
Proizvođena od 1989. do 1997. godine, Opel Calibra je bila primer automobila koji je, kombinujući aerodinamiku sa upečetljivim dizajnom, sa svetskim koeficijentom otpora i izvanrednim izgledom među entuzijastima stekao reputaciju kultnog coupea.
Međutim, jedna od njih, veoma posebna, ispod lima je u stvari bila čuvena Opel Lotus Omega. Jedinstveni automobil je stvorio Günter Artz, nemački trgovac automobilima.

Međutim, entuzijasti smatraju da je Artzov "Magnum Opus" bila Lotus Calibra. S izlaznom snagom od 377 KS i maksimalnom brzinom od preko 280 km/h, reč je o savršenoj "kamuflaži", piše Jutarnji.hr. Osim ispod poklopca motora, Lotusovi "sastojci" su korišćeni i unutar kabine. Armaturna ploča, upravljač i kožna sedišta dolaze iz Omege A, a Lotusov potpis je krasio i brojčanike.

U vreme kada je Lotus bio deo General Motorsa, za filijalu su razvijani snažni motori poput 3,6 litarskog twin-turbo šestocilindraša u Omegi ili 5,7 litarskog V8 u Corvetti C4 ZR-1. Artz se u početku fokusirao na povećanje performansi. U početku je za projekat uzeo Lotec verziju šestocilindraša s 470 KS, ali nakon loših iskustava, instaliran je standardni motor od 377 KS.

Projekat je konačno nazvan Lotus Calibra - težak 1,7 tona, šokantno moćan i iznenađujuće udoban. Lotus Calibra je dimenzijama bila veća od proizvodne verzije – oko 16 cm duža i 12 cm šira. Osim toga, korišćeni su i veći alu-naplaci obavijeni u šire gume.
Samo prozori, posebno napravljeni u Italiji su koštali 13.000 maraka, a 17.000 maraka je trebalo platiti firmi Kamei za branike napravljene po meri. Konačna cena Lotus Calibre je iznosila 300.000 maraka (standardna Opel Calibra je koštala tadašnjih 45.000 maraka), a proizvedeno je par primeraka. Automobil je odobren za upotrebu na putevima tek 1993., a projekat je utihnuo nakon što je Opel raskinuo ugovor o zastupništvu te je ugašen 1995. godine. Godinu dana kasnije, Artz je odustao od poslovanja s automobilima.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: arhiva