Audi, filijala nemačkog Folksvagena (Volkswagen), zabeležio je porast prodaje u oktobru - suprotno trendu tržišta, ali je najavio da će početi sa smanjenjem proizvodnje oko Nove godine.
Prodaja Audija u svetu je u oktobru porasla za 7 odsto, na
više od 82.000 automobila, navodi se u saopštenju kompanije. Glavni konkurenti
Audija, BMW i Dajmler (Daimler) su u istom mesecu zabeležili pad prodaje od
osam, odnosno 18 odsto.
Prodaja Audija je od početka januara do kraja oktobra porasla 3,3 odsto na
skoro 845.000 automobila, kao rezultat jakog prisutva u Aziji,a naročito u Kini
koja je Audijevo drugo po veličini tržište posle Nemačke. U Kini je prodaja
Audija u oktobru skočila 25 odsto na 9,600 kola.
Za dobar rezultat su takođe zaslužni novi modeli Audija, A3 i A6, koji su
doprineli porastu prodaje u zapadnoj Evropi, kao na primer porast od 10 odsto u
Italiji i 14,5 odsto u Francuskoj.
Kompanija je potvrdila da joj je cilj da proda više od milion automobila ove
godine.
"Audi je na dobrom putu ali naravno mi smo sve vise pogođeni teškim
spoljnim faktorima", rekao je direktor firme Rupert Štadler, navodi se u
saopštenju.
Portparol Audija rekao je agenciji AFP da će što se tiče prodaje Audi do kraja
godine ostvarivati napredak ali da je "teško proceniti" kako će
izgledati 2009. godina i zato je doneta odluka da se smanji proizvodnja.
Dve nemačke fabrike Ingolštat na jugu i Nekrasulm na jugozapadu su zabrinute
zbog neograničenog produženja godišnje pauze, a portparol je naglasio da će
detalji o tome biti poznati u narednim danima.
Matična kuća Folksvagen, koja je takođe do sada bila pošteđena krize, odlučila
je da preduzme silične mere i ukinula je 500 radnih mesta srednjeg ranga u
Nemačkoj.
Nemačke automobilske kuće BMW, Daimler i Porše (Porsche) su takođe najavile
smanjenje proizvodnje da bi se prilagodili padu prodaje.