home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na putevima Italije je snimljen maskirani test primerak budućeg Fiatovog sedana koji će se proizvoditi u Bursi, u Turskoj.

U prodaji se očekuje sledeće godine i predstavlja deo porodice novog Fiatovog modela, budući da će pored ovog sedana (sajt Worldcarfans ga naziva Bravo Sedan) u ponudi biti i hatchback i karavan. Treba podsetiti da su ovi automobili deo 1 milijarde evra vredne investicije u tursku fabriku.

Postoje naznake da će sledeća generacija Fiata Bravo biti napravljena na Small Wide platformi koja se već koristi kod modela Fiat 500X / Jeep Renegade.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Više slika na sajtu Worldcarfans.com



čitanja : 1268



Komentari

Al' su ga zamaskirali...
Ipak prepoznaje se Dodge Dart kao osnova.

Autor Eki 13 Apr 2015, 21:03

Baza je Punto, tj. SUSW, dakle nema veze sa Dartom, a i bočna linija nije kao na Dartu.

Autor bole 13 Apr 2015, 21:30

Meni ovako zamaskiran lici na Renault Fluence.

Autor Vlada 13 Apr 2015, 23:07

Istina je da ovo auto nema veze sa Dodgeom Darta. Baziran je na FIAT-ima 500L odnosno 500X, a brat blizanac će biti Chrysler 100.

Samo što nitko nije primjetio Hofmeister kink?

Autor N.N. 13 Apr 2015, 23:18

Jel mu ovo prakticno dodje kao naslednik Linee?

Autor Panco 13 Apr 2015, 23:29

baza nije Punto

Autor Borut 13 Apr 2015, 23:54

Ovo je na GM Fiat Small platformi koja datira jos iz 2005/2006.... sada imaju fensi naziv da prekriju poreklo ali ista je to stvar... i cela gama ce da spadne na nju...

Autor Orlo 14 Apr 2015, 10:31

Zapravo je postupak sličan što je sada GM napravio da iz Delte dobije njenog nasljednika. Znači preinake da se dobije veća modularnost i veći udio lakšeg čelika. U biti sve sa ciljom da trošak razvoja kao i vrijeme bude manji nego kod skroz nove platforme.

Autor N.N. 14 Apr 2015, 12:22

@N.N.
Jel postoji neka procena koliko kosta da se napravi nova platforma?

Autor Orlo 14 Apr 2015, 12:56

Hmh, to je odlično pitanje i dogovor nije samo jedan. Činjenica je da što se povećava nivo modularnosti, da što je više zajedničkih dijelova među totalno različitim modelima, da cijena skače(naravno onda se štedi kasnije na razvoju ako će biti više modela na toj modularnoj platformi). No ipak za neku klasičnu platformu ako ide razvoj od nule sa razvojem pojedinog modela to je negdje oko milijardu dolara. I ako je neki klasičan model i ne ide se ispod cijene minimum prodaje da bude isplativ je 100k komada godišnje, a poželjno preko 200k.

Autor N.N. 14 Apr 2015, 13:06

@N.N.
Velike su to pare druze, nije ni cudo sto se toliko "razvlace" vremenski... za EMP2 sam procitao da su ulozili 630 miliona eura... za D2XX 220 miliona eura...

Autor Orlo 14 Apr 2015, 13:19

Samo što je PSA tu krenuo za visokom modularnosti i troškovi su daleko veći. Koliko sam čuo dobar dio financijskih problema im je vezan sa tim no ako izguraju bi mogli biti na konju.

Evo recimo ti kod FCA bolje poznajem brojke jer sam preko određenih ljudi direktnije upoznat. Recimo za update Chrysler LX platforme ti je utrošeno preko 400 milijuna dolara. Naravno Ameri misle da su se te pare 'usule' za ovaj nedavni redizajn Challengera, Chargera i 300. Naravno, dosta se utrošilo na to(samo da prednju masku promijeniš košta par desetaka milijuna), no koliko sam upoznat to nije izdatak za to. Izdatak je upotrebljen za Maserati. Sada vidiš da su oni dosta 'usuli' u Maserati. Samo Maserati je visokoprofitabilni brand i on to može jako brzo isplatiti čak i sa ovim relativno malim brojem prodanih primjeraka.

Ipak ta ulaganja za Maserati su koliko znam stop-gap rješenja. Ne mislim samo na platformu nego i na V6 motor. Za V6 motor si valjda visio nedavno objavu u vezi Alfe i gdje će se raditi.
Isto tako je bila rije o I4 motoru za Alfu. Radi se o novom 2.0 motoru koji sam ja ovdje već ranije spomenuo. Razvoj je vođen, bar onaj početni dio, u SAD-u pod imenom Chryslera jer FIAT naravno nije imao keš. Čak po linkedinu možeš naći i ljude koji su radili na projektu, ima i Talijana i Amera.
Druga stvar što se radi je nova RWD platforma. E za nju se sumnja da je razvoj milijardu dolara za prvi motor. Isto sam čuo iz više nego jednog izvora, čak i iz izvora koji ne simpatiziraju FIAT. Samo kvaka je da razvoj svakog daljnjeg modela košta između 300 i 500 milijuna dolara. To je onaj bonus koji daje modularnost.
Ista će se koristiti i za Dodge samo on neće imati tako napredne materijala karoserije.
No ono što Ameri ne znaju i nemaju ideju o tome je da će na istoj biti i novi Jeep Grand Wagoneer, model iznad Grand Cherokeea koji bi trebao pucati izravno na Range Rover.

Ali u biti cijeli taj postupak razvoja je zato što se brandovi kao Alfa ili Jeep ako plan uspije mogu pretvoriti u visoko profitabilne.
Na žalost po PSA oni to nemaju pa je sav razvoj naprednih tehnologija kroz jeftine modele što je teži put.

Autor N.N. 14 Apr 2015, 13:38

Kad je Fiat u pitanju, Orlo stalno kudi platforme dok Opelove u nebesa dize...
A one uglavnom identicne! :-D

Autor carobnjak 14 Apr 2015, 18:15

@carobnjak
Ne, nikako, trudim se da se ne zaboravi poreklo... to bi bilo kao tikva bez korena... :)
Vidis da nisu identicne imaju oni fensi ime za istu stvar sada...

Autor Orlo 14 Apr 2015, 18:21

Doduše i da se ne zaboravi da tehnički to i nije GM platforma. ;)

Autor N.N. 14 Apr 2015, 18:26

@N.N.
O cemu pricas? O GM Fiat Small platfom?

Autor Orlo 14 Apr 2015, 18:29

Da, na to mislim. Tehnički razvoj je bio sav od strane FIAT-a, financije od GM-a.

Autor N.N. 14 Apr 2015, 18:30

@N.N.
Ni ne cudi Fiat je bio tada pred bankrotstvom, po ko zna koji put...
A zasto je onda vodja inzenjera platforme i vodja bio Nemac iz Opel-a? A zasto je u nazivu onda prvo GM? Slucajno?

Autor Orlo 14 Apr 2015, 18:36

@N.N.
Izvini zaboravio sam, pa sve dobro na ovom svetu u autoindustriji, i sve bez cega autoindustriju danas ne mozemo da zamislimo su napravili Talijani... ne setih se odmah... ne zameri... :)

Autor Orlo 14 Apr 2015, 18:38