
Izvor : Glas Javnosti
Sredinom decembra kragujevačka fabrika „Zastava automobili“ trebalo bi konačno da izađe na tender u potrazi za kupcem. Naravno, pod uslovom da dokumentacija bude kompletirana i dostavljena Agenciji za privatizaciju. Prema saznanjima unutar fabrike, postoje indicije da tu „nešto škripi“, da se uporedo pregovara s potencijalnim kupcima, ali i da se istovremeno čini sve da bi se ispoštovali rokovi dobijeni iz Agencije. Zvaničnih informacija o tome ko bi mogao da se nađe među kupcima fabrike iz Kragujevca nema. Juče je u našu redakciju stiglo saopštenje iz Informativne službe „Zastave“ da ovlašćeni predstavnici grupe „Zastava vozila“ i fabrika u njenom sastavu nemaju mandat da saopštavaju informacije o privatizaciji i tenderskoj dokumentaciji, s obzirom na to da kompletan posao u vezi toga vodi Republička agencija za privatizaciju i nadležno Ministarstvo za ekonomiju i regionalni razvoj. - Zato apelujemo na medije da ne izveštavaju na osnovu nezvaničnih i neproverenih informacija i izjava koje navodno potiču iz „Zastavinih“ ili dobro obaveštenih krugova. Ne sumnjajući u dobre namere objavljivanja ovakvih informacija i sadržaja, moramo vam predočiti da to često izaziva negodovanje i podstiče nepoverenje potencijalnih partnera u smislu nepoštovanja poslovnog kodeksa, što može ugroziti do sada postignuto na planu pripreme „Zastave“ za privatizaciju i izbor strateškog partnera - navodi se u saopštenju.
Međutim, predsednik sindikata Zoran Mihajlović kaže da se poseta ministra Mlađana Dinkića Austriji direktno dovodi u vezu sa zainteresovanošću austrijske firme „Magma Štajer“ za kupovinu fabrike. Prema saznanjima sindikata, potencijalnog kupca ili strateškog partnera ove fabrike treba tražiti i u „Dženeral motorsu“ i jednoj kineskoj firmi. - U drugoj polovini decembra, tačnije 17. decembra, delegacija u kojoj će biti i predstavnici poslovodstva ići će u Kinu. Priča oko toga da je „Pežo Sitroen“ zainteresovan za „Zastavu“ je još daleko i tu nema nečeg realnog, a što se tiče indijske kompanije „Tata motors“, oni su zainteresovani za „Zastava kamione“ - tvrdi Mihajlović. Kragujevačka fabrika će se na prodaji naći u paketu, što znači da na prodaju idu „Lakirnica“, „Mehanička obrada“, „Preseraj“, Institut za automobile i „Zastava auto“, firma preko koje ide prodaja „desetke“, odnosno srpskog „punta“.