home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Lotus Calibra

Proizvođena od 1989. do 1997. godine, Opel Calibra je bila primer automobila koji je, kombinujući aerodinamiku sa upečetljivim dizajnom, sa svetskim koeficijentom otpora i izvanrednim izgledom među entuzijastima stekao reputaciju kultnog coupea.

Međutim, jedna od njih, veoma posebna, ispod lima je u stvari bila čuvena Opel Lotus Omega. Jedinstveni automobil je stvorio Günter Artz, nemački trgovac automobilima.

Lotus Calibra

Međutim, entuzijasti smatraju da je Artzov "Magnum Opus" bila Lotus Calibra. S izlaznom snagom od 377 KS i maksimalnom brzinom od preko 280 km/h, reč je o savršenoj "kamuflaži", piše Jutarnji.hr. Osim ispod poklopca motora, Lotusovi "sastojci" su korišćeni i unutar kabine. Armaturna ploča, upravljač i kožna sedišta dolaze iz Omege A, a Lotusov potpis je krasio i brojčanike.

Lotus Calibra

U vreme kada je Lotus bio deo General Motorsa, za filijalu su razvijani snažni motori poput 3,6 litarskog twin-turbo šestocilindraša u Omegi ili 5,7 litarskog V8 u Corvetti C4 ZR-1. Artz se u početku fokusirao na povećanje performansi. U početku je za projekat uzeo Lotec verziju šestocilindraša s 470 KS, ali nakon loših iskustava, instaliran je standardni motor od 377 KS.

Lotus Calibra

Projekat je konačno nazvan Lotus Calibra - težak 1,7 tona, šokantno moćan i iznenađujuće udoban. Lotus Calibra je dimenzijama bila veća od proizvodne verzije – oko 16 cm duža i 12 cm šira. Osim toga, korišćeni su i veći alu-naplaci obavijeni u šire gume.

Samo prozori, posebno napravljeni u Italiji su koštali 13.000 maraka, a 17.000 maraka je trebalo platiti firmi Kamei za branike napravljene po meri. Konačna cena Lotus Calibre je iznosila 300.000 maraka (standardna Opel Calibra je koštala tadašnjih 45.000 maraka), a proizvedeno je par primeraka. Automobil je odobren za upotrebu na putevima tek 1993., a projekat je utihnuo nakon što je Opel raskinuo ugovor o zastupništvu te je ugašen 1995. godine. Godinu dana kasnije, Artz je odustao od poslovanja s automobilima.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: arhiva



čitanja : 423



Komentari