Snimljen Fiat Tipo hatchback

Nakon nekoliko nezvaničnih rendera, pred nama su i špijunske slike maskiranog test primerka budućeg Fiat Tipa hatchback.
Kao što je već dobro poznato, pored sedana u ponudi će kasnije biti i hatchback i karavan (svi će se proizvoditi u Turskoj), pri čemu se novi Tipo hatchback sa petora vrata očekuje u prvoj polovini sledeće godine.

Treba podsetiti da će se u paleti motora na početku naći benzinci 1.4L sa 95KS i 1.6L sa 110KS, kao i dizelaši 1.3 Multijet II sa 95KS i 1.6 Multijet II sa 120KS.
Motori će biti upareni sa manuelnim ili automatskim menjačima, a najekonomičnija verzija će po fabričkim podacima imati prosečnu potrošnju goriva manju od 4,0 l/100 km.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto via TRlux / Carpassion.it
Ovo jedino ako je naslednik Punta posto nikako ne mogu da zamislim kao konkurenciju Megana, Astre, Golfa i sl.
Deluje mi kao iznudjeno resenje. Neka ga za istok.
Straga LED svjetla, sprijeda dnevna LED. Sve što jeftiniji sedan nema. Biti će ovdje i ozbiljniji motorizacije te kod jačih verzija vjerojatno neovisni stražnji ovjes i vrlo vjerojatno AWD-a kao opcije.
Steta sto nije nastavljeno sa nazivom BRAVO,prvo Tipo,pa Bravo,pa Stilo,pa Bravo,pa opet Tipo,ne znaju ni oni sta ce vise...
Niko nije primetio pokusaj da se kamufliranjem dobije izgled BMW-a serije 1? :D
@ Uroš
Kamufliranjem? Pa ovaj auto svojim izgledom će straga sa boka biti skoro pljunuti BMW Serije 1, to je neminovno.
@N.N.
Prvo sam primetio "bubrege" na nosu a onda i dizajn C stuba.
I to bi bilo to od slicnosti. Pozadi je, kad mu skinu sve ove slojeve, ipak slicniji Qrosu 3 nego redizajniranoj seriji 1.
Ustvari,sada kada pogledam...jako lici na pomenutog kineza.
@ Uroš
Ovdje imaš više slika:
http://www.quattroruote.it/news/foto_spia/2015/10/19/fiat_tipo_la_due_volumi_esce_allo_scoperto.html
Definitvno kao prva generacija Serije 1.
Novi Fiat Tipo na sajmu automobila u Sofiji:
https://www.youtube.com/watch?v=sQG0tvBpt90
Definitivno ce prednje LED dnevno i zadnja LED svetla u najskupljoj opremi biti "teg na vagi" koji ce presuditi, u korist ovog modela, kod kupaca kada budu kupovali u ovom segmentu medj' Rapidom, 301, Loganom i slicnim "low budget" modelima... kao i snaznije, i napucane opremom, verzije koje cemo videti malo cesce no Beloglavog supa npr...
@ Orlo
Ovo je čistokrvni, a pokazuje to svim dimenzijama uključujući trag kotača, C-segment. E sada zašto i kako ti misliš da nije C-segment je tvoj subjektivni dojam.
Osnovni paket opreme Easy:
16" čelične felge
ESP sa Hill Holderom
6 zračnih jastuka
UConnect sa USB priljučkom i bluetoothom
podešavanje volana
manualna klima
4 električna podizača stakala
električni grijani retrovizori
prednji naslon za ruku
Urban (sve kao Easy plus):
UConnect 5"
16" aluminijske felge
parkirni senzori
tempomat
maglenke
automatska klima
mekša plastika na centralnoj konzoli
Lounge (sve kao Urban plus):
17" aluminijske felge
elektromatski retrovizor
senzor svjetla
stražnja kamera
navigacija
stražnji naslon za ruku
Svaki sljedeći paket opreme je 1000 eura na osnovni.
I kao što sam pisao hatchback će biti više pozicioniran od ovog gore sedana i njegove ponude.
Osim što ima LED dnevna svjetla, stražnja LED svjetla, ima na sebi i i adaptivni tempomat i senzore za automatsko kočenje.
@N.N.
Ne bih se usudio da Tipo, i HB/karavan varijante, poredim sa Octavijom, Golfom, 308, Focusom, Astrom, i30/Ceed i slicnim etabliranim igracima, jer se ovde po dizajnu jasno vidi da je ovo jeftinije vozilo, ali i po motorizaciji... a C-segment je podjednako, koliko i one sto sam spomenuo u ranijem komentaru... i ime mogu bilo koje da stave kako bi asociralo na vise segmente... neosporno je da je to verovatno dobro vozilo ali ipak...
Cenim da su hteli prave konkurente u C-segmentu ostalim proizvodjacima, to bi imalo 500"nesto" oznaku, ovako je jasna namera...
@ Orlo
Sedan je pozicioniran tako kako je. Isto je činjenica, a imaju službeni podatci, da sa 1.6 JTD od 120 KS ima perfroamnse kao neki sa 2.0 dizelima od 150 KS. Znači smanji su masu. Pretpostavljam kako je taj za istok da su 20 kg uštedili na izolaciji, 20 kg što straga nemaju neovisni ovjes, a ostatak što je udio HSS-a preko 60%.
Hatchback će biti dosta jače pozicioniran. Cilj je napasti Hyundai-Kia blizance koji su u većini EU zemalja najjeftiniji u klasi. Ponuda će biti slična Japancima. Imaš samo pakete opreme, nema narudžbi opcija osim boje vanjštine, unutrašnjosti i moguće felgi.
A ovo da je Škoda ozbiljno auto. To je vjerojatno od tržišta do tržišta. Britanci i Nijemci ih vole, a Fancuzi i Talijani sprdaju. Činjenica je da čak nova Octavia i sa jačim paketima opreme ima unutra više tvrde plastike od ovoga Tipa u srednjem paketu koji je je li službeno jeftilen auto.
@N.N.
Zivi bili pa videli, ali cisto sumnjam da mozes da znas sada da li Octavia ima vise tvrde plastike no Tipo... cak i da je tako, u sta sumnjam, Octavia je ozbiljno i vece vozilo, nudi stvarno veliki opseg snaga i motorizacije, opreme, tako da je bolje uporediti Tipo sa Rapidom i on ima sve to sto si nabrojao, od velikih alu felni, preko automatske klime, navigacije, startovanja na dugme, LED dnevna svetla, adaptivni tempomat... senzora, naslona za ruku...
Octavia je veće vozilo? Pa da ako pričaš o guzici i prtljagi, čak unutra koliko mi je poznato nema više mjesta. Za Tipa koliko znam ima već dosta videa i slika gdje se vidi prisustvo 'gumirane' plastike, stavljao sam i linkove na nekim drugim člancima. Mislim da se radi o članku kada se saznalo da će se zvati Tipo.
Tipo
454 dužina
179 širina
149 visina
264 međuosovinski razmak
154 trag prednjih kotača
154 trag stražnjih kotača
520 prtljažnik
Octavia
466 dužina
181 širina
146 visina
268 međuosovinski razmak
154 trag prednjih kotača
151 trag stražnjih kotača
590 prtljažnik
Rapid
448 dužina
170 širina
146 visina
260 međuosovinski razmak
146 trag prednjih kotača
146 trag stražnjih kotača
550 prtljažnik
Najveća mana Tipa je nema 5. vrata. Sa tim bi nešto narastao kapacitet prtljažnika, a bio bi i dostupniji. Sa svim ostalim dimenzijama ovo je jasan pripadnik C-segmenta za razliku od Rapida.
@ Orlo
Da imam stavio bih i to.
Svakako prve vožnje su jednoglasne u tome da je kvaliteta interijera na relativno visokom nivou i hvale završnu obradu.
Vozili su samo 1.6 JTD u top paketu opreme. Ista je unutrašnjost i sa srednjim paketom, a to je najslabiji sa kojim ide taj 1.6.
I baš sam uspređivao masu sa Golf 1.6 TDI sa 110 KS jer ti Golfovi imaju izbačeno "sve živo" naspram jačih, čak i dio izolacije.
Golf
- 110 KS
- 250 Nm
- 10.5 s do 100 km/h
- 195 km/h max brzina
- 1265 kg (zanimljivo da stariji sa 105 KS ima 1295 kg ka minimalnu masu)
Tipo
- 120 KS
- 320 Nm
- 9.5 s do 100 km/h
- 199 km/h
- 1270 kg
Opel Astra K sa 136 KS ima slične performanse no ne znam joj masu. Zanimljivo kako ona 110 KS ima dosta slabije, (jedva) nešto bolje bolje od Tipa 1.3 JTD 95 KS no tu pretpostavljam da su u Opelu htjeli sa mapom postići što nižu službenu potrošnju.
@N.N.
To sto limuzina ima masu kao HB modeli, je ocigledno usteda u materijalu, sto znaci i u kvalitetu, a polukrutu osovinu prakticno svi u klasi...
Kolika je pocetna cena?
@ Orlo
Pa u pravilu je Octavia lakša od Golfa. Što na to kažeš?
Masa početnog Golfa 1205 kg, Octavie ili Tipa 1150 kg.
Najlakša oktavija SADA ima 1.225 kg. Menjali su kataloge. (ne znam tačno kada). Ranije je škoda prevarno pisala sve mase bez vozača (bio je dole sitan disklejmer), pa je najlakša tada navodno imala samo 1.150. A sada, sa vozačem od 75 kg, ima 1.225 kg.
A i sada je katalog pun prevare, piše Vam, npr. masa 1.225, nosivost 625 kg (što je u zbiru 1.850), ali piše i da je najveća masa 1.775 kg (vozača su računali dva puta).
@ Orlo
Teško je reći za cijenu kada se zna samo ona u Turskoj, koja ima carine i ostala jako visoka davanja.
Činjenica je da 1.4 16v starta sa malo manje od 15k eura.
Za usporedbu, aktualni Clio se radi tamo i 1.2 16v starta za nešto više od 13.5k eura.
@N.N.
Iskreno ne verujem uopste fabrickim podacima o masi, jer sam milion puta video da se to nista ne poklapa kada se stavi na vagu na testovima... cak je i u AB bilo reci o tome...
Kazem, ponovo, ne bih uopste uporedio Tipo i Octaviju, Octavija je daleko ozbiljnije vozilo, od motorizacije, preko detalja, opreme, prakticno svega... prakticno nebo i zemlja bez obzira na to sto su im dimenzije tu negde...
I jos nesto, Tipo kosta manje u Turskoj no Rapid, i skoro 4.000 eura je jeftiniji no Octavija...
@ Orlo
Rekao sam gore, neusporedivo jer su to dvoje uvozni proizvod.
Još ne znam po čemu je Octavia ozbiljnija, pogotovo ako znamo kakvih je 90% prodanih vozila, valjda neke pali što ima opciju za 150 KS dizel, a te vRS. Valjda značka iz vau-vau koncerna? Balkance to pali, to je bar poznato. Jbg, ja ovdje uz more pa mi to ne prolazi.
@N.N.
Sto onda potenciras snaznije motore kod Tipa, ako te ne pali? I cemu onda onoliko potenciranja na skupu opremu, jel ce Tipo da se prodaje samo, ili u najvecem procentu u top izvedbama pa su bitni adaptivni tempomat, LED dnevna svetla, i velike alu felne?
Ne bih rekao, jeftino vozilo - kupci plicih dzepova, slaba oprema... u ostalom to je naslednik Linee tako da... a i ne mozes nikako da znas u kakvoj ce se opremi najvise prodati - kao ni ono da li je kvalitet plastike bolji no u Octaviji...
Meni ipak deluje da si se bas "napalio" na gomilu pleha...
@ Orlo
Hoće li ta oprema u Tipa biti skupa? Sedan za sada dokazuje suprotno, vidjet ćemo ubuduće.
A što se motora tiče. Kako mi starom cestom Split-Zagreb ne treba puno više nego autocestom, stvarno je taj stari kraći, lijep i brz put, nađe se naprijed šleper i treba ga prijeći. Sa tim u vidu da se neko ne nateže i ne riskira živote sebe i suputnika je uputno uzeti 1.6 JTD ako su stvarno ovakve performanse, ovo dalje je već pitanje. Pa što ću ja kada Octavia 1.6 TDI prema ovome ima lošije performanse pa im u nekoj usporedbi treba i 2.0 TDI.
Dobro, očito si shvatio da mi tempomat baš i ne treba.
Ali zato imaš kupce u Europi koji su dosta po autocesti i njima recimo jači motor moguće troši manje na njoj jer je na nižim okretajima pri 140 ili 150 km/h. Isto tako je njima tempomat od pomoći.
N.N.
Vidi ti svakako i koji automobil ima bolju "akustičku udobonost". I "mekše nosače motora" :) Ja nekada imam utisak da je 1,6 MJ "isklesan od kamena", jer u baš niskim obrtajima ima sitne vibracije od kojih mi ispadaju plombe.
Mada, izmedju motora od 250 i 320 Nm načelno ne treba mnogo dilema. Jedan kreće mnogo lakše ...