Preuzeto sa : Biznisnovine.com
„Astra" će se ipak sklapati u Srbiji, i to najverovatnije u Jagodini, jer „Fijat" neće „Opelova" vozila u svojim pogonima.
Kako Kragujevac trenutno nema odgovarajuću lokaciju koju bi ponudio „Dženeral motorsu" za izgradnju pogona za sklapanje „opel astre", a s obzirom na to da u „Fijatu" ne žele da ustupe jedan od pogona za proizvodnju „Opelu", Nemci će morati da potraže drugi dom za „astru", i po svemu sudeći, to će biti Jagodina.
Iako u Ministarstvu ekonomije demantuju da postoji bilo kakav dogovor između ministra Mlađana Dinkića i Dragana Markovića-Palme da se „astra" sklapa u Jagodini, ministar ekonomije i regionalnog razvoja će otputovati sledeće nedelje u Nemačku, da bi ubedio Nemce da ipak izgrade pogon na nekoj drugoj lokaciji u Srbiji, saznaje Biznis iz izvora bliskih Vladi Srbije.
Sagovornik Biznisa kaže da će najverovatnije mesto koje će Dinkić ponuditi „Dženeral motorsu" biti Jagodina, jer se on već dogovorio sa gradonačelnikom Draganom Markovićem-Palmom da obezbedi zemljište sa odgovarajućom infrastrukturom, kao i najbolje moguće uslove, kako bi Nemce ipak privoleli da grade pogon za proizvodnju u Srbiji.
Palma nije želeo da potvrdi da su pregovori sa Nemcima za izgradnju pogona za „astru" u toku, ali tu informaciju nije ni demantovao.
- Pozovite me za mesec dana. Tada ću imati šta da kažem - rekao je Marković, odbivši da se izjasni da li se sa Dinkićem dogovorio da Jagodina bude domaćin „Opelu" i pod kojim uslovima.
Blizak prijatelj gradonačelnika Jagodine potvrdio je za Biznis da mu je Palma lično rekao da će, ukoliko Dinkić prilikom posete Nemačkoj postigne dogovor sa „Dženeral motorsom", njihova delegacija već u prvoj nedelji oktobra doputovati u Jagodinu da pogleda lokaciju gde bi se gradio pogon za sklapanje „Astre".
Zoran Mihajlović, predstavnik sindikata „Zastave", kaže da se prvi deo saradnje koji je planiran sa „Dženeral motorsom" odnosio na uvoz 8.000 automobila koji bi se ovde prodavali bez carine.
- Planirano je da se novcem koji bi državi preostao od razlike u ceni napravi novi pogon u kome će se praviti „astre" - objašnjava Mihajlović raniji plan države i „Zastave" za saradnju sa „Dženeral motorsom" i dodaje da se od ove ideje nije odustalo, ali da se sada traži nova lokacija na kojoj bi se napravio pogon za sklapanje „astre".
Mihajlović je potvrdio da „Fijat" ne želi da ustupi svoje pogone „Opelu" i da su sada oni u potrazi za novom lokacijom.
- Razgovaralo se o tome da se „astra" sklapa u Somboru u „Zastavinoj" fabrici „21.oktobar", ali to je malo verovatno, jer „Fijat" ima druge planove za Sombor - kaže Mihajlović i dodaje da nije isključeno da se novi pogon izgradi i u nekom drugom gradu u Srbiji, jer u Kragujevcu trenutno nemaju lokaciju koja bi Nemcima odgovarala.
Prema njegovim rečima, Jagodina je logično rešenje, jer ima zemljište sa dobrom infrastrukturom i ako opština ponudi „Opelu" dobre uslove, sigurno će tamo i otići.
- U ovom trenutku je važno da „Opel", kao što je bilo i dogovoreno, ostane u Srbiji, da se proizvodi i da se ljudi zapošljavaju, a to gde će graditi pogon sasvim je svejedno - zaključuje Mihajlović.
Dinkić u Nemačkoj
Potpredsednik Vlade Srbije za privredni razvoj Mlađan Dinkić otišao je juče u trodnevnu radnu posetu Nemačkoj, tokom koje će se sastati sa Mihaelom Glosom, nemačkim ministrom za ekonomiju i tehnologiju, kao i sa predstavnicima više nemačkih kompanija. To je njegova prva zvanična poseta nekoj zemlji u funkciji potpredsednika Vlade Srbije.
Potpredsednik Dinkić će tokom boravka u Štutgartu i Berlinu posetiti sedišta kompanija „Mercedes" i „Folksvagen", a u Frankfurtu će na sajmu „Automehanika" najvećim svetskim investitorima iz oblasti automobilske industrije predstaviti mogućnosti ulaganja u Srbiju.
Poslednjeg dana posete potpredsednik Dinkić sastaće se u Berlinu sa nemačkim ministrom za ekonomiju i tehnologiju sa kojim će razgovarati o daljem razvoju ekonomskih odnosa između Republike Srbije i Savezne Republike Nemačke.
Autor : Tanja Janković