Izvor : Novosti.rs
U Ministarstvu ekonomije tokom ove nedelje počeće pregovori sa menadžmentom “Dženeral motorsa” o realizaciji ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji GM i “Zastave”, kojim je predviđeno sklapanje dva “Opelova” modela u kragujevačkoj fabrici.
U “Zastavi” ukazuju na to da će u utorak biti preciziran datum pregovora.
Takođe, i da će na sastanku u Ministarstvu ekonomije, menadžmentu GM biti
ponuđeno da svoje modele sklapa u jednoj od dve bivše “Zastavine” fabrike, koje
od restrukturiranja 2001. godine posluju samostalno. To su pogoni Fabrike
rezervnih delova i “21. oktobra”.
Već potpisanim ugovorom između ove dve kompanije predviđeno je da sklapanje
“Opelovog” modela “astra klasik 2” počne do kraja ove godine. Ostvarivanje tog
projekta dovedeno je, međutim, u pitanje, jer “Fijat” ne želi da dozvoli
sklapanje automobila drugih kompanija u svojim pogonima. “Zastava” je, inače,
planirala da “Opelov” model montira na liniji za proizvodnju “punta”, ali će
taj deo montaže
postati sastavni deo nove italijanske fabrike.
Ugovorom o poslovno-tehničkoj saradnji predviđen je i dvogodišnji bescarinski
uvoz 8.300 modela “astra klasik” na našem tržištu. Od 1. avgusta prošle godine,
na domaćem tržištu je prodato više od pet hiljada tih automobila, po ceni od
10.800 do 11.500 evra.
Na sastanku sa “Zastavinim” sindikalcima, ministar Mlađan Dinkić je rekao da
“Dženeral motorsu”, ukoliko se ne postigne sporazum, više neće dozvoliti
bescarinski uvoz automobila.
Nisu konkurencija
Menadžment “Dženeral motorsa”, kako saznajemo, ne odustaje od proizvodnje
svojih modela u Šumadiji, bez obzira na to što “Fijat” gradi najsavremeniju
fabriku, u kojoj će se proizvoditi oko 300.000 automobila godišnje -
namenjenih, pre svega, zapadnoevropskom tržištu.
Oni veruju da im “Fijat”, sa svojim modelima, ne predstavlja konkurenciju na
tržištu jugoistočne Evrope, gde, pre svega, planiraju da plasiraju svoje
proizvode.