Ovako bi mogao da izgleda moderni Fiat 128

Nemački Bild je objavio render na kome je prikazana moderna interpretacija Fiata 128, modela koji se pojavio još 1969. godine.
Treba podsetiti da je Fiat 128 osvojio i titulu evrospkog automobila godine, kao i to da je poslužio kao osnova za našu Zastavu 101. Takođe, i 128 se nekada proizvodio u Crvenoj Zastavi u Kragujevcu, kao Zastava 128.
Kako bilo, na ovom renderu je predlog moderne 128-ice koja najviše vizuelnih sličnosti sa originalom ima na prednjem delu.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: Bild.de
Ja sam negde čitao da je Zastava 101 - Stojadin ustvari bio koncept Fiata 128 sa 5 vrata. Naime, njihov tadašnji glavni dizajner je napravio dva koncepta: jedan sa 4 vrata i drugi sa 5 vrata. Rukovodstvo Fiata je prihvatilo onaj prvi. Pošto je drugi predlog odbačen, on je rešio da to prenese u YU. Za to je dobio saglasnost jer ove u ITA baš i nije nešto mnogo bilo briga zbog toga što ta ideja nije nosila Fiatov logo na sebi (i bila je namenjena samo našem tržištu). I tako je nastao Stojadin...
ja
tako nekako, plus sto je tadasnja verzija sa 5 vrata bila previse slicna modelu Simca 1100, i bilo jeoptuzbi da je njen plagijat.
Zato su se odlucili za 4v...
Takođe sam čuo priču o mitskom (mit, legenda) Stojadinu sa 1600 kubika i standardnim obrtomerom (pored brzinometra, u standardnoj instrument tabli) koji je isporučen L. Brežnjevu kao poklon od strane Tita, neke 1980-e. Navodno, napravljeno je samo par primeraka, 3-5 ne više. E sad, da li je tačno...
Ako nekoga interesuje, na češkom sajtu Autorevue.cz je objavljeno poređenje Zastave 101 i Fiata 128:
http://www.autorevue.cz/vanocni-srovnavaci-test-zastava-1100-vs-fiat-128-aneb-zpatky-do-minulosti
@ ja, u jednom od čanaka iz naše arhive o Zastavi 101 se kaže i ovo: "Interesantan je podatak muzeja Istorije Jugoslavije: 1976. je pripremljen specijalan model Zastave 101 Lux, sa bogatijom opremom i motorom od 1300 kubika, koji je predsednik SFRJ Josip Broz Tito lično poklonio predsedniku SSSR-a Leonidu Brežnjevu. Leonid Brežnjev je bio poznat kao ljubitelj automobila i sa zadovoljstvom je našeg Stojadina uvrstio u svoju kolekciju. O ovom događaju svedoči nekoliko fotografija, dostupnih u arhivi muzeja Istorije Jugoslavije."
Kompletan članak možete pročitati ovde:
https://autoblog.rs/blog/auto/istorija/2014/03/29/zastava-101-klub-istrazuje-100-jada-legendarnog-stojadina
Blizanac Stojadina:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Simca_1100_Special-79.jpg
@ auto
Thanks. Baš si me podsetio na vremena... imali smo jednog takvog, '81 godište Fiatov motor, model: confort, četvrtasta prednja svetla, nasloni za glavu napred, bočne lajsne spolja, rikverc svetlo. Još uvek čuvam maglenke sa žutim staklom, plastika-hrom okvir. Velike maglenke ko farovi, nikad korišteni, sa plastičnim belim poklopcima. Motor je uvek radio besprekorno, dok je sve ostalo davno crklo. Kočnice na zadnjoj osovini su otkazale još pre sankcija... Bio je garažiran skoro svo vreme, međutim kad limariju nije više vredelo popravljati - prodali smo ga. Eh... to su bili automobili, napred prazan prostor između vozača i suvozača, "mala, ispao mi upaljač. deder malo noge da do'vatim". A sada, kao zid između da stoji. Zanimljivo, ja sam kasnije našao i ugradio (sa 3 šrafa) tu središnju konzolu u Stojadina. Original, sve je pasovalo. Tu si mogao da ugradiš radio aparat i jedan zvučnik. A sa gornje strane si onda dobio jednu kao policu, za novčanik, mobilni, sitniš. Zaista me podseti... thanks Auto.
Da li postoji pouzdan izvor za informaciju da je „Fijat“ odustao od petovratno rešenje jer je optužen da je plagirao „simku 1100“ ?
Simca 1100
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Simca_1100_Special-79.jpg
Zastava 101
https://forums.finalgear.com/attachments/post-your-car/77-zastava-101-the-flying-shite/14133d1408482171-20140812-dsc_0373.jpg
„Zastava“ je sama izvozila ovaj auto za francusku, upravo pod imenom „zastava 1100“ („Pežo“ nije dao da se bilo koji auto druge marke zove x0x).