Mercedes najavio ekskluzivni brend Mythos

Mercedes-Benz je lansirao namenski brend za „veoma ekskluzivne kolekcionarske automobile“, Mythos, kao deo svog nastojanja da poveća prodaju vrhunskih vozila za 60% od 2019. do 2026. godine.
Najavljen danas kada je nemačka firma iznela svoje dugoročne planove strategije proizvoda, Mythos će proizvoditi specijalna vozila male količine za "najposvećenije entuzijaste i kolekcionare Mercedes-Benza".
Najavna slika koju je pokazao Mercedes sugeriše da će prvi Mythos automobil biti Speedster sa otvorenim krovom baziran na novom Mercedes-AMG SL, verovatno pozicioniran kao rival slično zamišljenim kreacijama iz Aston Martina, Ferrarija i McLarena.
Mythos će u stvari biti iznad Maybacha u pogledu Mercedesovog portfelja brendova, navodi britanski Autocar.
Izvršni direktor Mercedesa Ola Kallenius ističe: „Većina luksuznih kompanija gradi svoj portfolio na osnovu jedne ili dve istinske ikone. Mercedes-Benz ima sreću da ima više kultnih proizvoda i brendova na gornjem kraju svog portfelja, kao što su S klasa, SL, G Klasa kao i brendovi AMG i Maybach.
„Ovde vidimo veliki potencijal da proširimo naš vrhunski portfolio sa još fascinantnijim proizvodima za naše kupce.“
Fokusirajući se na svoje najluksuznije proizvode sa najvišom maržom, Mercedes ima za cilj da "isporuči snažan finansijski rezultat čak i pod izazovnijim tržišnim uslovima".
Cilj je operativna marža od 14% do sredine decenije i podržava taj cilj preusmeravanjem 75% ukupnih investicija na razvoj ovih automobila sa većom maržom. Kao i mnogi proizvođači, dao je prioritet proizvodnji skupljih modela tokom tekuće krize u lancu snabdevanja, uz povećanje potražnje od 30% za vrhunskim modelima što je pomoglo da se poveća prihod od 9% prošle godine, čak i kada je obim proizvodnje opao za 5%.
Mercedes navodi da će se od sada fokusirati na tri različite kategorije automobila: vrhunski luksuz, osnovni luksuz i početni luksuz. Vrhunski luksuz obuhvata sva AMG i Maybach vozila; najskuplje EV modele sa oznakom EQ; Mercedes S, Mercedes GLS i Mercedes G derivate i sve modele ograničenog izdanja.
Ključna komponenta ove nove strategije biće Maybach verzija novog EQS SUV-a, koji je predstavljen na prošlogodišnjem sajmu automobila u Minhenu i koji bi trebalo da stigne u prodajne salone 2023. godine. Postojaće i Maybach verzija SL-a, kao i novi Maybach coupe, koji će verovatno biti baziran na predstojećem AMG GT.

Mercedes kaže da još uvek procenjuje proširenje G porodice van današnje G klase. Godine 2024. lansiraće električnu verziju luksuznog 4x4, sa oznakom EQG.
Osnovni luksuz se odnosi na modele Mercedesa C klase i Mercedesa E klase, od kojih će potonji ući u novu generaciju sledeće godine i „ukazati na put napred za segment“.
Pomeranje ka luksuznijim proizvodima ima značajne implikacije na početne Mercedesove modele, na koje je Kallenius aludirao ranije ovog meseca sugerišući da će brend „radije gledati gore nego dole“. Mercedes će smanjiti svoju liniju početnih modela sa sedam na četiri "isto tako značajno podižući tehnološku supstancu ovih proizvoda".
Prvi kompaktni EV na novoj MMA platformi, koji stiže 2024.
godine, postaviće ton za ponovno pronalaženje ovog dela linije. Nejasno je koji će tačno modeli biti izbačeni kao deo
renoviranja, ali nedavna zatamnjena slika nagoveštava novi početni coupe sa
četvoro vrata po kalupu CLA, zaključuje Autocar.
Ivan Mitić – Autoblog.rs