Mazda razvija novi CX-5, Skyactiv-Z motor i električne modele
Sledeće nedelje se navršava osma godišnjica otkako je Mazda predstavila drugu generaciju modela CX-5 na sajmu automobila u Los Anđelesu 2016. godine. To je dug period, ali krosover je i dalje popularan. Iako se CX-50 smatra naslednikom modela CX-5, to ipak nije slučaj. Naprotiv, Mazda je objavila neke detalje o sledećoj generaciji.
Redizajnirani krosover će igrati centralnu ulogu u Mazdinom Phase 2 planu, koji uključuje tranziciju na elektrifikaciju između 2025. i 2027. godine. Kao deo ovog napora, CX-5 će dobiti novi hibridni pogon koji je razvila Mazda, dok npr. CX-50 Hybrid koristi Toyotine delove.
Osim hibridnog pogona, sledeća generacija modela CX-5 biće 60 posto manje kompleksna u odnosu na današnji model. Kako bi se to postiglo, Mazda će pojednostaviti specifikacije i opremu, što znači da se može očekivati manja i manje komplikovana ponuda.
Japanska kompanija će 2027. godine predstaviti novo električno vozilo bazirano na namenskoj platformi. Vrše se istraživanja plug-in hibridnih varijanti baziranih na ovoj platformi te se veruje da će njihov razvoj biti relativno jeftin. To bi moglo pomoći kompaniji u vreme slabog usvajanja električnih vozila.
Govoreći o električnim vozilima, kompanija je ponovila planove za električni krosover iz Changan Mazde, koji je najavljen konceptom Arata predstavljenim na sajmu u Pekingu ranije ove godine.
I dok je veliki deo fokusa na elektrifikaciji, Mazda je potvrdila razvoj novog Skyactiv-Z motora, koji bi trebao da stigne 2027. godine. Detalja nema mnogo, ali ovaj motor obećava "idealnije sagorevanje" i unapređene "ekološke i vozne performanse".
Skyactiv-Z će biti četvorocilindrični naslednik Skyactiv-G i Skyactiv-X motora. Koristiće "lambda jedan metodu sagorevanja", koja obećava postizanje "visoke toplotne efikasnosti realizacijom super siromašnog sagorevanja u širokom rasponu od niskih do visokih obrtaja".
Iz Mazde su takođe ponovili nameru da pojednostave ponudu SUS motora s ciljem da "konsoliduju i pojednostave ukupnu složenost motora". Uprkos ovom pokušaju pojednostavljenja, ipak je tu i dalje posvećenost rotacionim motorima te se ostvaruje napredak kada je reč o njihovoj usklađenosti s restrikcijama emisije.
I dok će se Mazdina ponuda smanjiti u godinama koje dolaze, nova tehnologija sagorevanja će biti uvedena i u 6-cilindrični motor, a očekuje se da će unaprediti "ekološke performanse" i pomoći motoru da bude u skladu s budućim emisionim standardima.
Mazdin plan za treću fazu je na rasporedu između 2028. i 2030. godine. Malo se zna o ovom periodu, ali kompanija obećava lansiranje električnih vozila.
Izvor: Klix.ba / Carcoops.com
Foto: Mazda