Nova Seat Ibiza i manji SUV

Dok čekamo da Seat i zvanično promoviše novu, petu generaciju Ibize (po nekim izvorima to će se desiti na sajmu u Ženevi 2017. godine), nemački Auto Bild je objavio nezvnični render ovog automobila.
Nova Ibiza će po najavama predstavljati "značajan korak napred za Seat dizajn" (izgled će delom biti inspirisan i Seat 20V20 konceptom), a očekuje se da će biti napravljena na MQB platformi Volkswagen Grupe.
Automobil će biti lakši i prostraniji u odnosu na sadašnju Ibizu, a dobiće i najnovije trocilindrične i četvorocilindrične motore (sa rasponom snage od 110 do 200KS), kao i bezbednosnu opremu i infotainment tehnologiju VW Grupe.
Automobil će biti dugačak oko 410 cm, a u odnosu na sadašnji model nova generacija će biti i ekonomičnija. Takođe, Seat će i u novoj generaciji ponuditi i sportsku Ibizu Cupra.
I dalje će se po svemu sudeći nuditi i karavan Ibiza ST, dok trovratne varijante verovatno neće biti u ponudi.
Seat je inače prvu generaciju Ibize predstavio 1984. godine i to je za ovu kompaniju bio izuzetno važan model, u vreme nakon raskida partnerstva sa Fiatom i pre prelaska u većinsko vlasništvo nemačkog Volkswagena (1986. godine).
U razvoju su učestvovali Karmann i inženjeri Porschea, za dizajn se pobrinuo Italdesign (Giugiaro), a do 1993. godine je proizveden ukupno 1.308.461 primerak.
1993. na sceni se pojavljuje druga generacija, opet dizajnirana od strane Giugiara, veća i snažnija, a učestvovala je i u reli šampionatu u sezonama 1996., 1997. i 1998. godine. Tokom 1996. se pojavila i prva Ibiza Cupra sa 2,0 litarskim motorom i 150KS, a do 2002. godine je proizvedeno 1.522.607 komada druge generacije Ibize.
Treću Ibizu je Seat promovisao krajem 2002. godine, a za njen izgled je odgovoran Walter de'Silva. Za šest godina proizvodnje treća Ibiza je napravljena u 1.221.200 jedinica, dok je aktuelna, četvrta generacija predstavljena 2008. godine (za izgled se ovoga puta pobrinuo Luc Donckerwolke).
Još ranije su se takođe pojavljivale informacije o tome da će Seat tokom 2017. godine predstaviti i manji SUV/crossover, a pre nekoliko meseci je to i zvanično potvrđeno.

Tačnije, to je potvrdio predsednik Seata Luca de Meo, i to na okupljanju u Barseloni, gde je Seat predstavio strategiju i planove za budućnost svojoj globalnoj dilerskoj mreži.

Konkretni detalji o vozilu tom prilikom nisu saopšteni, ali neki izvori navode da bi Seat za novi SUV mogao ponovo da upotrebi naziv Marbella koji je nekada već korišćen za njihovu verziju Fiatove Pande.
Automobil bi u ponudi između ostalog trebalo da ima 1.0 TSI i 1.4 TDI agregate, a radiće se o SUV-u manjem od modela Ateca koji je promociju imao početkom marta ove godine, na sajmu automobila u Ženevi.
Izvori bliski Seatu su inače još ranije najavljivali da ovaj proizvođač već radi na manjem SUV-u (varovatno na bazi buduće Ibize) kojim žele da povećaju svoju prodaju, budući da potražnja u ovoj klasi i dalje raste.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Renderi: Autobild.de