
Prvi na scenu, 2026. godine, stiže model Mk1 Sports, dok će Mk2 Sports slediti 2027. godine. Time se simbolično obeležava 57. godišnjica pobede Ford Escorta na legendarnom reliju London-Meksiko 1970., trci koja je i stvorila besmrtno ime Escort Mexico.

Iz MST-a poručuju da se ovim projektom "vraćaju osnovama". Reč je o potpuno novim automobilima, napravljenim na novim karoserijama proizvedenim u Velikoj Britaniji. Baš kao i originalni modeli iz Fordove fabrike AVO (Advanced Vehicle Operations) sedamdesetih, i ove karoserije dolaze s posebnim ojačanjima.

Kako navodi Index.hr, standardno se isporučuju s volanom na desnoj strani, ali kupcima iz ostatka sveta biće dostupna i verzija s volanom na levoj strani.
Iako spolja izgledaju kao verna replika, iz MST-a naglašavaju da su novim modelima "pomerili granice i podigli ih na potpuno novi nivo". Umesto originalnog 1,6 litarskog motora sa skromnih 86 KS, pod poklopcem motora oba modela kuca pravo sportsko srce: 2,0 litarski četvorocilindraš koji razvija 180 KS.
Snaga se na zadnje točkove prenosi putem petostepenog menjača, a za optimalnu kontrolu u krivinama se brine diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Celu priču zaokružuju podesivo sportsko vešanje te snažne kočnice s četvoroklipnim čeljustima napred, što je i više nego dovoljno za automobil za koji je teško zamisliti da ima više od tone.

Ova moderna ikona je bazirana na Escortu s "uskom" karoserijom, ali vizuelni utisak pojačavaju prošireni prednji blatobrani. Prepoznatljiv izgled upotpunjuju 13-inčni točkovi s četiri kraka u klasičnom RS stilu. Standardna verzija dolazi u beloj boji s hromiranim detaljima, ali u duhu originalnog Escorta Mexico, kupci će moći da biraju i između legendarnih jarkih boja poput narandžaste, zelene i plave.
Cena jednog primerka biće 74.500 funti (86.330 evra). Budući da je proizvodnja strogo ograničena na samo 25 primeraka za Mk1 i 25 za Mk2, budući vlasnici postaće deo vrlo ekskluzivnog kluba.
Izvor: Index.hr
Foto: MST