Škoda priprema električnu zamenu za Fabiju

Škoda radi na osnovnom električnom modelu koji će zameniti Fabiju, rekao je za britanski Autocar šef Klaus Zelmer.
Cene ovog novog automobila će takođe biti slične Fabiji, rekao je Zellmer, koja se trenutno prodaje u Velikoj Britaniji po ceni od 17.800 funti u SE Comfort izdanju.
Govoreći na predstavljanju konceptnog automobila Vision 7S, koji će i sam stići u izložbene salone 2026. godine, šef Škode je rekao: „Fabiju sa njenom cenovnom pozicijom će naslediti električno vozilo na baterije i mi već radimo na tome."
Međutim, dodao je i ovo: „Najveći izazov u ovom trenutku su troškovi [proizvodnje] električnih vozila na baterije, posebno kada se proizvodi automobil [veličine] Fabije. Moraćemo da ostanemo malo strpljivi.”
Na predstavljanju koncepta 7S u Pragu, potvrđeno je da će se električnom SUV-u sa sedam sedišta pridružiti urbani EV i krosover kada bude lansiran, a zatim slede dva električna automobila – od kojih se očekuje da će jedan biti zamena za Fabiju. Ovo bi ga označilo za lansiranje u poslednjoj četvrtini decenije.
Smatra se da će naslednik izgledati radikalno drugačije od Fabije kada bude lansiran sa Škodinim novim dizajnerskim jezikom, koji više nagoveštava karoseriju u SUV stilu, a ne Fabijin supermini stil.
Očekuje se da će se bazirati na ulaznoj verziji MEB arhitekture Volkswagen grupe, kao i da će biti jedan od poslednjih u grupi koji će je koristiti pre uvođenja nove SSP platforme. Ovo bi omogućilo modelu da se fokusira na gradsku vožnju.
Takođe bi mogao da koristi mnogo manju verziju baterije od 89 kWh sa koncepta Vision, ali i da dalje iskoristi prednosti brzog punjenja od 200 kW, brzinu punjenja koja je daleko brža od bilo kog drugog mejnstrim automobila VW grupe.
Lansiranje ovog modela, zajedno sa otkrivanjem koncepta Vision 7S, znači da Škoda proširuje svoj domet kako bi privukkla širu publiku, rekao je Zellmer. „Ovo nas stavlja u širi krug potencijalnih kupaca koje možemo dovesti u Škodu“, rekao je on.
„Ovakvi automobili [Vision 7S] su potencijalno profitabilniji, i naravno da smo u poslu da zaradimo novac, ali to nije glavni cilj. Glavni cilj je da povećamo svoj otisak u celini, da pokrijemo veći potencijal na tržištu."
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs