
Izvor : Tanjug
Kina, u kojoj kompanije za izradu vozila koriste oko 70 procenata ukupnih potencijala, objavila je da je izvoz automobila usporen u prvoj polovini godine, što je izazvalo zabrinutost zbog prekomernih kapaciteta auto-industrije u zemlji sa najvećim tržištem kola u svetu.
Izvoz je povećan 59 odsto na 388.000 vozila, nakon što je gotovo udvostručen u prethodnoj godini, izjavio je danas Fu Pejdžaho, zamenik generalnog sekretara odeljenja mašinske industrije pri Privrednoj komori Kine, prenela je njujorška agencija "Blumberg." Vrednost ukupnog izvoza porasla je 85 odsto u odnosu na šest meseci minule godine, na pet milijardi dolara, a procečna cena vozila porasla je 16 odsto, na 12.900 dolara. Taj broj uključuje i vozila koje proizvode inostrane kompanije u Kini.
Kineski proizvođači automobila povećali su izvoz zahvaljujući ulaganjima najmanje 20 milijardi dolara većeg broja svetskih kompanija, među kojima su "Dženeral motors" (GM) i "Tojota".
To je istovremeno, kako ističu, dovelo do rasta zaliha neprodatih vozila i do pada cena kola na domaćem tržištu.
Izvoz u prvom polugodištu, takođe, je usporen i zbog prirodnih katastrofa koje su ovog proleća i zime pogodile Kinu, ali i zbog toga što vlada u Pekingu pokušava da "ohladi" pregrejanu ekonomiju.
Kineski izvoz kamiona povećan je 46 odsto za šest meseci ove godine na 151.500 jedinica, kazao je Fu.
U isto vreme izvoz putničkih automobila je gotovo udvostručen, na 133.000 komada. Podaci uključuju i prodaju rezervnih delova i šasija automobila sa motorima.
Kineski proizvođači prodaju vozila u 193 zemlje i regiona, a najveće tržište je Rusija, prema podacima Privredne komore Kine za uvoz i izvoz mašinskih i elektronskih proizvoda.