružan, a serija 1 lepa, samo napred.
Razumem da te boli uspeh CLA, jer su 8 od 10 kupaca potpuno novi za brend.
Što govori samo za sebe, a ne tvoji hejterski komentari.
Nego da se smejemo malo :
https://www.youtube.com/watch?v=Hff1JzuxFq0
Premotati na 6:30. :)))
Zaglavio se na nizbrdici, hahaha !
To samo bmw može. :)))
P.S. tomo, kolko koštaju lopate u dodatnoj opremi za X5 ? :)))
Idu li rukavice i kaljače uz ili se doplaćuju ? :)))
pit,ako si ljut na tomu nema potrebe da iskazujes to na nacin na koji ces pokusati da "spustis" BMW jer to ti je unapred izgubljena bitka.prozivas seriju 1 za "lepotu",ali ta serija 1 je prodavanija od a klase i u nemackoj i globalno.prozivas x5 koji je apsolutni lider u klasi.kako po prodaji,tako prednjaci i u tesovima.
o seriji 3 i 4 da ne pretresamo ko su i sta su i koji udeo imaju u trzistu...
za seriju 2 takodje predvidjam bum.mnogo ce biti uspesnija od prethodne serije 1 kupe.tu se ceka samo m2.
ovaj 4 gc je manje-vise ocekivan ovakav kakav je.
sa mnogo vise nestrpljenja ocekujem x4 i 2gt jer su novi u klasi.
Bas juce videh cla sa amg paketom sivi sa crnim nalepnicama sa strane vrhh izgleda..sto se tice gla pit je postavio link a ova 4 gc izgleda lepo ali ne vidim smisao te klase....
bs8
Ne pokušavam ja da spustim, samo da otreznim pojedine koji umišljaju svašta.
Malo realnosti nije na odmet.
Ovo sam okačio klip na tominu opasku da je x-drive najbolji.
Pa kako se baš samo taj "najbolji" zaglavio ?
A ovi loši ne ?!
Sa bmw-om u off-road idu samo mazohisti. :)
pit,kao sto vidis kupcima i ne smeta x-drive koji se ugradjuje u x5 i garant 99,9% vlasnika x5 ne ide po blatu i nedostupnim terenima.
i dalje je br.1 u klasi sa svim vrlinama i manama.
bs8
U zaglavljivanju stvarno jeste br 1.
Ja bih ipak radije izabrao nekog sposobnijeg SUV-a, tj sposobnog uopšte, a ne da mu je domet penjanje na ivičnjak.
Kao što rekoh, samo mazohisti idu sa ovim van puta.
Ili ljudi koji vole fizičke poslove, lopatanje itd. :)
ti bi izabrao ali kao sto vidis vecina ljudi po tom pitanju ima bas suprotno misljenje u odnosu na tvoje.
bs8
Ja i pričam u svoje ime.
A većina do sad na blogu se izjasnilo isto pre za 5-cu nego 4GC, s obzirom da je 5-ca skuplja samo 500e.
Evo ti jedan dobar komentar s početka teme :
"Realno sam očekivao više , čak mi je klasična trojka agresivnija i elegantnija.
Uopšte ne vidim profil potencijalnog kupca za ovo vozilo , jer se nije puno izgledom distanciran od trojke , čak i baca na ono spadalo GT a nema eleganciju i profinjenost 4-orke kupe a cijenom će ići ka 5-ici , koja je u svakom segmentu bolji i ozbiljniji auto."
Autor Đorđe 31 Jan 2014, 19:00
Ja još nisam video da je neko rekao da bi uzeo ovo pre 5-ce, s obzirom da su tu sa cenom, ali ok, možda ne pratimo isti blog. :)
mislio sam na x5. ima dosta njih koji imaju bolja terenska svojstva,ali jedan je boss :)
bs8
Jeste, Jeep GC. : )
Bilo je na blogu, oko 450 000 kom godisnje, most awarded SUV ever. : )
Ako nije liftback (da se dize i zadnje staklo), ne vidim poentu ovoga.
Ne deluje nista sportskije ni elegantnije od obicne 3ojke, cak izgleda sporije kao Avalon npr. sa tim trevim redom prozora. Lepsi je od GT varijante, ali ne znacajno, a verovatno je daleko manji utovarni prostor...
Cemu ovo niko ne zna. Ako se cenom blizi 5ici... pisi propalo.