Nekoliko dana posle vesti da je Mazda proizvela dvomilioniti primerak Mazde3, a Mercedes 500.000-tu C klasu, i Fiat je saopštio da je danas proizveo jubilarni, milioniti Grande Punto.
Jubilarni primerak Grande Punta koji je danas sišao sa proizvodne trake Fiatove Melfi fabrike je namenjen kupcu iz Velike Britanije, a radi se o Passionate Red Sport modelu sa 1,4 litarskim turbo benzincem sa 120KS, "Skydome" krovom i aluminijumskim točkovima od 17 inča.
Grande Punto, lansiran 2005. godine, je inače već treća generacija uspešnog Fiatovog Punta, koji je u svojoj prvoj generaciji (1993. do 1999.) pronašao 3,5 miliona kupaca, dok je druga generacija (promovisana 1999.) do sada proizvedena u nešto više od tri miliona primeraka.
svaka cast za grande punto , izvrstan auto , za mene bolji od konkurencije !!!
Vozio sam ga letos kao rent-a-car u Hrvatskoj.
Sigurno najgori novi auto koji sam ikada vozio.
Najbolji i zasigurno najbrzi auto u konkurenciji, a mozda i klasu iznad...
Ovaj F-150 je isti onaj lik koji na forumu Vrelih Guma smara sve zivo kako je americka auto-industrija superiorna na sve ostalo. Samo ga ignorisite. I btw. svaka cast za milioniti Punto.
U prethodnom postu fali "u odnosu" izmedju "superiorna" i "sve ostale".
Dutchman, istina boli, a?
Ako je Grande Punto iznad konkurencije onda stvarno mogu da zamislim kakva je ta konkurencija.
Znaci provalio sam te. Kako ti ne dosadi . Uostalom nisam rekao da je iznad konkurencije (koju ocigledno i ne poznajes). Ali je daleko od najgoreg. Drzi se ti tvojih pick-upova. Tu ionako nema "saltanja" da te zbunjuje pri voznji.
Recu samo da kad sam seo u Focusa posle Grande Punto da sam se osecao kao da sam seo u Mercedes posle Yuga.
Grande Punto, iako ga smatram za los auto, je jako lepo dizajniran i mnogo mi se svidja. Ali to nikako ne moze da promeni moje misljenje da je neudoban, menjac mi se nikako nije dopao, i sto je najgore od svega - motor mu je nevidjeno slab. Od takvog automobila sam ocekivao mnogo vise i Focus je svetlosne godine ispred.
To je samo moje misljenje o njemu.
@F-150
Kakve veze ima klasa u kojoj je Grande Punto sa klasom Ford Focusa? I ja kad sam iz Ford Focusa seo u Audi A4 je bio kao prelazak nekoliko svetlosnih godina odjednom.
O kom motoru kod Punta pričaš? Šta si očekivao, da juriš kao sa 6.2 V8 iz novog F-150? Američka auto-industrija nije naučila da treba auto da pravi po meri kupaca, a ne po svojoj meri i gledaući gde će najviše da zaradi. Zato i propada.
Americka auto industrija propada zbog Unija. I velika Toyota u Americi ove godine ima pad prodaje od preko 35% tako da kriza nije zahvatila samo Big 3. Amerikanci bas i prave auta po meri kupaca, ali ih ubijaju unije. Jer da ne prave aute po meri kupaca, zasto onda prodaju toliko vozila?
Nisam ocekivao da ce Grande Punto biti brz, ali isto tako nisam ocekivao da na svakoj uzbrdici da cu morati voziti u 2. ili 3. brzini jer u vecoj brzini nema sanse za izadje. Model je bio 1.4 cini mi se.
Ko zna u kojoj brzini si ti vozio? Rek'o ja da tebe saltanje zbunjuje.
I na srpskom se "unija" kaze "sindikat". Koliko ti je trebalo da zaboravis maternji jezik?
Ja stvarno ne razumem vas "naturalizovane". Ovo nije nista licno, ali vec sam rekao da sam video tvoje postove na forumu VG, zasto imas toliku potrebu da branis sve sto je americko? Da li to ima veze sa onim "nema veceg Turcina od poturice"?
Ja branim svoje misljenje, a moje misljenje o Fiat Grande Punto nema ama bas nikakve veze sa tim sto ja volim Americke automobile. I cak da se zove Chevrolet Grande Punto i da se proizvodi u Detroit, Michigan ja bi imao potpuno isto misljenje o njemu. Jer mi se automobil jednostavno nije svideo tokom voznje i da je Americki auto imao bi potpuno isto misljenje o njemu.
I veruj mi nisam zaboravio maternji jezik. Znaci zato sto sam napisao jednu rec na engleskom to je znak da sam zaboravio maternji jezik? Onda bi ja mogao reci i istu stvar i za tebe DUTCHMAN.
I poslednje, veruj mi da znam odlicno da vozim manualni menjac jer u zadnjih 9 godina uvek sam imao barem jedan auto sa manualnim menjacem, a trenutno imam 2.
@F-150
Očekivati od automobila sa 77 KS i teškog 1000+ kg da se uspenje uz uspon bez šaltanja je više nego optimistično.
Što se tiče da američki proizvođači prave automobile po svojoj meri, to veoma dobro znam jer sam živeo i radio u SAD-u od 1985. do 1989. godine, kad je era "bigger, stronger, faster" već uveliko počela, a ja sam se baš bavio analitikom vezanom za proizvođače automobila. Ti si verovatno nešto mlađi, pa i ne sećaš kako je i nastupila era Van, StPT i SmPT. Nije se moglo ući u WC a da ne nađeš reklamu kako je baš to što čoveku treba i pitanje je kako je živeo bez toga, a da ne pominjem rupe u zakonu o zagađenju zbog čega je cela pojava i nastala. Mnogi su još tad govorili da će ovo doći glave proizvođačima kad krenu problemi sa cenom goriva, ali Amerikanci su jednostavno takav narod. Kad je došla kriza s kraja 1991. godine, i GM i Ford su se hvatali za glavu i dizali kredite. Sad to ne mogu jer nemaju od koga. Nisu krivi sindikati (i penzioni fondovi) kao što ti tvrdiš, jer su oni postojali i pre nekoliko godina kad su GM i Ford poslovali u plusu. Američko olako shvatanje obrušavanja i kraha subprime tržišta u poslednje dve godine je i dovelo do ove ekonomske situacije širom sveta.
Nisam ocekivao od 77 hp auta da se ponasa bolje na uzbrdicama, ali sam ocekivao od 14,000 Fiata da ima mocniji motor.
Za problem sa Amerikancima, uzmimo Saturn za primer. Svi Saturn modeli osim jednog (Outlook) su ustvari Opeli, Astra, Aura (Vectra), Vue (Antara) i Sky (GT). Ustvari GT je Sky posto se prave u Americi, ali mislim da shvatas poentu. I taj Saturn opet gubi pare. Zasto? Zato sto, zbog problema sa Unijama, prosecan covek koji radi na traci u fabrici ima satnicu od preko $70, a oni koji samo ciste imaju satnicu od preko $25. Jer ako kompanija se protivi tome Unija ce u strajk, i kompanija gubi vece pare nego da im placa navedene sume. Drugi problem su visoke cene zdrastvenog osiguranja za koga verujem da znas koliko je posto si ziveo u Americi, ali je jos veci razlog visoke penzije koje Big 3 placaju. Mozes zamisliti koliko radnika se penzionisalo dok su radili za GM. Sa druge strane, Toyota i slicni nemaju takvih problema jer daleko manje radnika se penzionisalo kod njih i oni (kompanija) ne placaju ni cent za njih. U protivnom, Toyota bi bila u istim govnima kao Big 3 posto njihovi automobili nisu nista manje ekonomicni (sa izuzetkom Priusa). Ali imaju dosta manje troskove proizvodnje i zato opstaju. U protivnom, i oni bi bili u identicnim problemima (prodaja samo u Americi im je pala za oko 35% ove godine).
@F-150
Delimično si u pravu. Ipak, američki proizvođači su sami forsirali automobile koji su prelazili 10-14 mpg. U razvoj motora i sigurnost nije ulagano kao u Evropi i Japanu, i to ih je sad sačekalo. Problem uopšte nije od juče, već traje skoro celu deceniju. Kako sad reći američkom narodu: "Ups, mi smo se zafrkavali sa velikim monstrum automobilima, sad vam ustvari treba mali štedljivi auto ili čak i hibrid." Amerikanci su godinama učeni da je imati najveći auto upravo ono što u životu čoveku treba, a sve iz razloga da bi kupovali velike automobile u čije razvoje je ulagano veoma malo, a zarađivalo se basnoslovno.
Pošto i dalje pratim auto-industriju, imam veliku arhivu analiza koje su upozoravale da se ovo može desiti:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6180514.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6346299.stm
http://news.bbc.co.uk/2/shared/spl/hi/guides/457000/457029/html/default.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6233231.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6346325.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6346315.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6346303.stm
Sve su ovo vesti iz 2006. i 2007. godine koje su upozoravale da će do ovoga doći. Krah subprime tržišta je samo pogurao celu stvar.
Ma daj, Americki automobili sa 10-14 mpg danas ne postoje. Tako malu miljazu ne dobijaju ni Viper, Corvette i slicni. Ja imam jedan od retkih Americkih automobila sa V8 motorom, 2008 Mustang GT, i sa njim bez problema izvlacim 22 mpg zajedickom voznjom. A sa Fusion 2.3L zajedickom voznjom dobivam preko 35 mpg.
Kazes ziveo si u Americi, ja ti verujem, ali bi onda trebao da znas da se situacija promenila i da nije kao sto je nekada bila i da su V8 motori u automobilima retkost.
Naravno, V8 i dalje postoje u pickupima i SUV, ali takav slucaj nije samo kod Amerikanaca vec i kod importa. Recimo, Toyota nudi 5.7L u Tundri, Land Cruiseru i Sequoia, Nissan nudi 5.6L u Titanu, Armadi, Pathfinderu i slicnima. Sa druge strane, najveci motor Forda je 5.4L koji se nudi u F-Series, Expedition i Navigator.
Uostalom, zbog cega je sada toliko bitna ekonomicnost? Gorivo nije bilo ovako jeftino u poslednjih 10 godina. trenutno je galon $1.70. Problem je sto je drzavu zahvatio problem i ljudi nemaju novca za nikakav auto. Svejedno je ljudima jel auto dobiva 15 mpg ili 30 mpg jer ga oni i dalje ne mogu kupiti (u protivnom prodaja Priusa nebi toliko pala ove godine). Jer kao sto rekoh, cak i Toyota i Honda koje imaju najekonomicniju liniju vozila u Americi trenutno imaju velike padove prodaje.
@F-150
Što se tiče 10-14 mpg, pričao sam u prošlom vremenu, kad je cela ludnica oko velikih automobila počela. Osamdesetih se potenciralo da auto mora što više da troši. Ovo insistiranje na velikoj potrošnji je parodirano u filmu Robocop iz 1987. godine sa "najnovijim autom" koji prelazi 6 mpg (ako se dobro sećam). Ova parodija je ubačena pošto je režiser Pol Verhoven, inače Holanđanin, bio zgranut potršnjom američkih automobila.
Što se tiče importa, većina tih modela i njihovih motora se nudi skoro isključivo samo za američko tržište, jer Amerikanci očekuju od svoje mašine "bigger, stronger, faster" efekat. Ono što se i nudi Evropljanima poseduje dosta skrominije zapremine.
Ekonomčičnost je bitna zbog jednog jedinog razloga - ljudi su videli sada kako cena goriva u kratkom vremenskom roku može da podivlja, a mediji su priču dodatno pumpali. Po poslednjem Ford survey za oktobar, kao glavni razlog smanjene kupovine SmPT i StPT se navodi neekonomičnost, pa tek onda nemanje novca (kredita) od strane kupaca. Samo ovaj podatak dovoljno govori.
Koliko su verodostojne tvoje tvrdnje o američkim kolima, najbolje pokazuje tvrdnja da tvoj Fusion 2,3l kombinovano trošiš manje od 6,7 litara na 100 km! Zvaničan EPA rejting za taj auto sa tim motorom i petostepenim menjačem je 20/29 mpg iliti 10,2/8,1 litra na 100 km! Svi podaci su sa zvaničnog EPA sajta: www.fueleconomy.gov. A inače, Fusion 2.3l Hybrid će po prvim testovima imati EPA rejting od 34/33 mpg.
Ja sam dao verodostojne podatke, koji se mogu lako potvrditi, dok si ti do sada govorio "ja ovo, ja ono, po meni ovo, po meni ono". Nisi pokazao da si relevantan sagovornik po ovom pitanju, već samo da su tvrdnje ranijih komentatora o tebi tačne.
Opet ti sta je bilo tokom 1980ih. Ta vremena su prosla, situacija vise nije takva. Godina je 2008. Pa na prste jedne ruke se mogu nabrojati Americki automobili koji imaju standardan V8. Pogledaj malo novije Americke modele po netu, mislim da ces bas biti iznenadjen koliko malo trose. Ne trose nista vise nego Japanci ili Evropljani koje svi hvale po ekonomicnosti.
Znam ja dobro sta EPA kaze za Fusion, ali jos bolje znam koliko moj auto trosi. Jer bez problema mogu da izvucem 500 milja iz 16 galona rezervara.
Vidis, razlika izmedju moje tvrdnje i tvoje tvrdnje je sto ja posedujem taj auto i znam iz LICNOG ISKUSTVA koliko trosi. A posto se Fusion kao moj ne prodaje u Evropi ne verujem da si ga ikada video uzivo, a da ne govorim vozio. Tako da jedino mozes tvrditi ono sta nadjes na internetu. Ti hoces mene da ubedis da znas bolje od mene koliko moj licni auto trosi na osnovu internet sajtova? Zao mi je sto te moram razocarati, ali nijedan internet sajt ne zna bolje od mene koliko moj auto trosi. To nije samo za mene vec za sve ljude jer vlasnik automobila najbolje zna koliko njegov auto trosi. Ono sto EPA kaze nema nikakve veze sa realnoscu. Pa EPA kaze da Prius radi 45 mpg u gradu, a ja sam licno pricao sa nekoliko vlasnika Priusa koji bez problema izvlace 100+ mpg. Samo treba da znas kako da vozis. A koliko je EPA realan samo da ti pokazem ovo: za 2007 Prius su rekli da radi 60 mpg. 2008 Prius, potpuno identican model bez ikakvih promena (isti motor) radi 45 mpg. Kako je moguce da jednom automobilu potrosnja padnje za cak 15 mpg kad se apsolutno nista na njemu nije promenilo?