home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Peugeot 407 Silhouette

17 Sep 2018 - 01:26 Tuning Link
Peugeot 407 Silhouette

Poznati francuski proizvođač automobila “Peugeot” rešio je da na tržište plasira naslednika modela “406” već davne 2004 godine. Kako to Peugeot obično radi, cifra se povećava za jedan i dobijamo sasvim novu limuzinu koja tada parira svim ostalim brendovima. Prošlo je već četrnaest godina od kada je 407 kročio na puteve širom sveta a može se reći da i dan danas ima tu liniju koja očarava i hrabro se bori sa mnogo novijom konkurencijom!

Naravno, svi smo slušali priče kako je Peugeot mekan, nežan i krhak. Da, jeste malo nežniji u nekim segmentima kao što je prednji trap u odnosu na neke automobile,  ali on to savršeno nadoknađuje svojom udobnošću unutar kokpita. Dok ga vozite imate osećaj da letite putevima, to su vam čari francuskih velikana. Takođe ne možemo porediti automobile iz dve potpuno različite klase a Peugeot je sa svim modelima postigao jako veliki uspeh od komercijalne prodaje pa sve do sportskih takmičenja o čemu ćemo pisati vrlo uskoro!

Peugeot 407 Silhouette

Nakon što je na tržište plasirana limuzina za njom stiže i Coupe verzija ovog modela koja poseduje troja vrata i nešto agresivniju liniju za osobe koje vole pravi sportski izgled. Naravno, tu su i SW verzije, odnosno popularni karavan modeli.

Listajući po svojoj bazi podataka nailazim na porodične fotografije sa sajma automobile u Beču 2004. godine. Otvaram folder sa fotografijama pun interesovanja šta je tada predstavljeno! Imam šta i da vidim. Glavni štand sa najviše izloženih automobila je upravo on, Pežo! 206SW, 206CC, 607, 407SW, 1007 i 307CC su bili samo neki od modela. A onda.. Izdvojen od svih… Ograđen kao zver u kavezu.. Ćuti dok se svi pogledi prolaznika zadržavaju na njemu.. PEUGEOT 407 SILHOUETTE!

Peugeot 407 Silhouette

Automobil koji je gotovo identičan Coupe-u spolja dok je unutra sve sem njega. Zver sa 3.0 V6 agregatom koji je razvijao 320KS. Dužina automobila 4,67 m, širina 1, m, visina 1,37 m a međuosovinsko rastojanje iznosilo je 2,72 m! Dimenzije guma bile su 235/35/R19 dok su na zadnjoj osovini bile 265/30/R19!

Peugeot 407 Silhouette

Čekaj, čekaj. Zašto Pežo stavlja veće gume pozadi? Hmm… Ovog puta odlučili su se za nešto drugačije. Motor kod ovog modela nalazio se ispred zadnje osovine kako bi ravnoteža bila što bolje raspoređena a to dokazuju i usisi kod zadnjih točkova koji su služili za bolji protok vazduha. Što se tiče pogona i on je izmešten na bližu, odnosno zadnju osovinu! Ova gromada od 0-100 trebala je stizati za 4,5 sek dok bi 400 m odvozala za 12,6 sek.

Prava trkalica koja nikada nije ni bila u planu da se nađe u komercijalnoj prodaji. Pravi trkački dvosed. Postoji i informacija da je Peugeot prvi tjuning kućama dao licencu ali zadržao pravo da ih kontroliše, pa se ovaj model mogao kupiti u istoj boji i bez rollbara.

Sve u svemu ova zver ostaje zatočena u kavezu i dalje, na kružnim trkama i ostalim takmičenjima, a mi obični smrtnici treba da budemo srećni ako doživimo da vidimo jedan ovakav automobil sa razdaljine od jednog metra pa čak i da ga dodirnemo kao što sam ja to imao priliku 21.01.2004. godine… Ovaj automobil opravdava svoje ime.. “Silueta”.. Jer će uvek to i ostati, negde u garaži sakriven od svih pogleda gde će sa nestrpljenjem čekati svetlost dana!

Text: Nikola Marković

Photo: Nikola Marković & Web izvor



čitanja : 5463



Komentari