Električni Rolls-Royce Spectre završava zimsko testiranje u blizini Arktičkog kruga

Potpuno električni Rolls-Royce Spectre završava zimsko testiranje u specijalizovanom objektu u blizini Arktičkog kruga, uspešno izdržavajući izazove na temperaturi od -40C.
Sa više od pola miliona pređenih kilometara, Spectre završava skoro 25% globalnog programa testiranja, koji simulira više od 400 godina upotrebe.
Novi automobil Rolls-Royce uvek počinje svoj život zimi. Postoji nekoliko razloga zbog kojih se proizvodi ove marke podvrgavaju takvim ekstremima. Kada se naprave prvi prototipovi, inženjeri izvode vrlo osnovne testove u ekstremnim uslovima kako bi osigurali da svaki sistem radi i funkcioniše na osnovnom nivou u okruženju sa hladnim vremenom. Ovaj test je kombinovan sa počecima procesa usavršavanja – prvim „lekcijama“ u završnoj školi koja će formirati temelje automobila dostojnog marke.

Ovo počinje testovima buke i vibracija. Promenljive koje utiču na ovo su višestruke, u rasponu od materijala odabranih za glavne komponente hardvera do gustine gume na vratima, mešavine čaura, materijala za pričvršćivanje. Performanse ovih varijabli mogu se značajno promeniti kada su podvrgnute ekstremnim temperaturama – kao i efikasnost sistema grejanja, ventilacije, klimatizacije i hlađenja u automobilu.
Kao pravi luksuzni brend, postoji dodatna komponenta zimskog testiranja koja je od velikog značaja za Rolls-Royce. Ovo su inženjeri marke definisali kao „deeskalirano vreme“, što omogućava neverovatnu tačnost i kontrolu u stvaranju Rolls-Royce iskustva koristeći Spectreove sisteme za kontrolu šasije, upravljanje pogonom i kontrolu elektronike.
Vožnjom po površinama kao što su sneg i led i namerno destabilizujući Spectre, inženjeri mogu da stvore dinamičke okolnosti pri malim brzinama koje bi se obično dešavale pri velikim brzinama. Tu se preciziraju performanse vozila po hladnom vremenu u oblastima kao što su upravljivost, stabilnost, predvidljivost i „pokretljivost“ koja definiše Rolls-Royce iskustvo. Deeskalirano vreme omogućava inženjerima da stvore karakteristike bez premca u reakciji automobila, na taj način obučavajući Spectre da razmišlja, ponaša se i komunicira kao dostojan Rolls-Royce marke.
Spectre je najpovezaniji Rolls-Royce ikada i svaka komponenta u njemu je inteligentnija nego u bilo kom prethodnom Rolls-Royce-u. Dramatično povećana inteligencija Spectre elektronske i električne arhitekture pogona omogućava slobodnu i direktnu razmenu detaljnih informacija između 1.000+ funkcija bez centralizovane obrade. Iako je ovo zahtevalo od inženjera da povećaju dužinu kablova sa oko 2 kilometra u postojećim Rolls-Royce proizvodima na 7 kilometara u Spectreu, i da napišu više od 25 puta više algoritama, to nudi značajan korak napred za brend. Za svaki skup funkcija može se kreirati namenska kontrola koja omogućava nivoe detalja i prefinjenosti bez presedana, omogućavajući ono što stručnjaci za Rolls-Royce šasije već nazivaju „Rolls-Royce u visokoj definiciji“.
Kreirajući dizajn za Spectre, odabran je velikodušan, visoko emotivan stil karoserije. Dizajneri marke smatraju da je Spectre duhovni naslednik Phantom Coupea. Kada je u pitanju stil Spectrea, dizajneri marke su uzeli u obzir dimenzije i emocionalnost Phantom Coupea i drugih grand kupea iz Rolls-Royce prošlosti. Ne samo da su stvorili ovu emociju sa Spectre siluetom i veličinom fastbacka, već su takođe preneli ključnu karakteristiku dizajna Phantom Coupea: ikonične podeljene farove, princip dizajna koji Rolls-Royce poseduje već mnogo decenija.
Spoljašnji dizajn nosi razmere koje je potrebno da se stvori prisustvo autentičnog Rolls-Roycea. Ovo je jasno vidljivo u Spectreovim veličinama točkova – to će biti prvi kupe opremljen točkovima od 23 inča od 1926. godine.
Ovo je pojačano dramatično niskim nagibom vetrobranskog stakla i neverovatno efikasnim profilom protoka vazduha. Ovo, zajedno sa drugim inteligentnim dizajnerskim rešenjima, kao što je aerodinamički podešena maskota Spirit of Ecstasy, doprinosi koeficijentu otpora od samo 0,26 u ranim prototipovima.
Sa završenom zimskom fazom testiranja, Spectre će nastaviti svoj globalni program testiranja. Električni Super Coupe još uvek mora da pređe skoro dva miliona kilometara pre nego što će inženjeri marke smatrati da je ovaj poduhvat završen i pre nego što bude isporučen prvim kupcima u četvrtom kvartalu 2023.
Ivan Mitić – Autoblog.rs