home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault 5 E-Tech

Renault je povratak "petice" nagovestio još početkom 2021. godne, sa ​istoimenim konceptom potpuno električnog vozila. Serijski Renault 5 E-Tech će debitovati 26. februara 2024. na sajmu automobila u Ženevi, uz najavu da će bazna verzija koštati oko 25.000 evra.

Renault 5 E-Tech

Novi Renault 5 će se bazirati na platformi CMF-B EV i po ranijim najavama pozajmiće do 70 odsto delova iz Clia i Captura baziranog na CMF-B platformi. Što se dužine tiče, biće nešto kraći od 4 metra.

Renault 5 E-Tech

Korišćenje postojećeg hardvera će pomoći francuskoj kompaniji da smanji troškove proizvodnje za 30 odsto u poređenju sa modelom Zoe, koji neće doživeti sledeću generaciju. Jedna velika razlika između dva mala EV biće izražena brojem baterijskih modula jer će novi R5 imati samo četiri velika modula raspoređena u jednom sloju. To će omogućiti inženjerima da skinu 15 kilograma težine.

Renault 5 E-Tech

Oni takođe obećavaju veću gustinu energije od Zoeovog paketa i povećanu krutost podvozja boljim integrisanjem baterije u platformu oko njega. Pominje se i smanjenje nivoa buke i vibracija. Sem toga, Renault je za novu "peticu" predvideo i multi-link zadnje vešanje.

Renault 5 E-Tech

Baterija će biti postavljena ispod poda kako bi se spustilo težište, čime će automobil biti agilniji.

Renault 5 E-Tech

Renault napominje da će novi R5 koristiti električni motor sa tehnologijom izvedenom iz Megana E-Tech Electric. Imaće novu unutrašnju arhitekturu koja ne samo da će smanjiti veličinu motora već i njegovu težinu. Francuski mediji nezvanično navode da će novi R5 raspolagati sa 100 kW/136 KS.

Takođe, kupcima će se nuditi dve baterije kapaciteta 40 kWh odnosno 52 kWh, dok će autonomija iznositi do 400 km.

Pominje se i dvosmerno punjenje: energija uskladištena u bateriji Renaulta 5 može se koristiti za punjenje svakodnevnih električnih uređaja (računar, ručni usisivač, itd.)

Renault 5 E-Tech

Francuzi najavljuju da će vlasnici moći da optimizuju svoja putovanja i iskustvo u vožnji Renaulta 5 korišćenjem glasovne kontrole.

Električni Renault 5 će se proizvoditi u fabrici u Duaju u Francuskoj, a imaće najmanje 22% recikliranih materijala i preko 85% recikirajućih.

Nedavno je inače predstavljen i show car Alpine A290_β (A290 "beta") koji najavljuje buduću sportsku verziju električne "petice". U pitanju je automobil dugačak 405 cm, širok 185 cm i visok 148 cm.

Očekuje se da će serijski Alpine A290 pokretati električni motor sa 160 kW/218 KS iz Renaulta Megane E-Tech Electric. Taj motor ima 300 Nm obrtnog momenta u Meganu pa bi A290 do 100 km/h trabalo da ubrzava za manje od 7 sekundi.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 3725



Komentari