Uprava američkog proizvođača automobila "Dženeral motorsa", prilikom rešavanja problema likvidnosti uzeće u obzir sve opcije, pa i mogući bankrot.
List "Vol strit džurnal" piše da izvršni direktor
kopmanije, Rik Vagoner, ne podržava stav Uprave da je bankrot jedno od rešenja.
U saopštenju kompanije "Dženeral motors", navodi se da je Uprava
raspravljala o bankrotu, ali da rukovodstvo najveće američke automobilske firme
ne smatra da je to način rešavanja problema likvidnosti i da će učiniti sve da
izbegnu bankrot.
Vagoner je, zajedno sa izvršnim direktorima konkurentskog "Forda" i
"Krajslera", od američke Vlade zatražio 25 milijardi dolara pomoći,
kako bi tim kompanijama bilo omogućeno normalno poslovanje.
Američki Kongres je odlučio da za sada neće usvojiti paket mera za spas
"Dženeral motorsa", "Forda" i "Krajslera" i od
ovih proizvođača automobila zatražio je plan o tome kako će uložiti traženi
novac.
Ovi proizviđači automobila moraju da saopšte kako nameravaju ubuduće da opstanu
u uslovima značajnog pada prodaje i produbljivanja finansijske krize.
Izvor : Danas.rs
Nema nista od toga, Americki government nikad nebi dopustio da GM i Ford propadnu.
Pa sve zavisi koliko kriza bude trajala ako to bude godinu ili dve tesko ce ih bilo ko spasiti.Ko zna mozda ih vlada i nacionalizuje ali to lici na uvod u socijalizam od cije se reci vecina Amerikanaca najezi.Ali posto je ekonomija na duge staze nepredvidiva kao i vremenska prognoza sve je moguce.
Ako firma proglasi bankrot (Chapter 11), to ne mora da znači da je propala. Naime, bankrot dozvoljava firmi velike mogućnosti za konsolidaciju i reorganizaciju, a da ne strepi da će neka od banaka da traži potraživanja od kredita ili da će druge firmi potražioci tražiti svoj novac natrag. Naravno, ovo je sve pod uslovom da je firma spremna da se reorganizuje i promeni svoju dotadašnju filozofiju poslovanja.
Režiser Majkl Mur je u pre par dana bio kod Lari Kinga, i veoma je lepo pričao u prednostima i manama proglašenja bankrota.
Milsim da veliki koncerni poput GM i slicnih dozivljavaju u ovom trenutku probleme, ali ce se oni sa tim problemima izboriti uz pomoc drzave (jer su od drzavne vaznosti. Tezak period tek dolazi za manje firme koje nece imati nekog iza leđa da im pomogne, a nece imati dovoljno sredstava da se sami izvuku-to je problem. Mislite li da ce GM, Renault, Opel i drugi veliki igraci propasti :-))))....malo sutra
Doci ce do bankrota,akcije ce im opasti,a neka od jacih svetskih banaka ce kupiti i ford i njih,samim tim se napraviti monopol trzista,cak sta vise po meni je ova kriza planirana od strane istih banaka koje stampaju dolare i kojima ista vlada placa na svaki dolara odstampan neki procenat koji meni trenutno nije poznat.Privredni monopol se upravo desava na globalnom nivou.