
Original ................ 116KS | 185 Nm
# Chiptuning ………..140KS | 212 Nm
Centralna tačka nove Toyote Auris je upravo novi 1.2T motor: Turbo punjač sa direktnim ubrizgavanjem benzina i naprednim štelovanjem ventila VVT -IV za maksimalni obrtni momenat koji daje 1.2T motoru najveću moguću efikasnost.
Opremljen sa Chiptuning Box-om povećava performanse Aurisa za 21% .
Izvor: Chiptuning.rs
Koliko je ovo "bezbedno" za motor, i da li ima neke neželjene sporedne efekte? Ja sam trenutno na common rail-u, pa mi padaju ovakve stvari na pamet (obr. momenta nikad dosta), a još nemam širu viziju treba li da se upuštam u to ili ne..
Sigurno je da svako povećanje opterećenja motora negativno utiče na njegov životni vek, samo je pitanje koliko.
Dosta je tekstova i analiza na tu temu, a "zaključci" zavise i od "pobuda" i "naručioca analize".
Davno je i u AB bio veoma lep tekst na tu temu, nešto kao: šta koji "tjuner" deklariše kao "rezultat", šta je stvarni izmereni rezultat, kao i šta su moguće posledice (sećam se čak i fotografija sa potpuno "zatopljenim" DPF-om).