
Izvor : www.tanjug.co.yu
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i potpredsednik FIAT-a Afredo Altavila
potpisali su danas u Beogradu Memorandum o razumevanju, strateškoj saradnji i
zajedničkom ulaganju koji predviđa formiranje zajedničke kompanije u kojoj bi
torinska fabrika imala 70 odsto, a država Srbija 30 odsto vlasništva.
Fiat, prema potpisanom Memorandumu, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009.
godine otpočne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran
obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje.
U drugoj fazi, do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još
jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" porasla
na 300.000 vozila godišnje.
Aranžman sa "Fijatom" je model zajedničkog ulaganja u "Zastavu", tako
što bi država Srbija bila manjinski, a italijanska kompanija većinski
vlasnik u toj kragujevačkoj fabrici.
"Fijat" će se tim sporazumom obavezati da podigne proizvodnju sa
sadašnjih 12.350 automobila u 2007. godini, na oko 50.000 komada u
prvih devet meseci od potpisivanja ugovora.
Agencije: Fiat će investirati 700 miliona evra u Srbiji
Vodeće svetske agencije izvestile su danas o potpisivanju sporazuma između
italijanske automobilske kompanije "Fijat" i srpske
"Zastave" za osnivanje zajedničke kompanije, stavljajući u prvi plan
podatak da će italijanski partner u njoj imati većinski udeo i da će
investirati oko 700 miliona evra ili 1,1 milijardu dolara.
Nemačka agencija DPA je javila iz Beograda da su potpredsednik najvećeg
italijanskog proizvođača automobila Alfredo Altavila (Altavilla) i ministar
ekonomije i regionalnog razvoja u vladi Srbije Mlađan Dinkić zaključili
memorandum, po kome će "Fijat" investirati 700 miliona evra u fabriku
i posedovati 70 odsto njenih akcija, dok će Srbija uložiti 100 miliona evra i
biti vlasnik 30 odsto akcija.
DPA dodaje da "Fijat" planira da počne proizvodnju novog modela A
klase od kraja 2009. godine, sa obimom od 200.000 vozila. Do 2010. bi trebalo
da krene proizvodnja modela klase B, čime će se ukupna proizvodnja u
kragujevačkoj "Zastavi" povećati na 300.000 vozila godišnje.
Nemačka agencija podseća da su "Fijat" i "Zastava" počele
saradnju pedesetih godina prošlog veka sa proizvodnjom popularnog modela
"fijat 500" i da je u periodu od 1955. do 1985. proizvedeno oko
milion komada tih popularnih kola.
Agencija Blumberg je u izveštaju iz Beograda takođe naglasila da će italijanska
kompanija u zajednički poduhvat investirati oko 700 miliona evra (1,1 milijardu
dolara) u naredne tri godine.
"Ovo je još jedan korak napred u 'Fijatovoj' strategiji ostvarivanja
očekivanja u pogledu rasta obima proizvodnje," citira agencija izvršnog
direktora italijanske kompanije Serđa Markiona (Sergio Marćionne).
Prema Blumbergu, Markione je okončao četiri godine gubitaka u najvećem
italijanskom proizvođaču automobila 2005. godine, nakon što je uveo nove modele
i smanjio troškove kroz efikasniju proizvodnju i partnerstvo sa konkurentima.
I agencija Rojters je javila da se italijanski "Fijat" udružuje sa
Srbijom radi investiranja 700 miliona evra u proizvodnju dva nova modela
automobila u kragujevačkoj "Zastavi".
Britanska agencija je prenela izjavu ministra Dinkića da "Fijat"
planira da počne proizvodnju jednog novog modela do kraja 2009. a drugog modela
do kraja 2010. godine, kada bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" trebalo
da dostigne 300.000 vozila.
Konstatujući da se godišnje u "Zastavi" proizvede oko 15.000
automobila, daleko ispod kapaciteta fabrike od 60.000 vozila, Rojters podseća
da je fabrika pogođena u NATO bombardovanju 1999. godine i da se sporo
obnavlja.
Trenutno zapošljava 4.000 radnika, u odnosu na više od 11.000 pre
restrukturisanja 2001. godine.
Sporazum sa "Fijatom" dobio je "podsticaj" kada je Srbija u
utorak potpisala sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa Evropskom unijom
jer će, kada bude primenjen, voditi unapređenju trgovinskih veza Srbije sa
Unijom, zaključuje Rojters.