home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Skoro istovremeno stigli su zvanični rezultati prodaje Grupe Renault, BMW-a, Peugeota, Citroena i Chryslera za 2007. godinu. Tako je Grupa Renault (čine je Renault, Dacia i korejski Renault Samsung) tokom 12 meseci 2007. prodala 2.487.453 vozila, odnosno 2,2% više nego 2006., što je dovoljno da Grupa Renault zauzme 3,6% svetskog tržišta. Renault je imao povećanje prodaje od 1%, Dacia je našla 17,4% više kupaca, dok je Renault Samsung u 2007. prodao nešto manje vozila nego 2006. (-1,4%). U Evropi Renault inače drži 7,6% tržišta putničkih i 14,2% tržišta komercijalnih vozila (izvan Evrope Grupa Renault je plasirala 863.187 jedinica ili 16,5% više od 2006.). Logan i dalje osvaja svetsko tržište, pa je tako tokom 2007. prodato 367.745 primeraka ovog modela (pod značkom i Dacije i Renaulta), što je za 48 procenata više nego godinu dana ranije. Za 11 meseci prošle godine Renault je u Srbiji prodao 1933 vozila, a Dacia 2134.

Grupacija BMW (BMW, Mini, Rolls Royce) je prošle godine prodala nešto preko 1,5 miliona vozila ili 9,7% više nego 2006. Sam BMW je uspeo da plasira 1,28 miliona automobila (+7,7%), Mini ima rast od 19% (prodao 222.875 jedinica), dok je Rolls Royce prodao 1010 svojih automobila (rast od 26%). Za poređenje, Mercedes je tokom 2007. prodao 1.285.900 vozila ili za 2% više nego u 2006.-toj (o tome više OVDE). U Srbiji je za 11 meseci 2007. kupce našao 421 BMW.

U 2007. godini Peugeot je ukupno prodao 1.967.000 putničkih i lakih komercijalnih vozila, što predstavlja rast od 0,4 % u odnosu na 2006. godinu. Ovo je treći najbolji rezultat ove francuske marke u njenoj istoriji, pošto su od 2007. godine bolji prodajni rezultati ostvareni u 2004. i 2005. godini, kada je plasirano 2.027.000, odnosno 1.995.000 vozila. Tokom 2007. u Francuskoj je inače plasirano 21,5% svih prodatih Peugeota, a na zemlje izvan Evrope otpada 37,8% ukupne prodaje. Prodaja raste i u Istočnoj Evropi, Kini i Rusiji. Tako je na istoku Evrope prodato 70.000 vozila (+16,4% u odnosu na 2006.), U Kini je kupce našlo 93.000 Peugeota (+13,7%), a u Rusiji 26.000 (+63,1%). Prodaja Peugeota u Srbiji je za 11 meseci 2007. godine iznosila 2623 vozila.

I Citroen je povećao prodaju u 2007. godini. Naime, u odnosu na 2006. porast prodaje iznosi 3,9%, odnosno plasirano je 1.461.000 vozila. U Srbiji je ova francuska marka za 11 meseci 2007. prodala 1484 svoja modela.

Što se Chryslera tiče, poznati su rezultati prodaje izvan Severne Amerike, a oni su najbolji u njegovoj istoriji. Tačnije, Chrysler je tokom 2007. izvan Severne Amerike prodao rekordnih 238.218 vozila ili za 15% više nego 2006. godine. Po regionima prodaja izgleda ovako : Bliski istok i Severna Afrika imaju povećanje od 64%, Latinska Amerika (+22%), Istočna Evropa (+30%), Azija (+22%) i Zapadna i centralna Evropa, gde rast iznosi 6 odsto. U Srbiji je Chrysler za 11 meseci prošle godine prodao 57 automobila, a toj brojci treba dodati i 145 vozila marke Dodge i 157 prodatih Jeepova.



čitanja : 825



Komentari