home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon što je Porsche saopštio da će od 2012. godine proizvodnju modela Boxster i Cayman prebaciti iz finske kompanije Valmet Automotive u austrijsku fabriku Magna Steyr, u julu ove godineje stigla i vest da je američki Fisker Automotive sa ovom finskom fabrikom potpisao Pismo o namerama, koje predviđa proizvodnju Fiskerovog hibridnog modela Karma u pogonima Valmeta.

U međuvremenu, tačnije danas, stiglo je i saopštenje da su Fisker i Valmet Automotive potpisali i zvaničan ugovor o proizvodnji Karme u Finskoj.

 

Fisker namerava da počne prodaju ovog automobila u SAD-u tokom četvrtog kvartala 2009. godine, a planira se proizvodnja od oko 15.000 primeraka godišnje. Cena osnovnog modela će u Americi iznositi oko 80.000 dolara, a koliko će koštati kada 2010. startuje u Evropi za sada još nije saopšteno. Sem intrigantnim dizajnom (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju pre svega privlači Q-DRIVE hibridnim pogonom (kombinacija malog motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora sa litijum-jonskim baterijama), razvijenog u saradnji sa kompanijom Quantum Technologies. Zbog boljeg rasporeda težine, litijum-jonske baterije su smeštene u centralnom delu automobila, a zbog manje mase u konstrukciji je korišćen aluminijum. Deo energije Karma dobija i regeneracijom kočione sile i preko solarnih panela smeštenih na krovu vozila. Inače, Fisker Karma od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 6 sekundi (5,8 sec), maksimalna brzina prelazi 125 milja na sat (201 km/h), dok mu autonomija iznosi oko 560 kilometara.

VIDEO : Fisker Karma



čitanja : 959



Komentari