home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : www.novosti.co.yu

Za privatizaciju "Zastavine" fabrike automobila zainteresovano je više svetskih kompanija, ali se "Zastava automobili" neće privatizovati na tenderu već će se sa strateškim partnerom potpisati ugovor o formiranju mešovite firme prema kojem bi novi strateški partner na osnovu investicije od 300 miliona evra postao vlasnik oko 70 odsto fabrike.
Ovakav način privatizacije dobio je u ponedeljak zeleno svetlo na sastanku poslovodstva i predstavnika sindikata grupe "Zastava vozila" i ministra ekonomije i regionalnog razvoja Mlađana Dinkića, ali tek pošto su čelnici sindikata dobili čvrste garancije da će se u pregovorima sa budućim partnerom insistirati na socijalnom programu iz tenderske dokumentacije. Na taj način stvoreni su uslovi da se već u utorak u Beogradu sa predstavnicima "Fijata" potpiše ugovor o namerama, koji bi ukoliko dođe do dogovora, mogao da bude potpisan na Đurđevdan, 6. maja, za Dan grada Kragujevca.
Prema rečima Zorana Stošića direktora fabrike "Zastava AGM" u pitanju je bio operativni sastanak, a dogovoreno je da se detalji ne iznose u javnost.
- U Ministarstvu vlada veliki optimizam kada je u pitanju privatizacija naše fabrike - kaže Zoran Mihajlović, predsednik sindikata i član UO Fabrike automobila. - Za našu fabriku i dalje je zainteresovano više svetskih kompanija, a "najzagrejaniji" su "Fijat", "Folksvagen", i FAU iz Kine. Predstavnici Ministarstva nisu želeli da nam kažu ko nudi najbolji razvojni program, jer će to biti presudno za donošenje odluke o partneru.

Sindikat će već u sredu u Ministarstvu ekonomije potpisati ugovor koji podrazumeva da će se novi većinski vlasnik obavezati da u narednih pet godina ne menja delatnost fabrike, da ne otpušta radnike i da će za svakog ko bude želeo dobrovoljno da napusti fabriku biti obezbeđena stimulativna otpremnina od 300 evra po godini staža. Većinski vlasnik će biti u obavezi da proizvodi najmanje 100.000 automobila godišnje.
Članovi poslovodstva ni u ponedeljak nisu želeli da komentarišu rezultate sastanka u ministarstvu, ali kako saznajemo, tri navedene kompanije do poslednjeg trenutka neće odustati od proizvodnje svojih modela u Šumadiji. Startna pozicija "Fijata" je, kako saznajemo, trenutno najbolja, jer zbog kompatibilne proizvodnje najbrže može da se krene sa montiranjem novih modela, pre svega redizajniranog "fiće". Na platformi "punta" koji već silazi sa montažnih traka u Kragujevcu, može da se proizvodi još nekoliko vozila. Predstavnici kineske kompanije prilikom nedavne posete "Zastavi" nisu krili da proizvodnjom svog modela u Kragujevcu žele da se pozicioniraju u Evropi i da su ozbiljno zainteresovani za taj posao u Kragujevcu. Ni "Folksvagen" ne odustaje od postavljanja sopstvene montažne linije u "Zastavi", ali kako saznajemo, oni će u ovom regionu svakako proizvoditi vozila. Prilikom nedavne posete Kragujevcu pored razgledanja pogona "Zastave", stručnjaci iz "Folksvagena" su se interesovali i za kragujevački univerzitet, pre svega Mašinski fakultet, ali i za natalitet u gradu, što je u prvom trenutku sve iznenadilo. Raspitivali su se i za zemljište - po kojoj ceni se prodaje i da li ima većih celina, na primer, 400 hektara.

SAOPŠTENJE MINISTARSTVA
U saopštenju Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja navodi se da su italijanska i nemačka kompanija "izrazile interesovanje za ulaganje u automobilsku industriju u Srbiji i da se sa njima intenzivno pregovaralo u poslednjih nekoliko nedelja".
Grupa "Fijat" je zainteresovana za strateško partnerstvo sa "Zastavom", a "Folksvagen" za takozvana grinfild ulaganja, to jest izgradnju potpuno nove fabrike automobila. Obe fabrike su zainteresovane za proizvodnju kompletnih automobila kao i potpuno novih modela.



čitanja : 1283



Komentari