U Torinu danas počinju dvodnevni razgovori najviših predstavnika "Fijata" i srpske delegacije. Najznačajnije teme koje će se razmatrati, biće plan proizvodnje za ovu godinu u kragujevačkoj "Zastavi", kao i biznis plan i "Fijatova" ulaganja.
U delegaciji, koja je već u Torinu, nalaze se generalni direktor "Grupe Zastava automobili" Zoran Radojević i direktor preduzeća "Zastava auto" Zoran Bogdanović.
Razgovorima će u petak prisustvovati i ministar ekonomije Mlađan Dinkić, kada će se znati da li "Fijat" pristaje na ponudu.
Dinkić je već najavio da će od predstavnika "Fijata" tražiti da se poveća plan proizvodnje modela "Punto" u Kragujevcu, a da se privremeno odloži pokretanje proizvodnje novog modela.
Da "Fijat" ne odustaje od svojih planova za "Zastavu" govori podatak da je poslednji broj mesečnika "Kambio Panorama auto", na naslovnoj strani, objavio ekonomičnije modele, a u tekstu se navodi da je reč o "Zastavi 327", ili Novom "Unu", koji treba da počne da se prodaje 2010. po ceni od 6500 evra.
Izvor : rts.rs
Na slici se nalazi malo izmenjeni Palio sa troje vrata. Tužno zvuči, ali po poslednjim vestima, ovo će biti Zastavin novi proizvod.
To na slici je samo novinarska skica iz mašte, kako pretpostavljaju da ce auto izgledati.
Kakav god da je, taj auto je konstrukciono i tehnološki 30 godina mlađi od Zastavinog najmlađeg proizvoda i sigurno je bitno bolji...
Nažalost nije novinarska skica. Pogledaj vest sa bloga o redizajniranom Paliu, pa proveri da su modeli identični. Inače, našoj delgaciji je upravo ovaj model i pokazan u Torinu.
Da je bolji od Juga, to i nije teško pretpostaviti, ali za sučeljavanje sa Loganom, potrebno je nešto mnogo bolje od ovoga što se nudi.
Identični su zato što je skica ustvari photoshop Palia, ali taj model treba da se pojavi u proizvodnji tek 2010. i sve su šanse da ni izgled još nije konačno utvrđen a još manje da postoji fizički prototip. Tek s proleća možemo da očekujemo da neko objavi fotke maskiranog prototipa s nekog testiranja pa da otprilike znamo kako će izgledati, i to ako fiat ne odluči da sve odloži za neko vreme zbog krize.
Fiat već nekoliko godina nije napravio ružan auto pa neće ni ovaj biti ružan, samo ne treba očekivati neko čudo koje treba da se prodaje za 6500 eura. Verovatno će po svemu i biti porediv sa Loganom ali ništa više od toga...
Pošto je ljudima iz zastave danas taj auto pokazan možda ga je Dinkić slikao krišom mobilnim pa ćemo ga nekako i videti...
Imam proverenu informaciju da auto u prototip varijanti gotov već neko vreme, te da je našim predstavnicima upravo taj prototip i prikazan. Po informacijama koje su date našoj delegaciji, trenutno se završava preprojektovanje mašina za serijsku proizvodnju. Glavna prednost ovog modela je što deli veliku količinu alata sa Puntom za koji već postoji određena infrastruktura u Zastavi.
Nerealno su bila očekivanja da će Zastava proizvoditi Fiat 500 ili neki novi mikro, jer će Fiat gađati ponovo premium market.
Pre bi nam dali Pandu jer fabrika u Poljskoj ne može da stigne da napravi dovoljno fića i fordova ka, ali nije isključeno da nekad i mi dobijemo sklapanje nekih jednostavnijih varijanti ovih modela. Za očekivati je da kad prva navala za 500 prođe, posle par godina malo osiromaše taj model i ponude ga za 2000-3000 eura manje, pa eto i nas u igri.
Mislim da ako nije preskupo preseliti liniju iz Poljske, možda dobijemo i seicento jer oni još uvek uspevaju da prodaju par desetina hiljada godišnje a taj model im samo opterećuje fabriku u Poljskoj koj treba da pravi sve više fića...
Ako i ne bude novih modela u sledećih par godina, sigurno ćemo dobiti sve što poljaci ne postižu...ako se celo tržište ne prepolovi u kom slučaju mi prvi otpadamo iz svega jer su ovde ulaganja najveća jer počinjemo praktično od nule...