
Preuzeto sa : Blic.rs
Zbog velikog interesovanja građana za kupovinu „fijat punta” juče je do podneva napravljena lista čekanja na kojoj je zabeleženo više od 510 imena. do toga je došlo zbog toga što je u ranim poslepodnevnim satima rasprodat ceo kontigent automobila "zastava 10", koji su bili na lageru.
Građanima preostaje da čekaju dok se u auto-salonima „Zastave” ne pojave
prvi primerci automobila marke „punto” čija proizvodnja počinje sredinom marta.
Na spisku za kupovinu juče su se našla samo privatna lica, dok je, kako saznaje
„Blic”, ogromno interesovanje preduzeća i pravnih subjekata, kao i državnih
institucija koje takođe žele da pod povoljnim uslovima dođu do ovog modela
vozila.
Tako će samo opština Kragujevac u prvim mesecima proizvodnje kupiti 50 vozila
za svoje potrebe. Kako je izjavio direktor Grupe „Zastava vozila” Zoran
Radojević: „Planirani obim proizvodnje od 400 punta mesečno, koji je
projektovan za prvih nekoliko meseci rada nove fabrike, biće dvostruko premašen
zbog velikog interesovanja.”
Radojević dodaje da se privode kraju poslednje pripreme za početak proizvodnje
„punta” i da će delovi za taj automobil biti dopremljeni u Kragujevac prvih
dana marta.
- Očekuje se da početkom marta stignu lotovi sa delovima za „punto” za koje su
u fabrici obezbeđeni renovirani magacini. Svi planirani poslovi za početak
proizvodnje „punta” realizuju se u planiranim rokovima - rekao je Radojević.
Uporedo sa pripremama za početak proizvodnje „punta”, dodao je on, u fabrici
automobila se radi na raščišćavanju hala i renoviranju objekata.
Radojević je rekao da je za realizaciju ugovora sa „Fijatom” zadužena Vlada
Srbije i nadležna ministarstva i da u kragujevačkoj fabrici nemaju nikakvih
novih informacija o tom poslu.
Iz menadžmenta „Zastave” poručuju da će tržište diktirati broj automobila koji
će se proizvoditi u Kragujevcu.
- Italijani su odmah naglasili da će broj automobila koji se proizvode u
Kragujevcu zavisiti isključivo od tržišta. Povoljni uslovi koji su omogućeni za
njegovu kupovinu su doveli do toga da će već u prvom mesecu do kraja marta
stići više od 1.400 kompleta delova za proizvodnju „punta” - kaže izvor „Blica”
u menadžmentu „Zastave”.
I u Beogradu ali i širom Srbije u „Zastavinim” salonima juče i prekjuče vladalo
opsadno stanje, pa je pravljenje lista čekanja sada redovna pojava kod dilera.
U salonu „Zastava prometa” u Beogradu kažu da dugo ne pamte gužve koje su pre
dva dana vladale u prodajnim salonima.
Radmila Grahovac, menadžer prodaje u jednom od „Zastavinih” salona, kaže da je
u ponedeljak „punto” rasprodat, te da je u prodajnim mestima širom Srbije
prodat ceo kontingent koji je bio na lageru.
- Od jutros nema toliko gužve, zato što su automobili rasprodati, ali zato
telefoni zvone non-stop. Tako smo već napravili listu čekanja za buduće kupce,
a do podneva se samo kod nas već prijavilo 50 ljudi - ističe Grahovac.
Ona dodaje da su građani zainteresovani samo za „zastavu 10” za koju važe
pogodnosti, dok za ostale modele kupaca gotovo i da nema.
- Još imamo vozila iz osnovnog programa, a to su „koral in”, „skala 55”,
„florida 16L”, ali interesovanja za njih za sada nema - kaže Radmila Grahovac.
I u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja kažu da je „zastava 10”
rasprodata. Aleksandar Ljubić, savetnik u ovom ministarstvu, rekao je za „Blic”
će proizvodnja startovati u martu.
- „Zastave” više nema na lageru, a do početka proizvodnje „fijat punta” primaće
se rezervacije vozila za one građane koji žele da kupe novo „Fijatovo” vozilo -
izjavio je Ljubić.
Uslovi otplate kredita
Kamata za kupovinu nameštaja, podnih obloga i bele tehnike putem subvencionisanih kredita na godišnjem nivou iznosi šest odsto, a rok otplate kredita je do pet godina. Kamata za kupovinu „punta” na godišnjem nivou iznosu 4,5 odsto, a rok otplate je maksimalno sedam godina.
Mešavina „fijata 500” i „pande” stiže u Kragujevac
Italijanska kompanija „Fijat” već je odlučila koji će iz svoje palete novih modela automobila za 2010. godinu početi da proizvodi u Kragujevcu. Kako „Blic” saznaje u Vladi Srbije od ljudi koji su imali prilike da ovaj automobil vide prilikom poslednje posete Torinu i prestižnom studiju „Čentrostile Fijat”, radi se o malom lepo dizajniranom gradskom porodičnom automobilu čija dužina neće preći tri metra, a ergonomija je takva da u njega mogu komotno da stanu četiri putnika.
Novi „Fijatov” model koji će proizvoditi kragujevačka fabrika već je u pripremi
za promociju na najprestižnijim sajmovima automobila u ovoj godini, te će prvi
put biti predstavljen širokoj javnosti. Automobil, koji predstavlja „mešavinu
modela ‘fijata 500’ i ‘pande’”, treba da bude opremljen potpuno novim
dvocilindričnim benzinskim motorom snage 64 kilovata, dok je spremljena i
verzija od 90 kilovata, sa jačim motorom i turbo punjačem, za one koji vole
brzu sportsku vožnju.
Kako je za „Blic” izjavio savetnik Agencije za privatizaciju Aleksandar Ljubić,
predstavnicima Republičke vlade i kragujevačke „Zastave” je u Italiji jasno
predočeno da će model automobila koji su imali prilike da vide i koji se čuva
kao najstroža tajna biti pravi hit jer spada u A klasu, pa „Fijat” planira da u
prvoj godini proizvede 200.000 komada ovog modela. Državna delegacija Srbije je
videla i još jedan model B klase koji „Fijat” planira da uvede u proizvodnju u
Kragujevcu nekoliko meseci nakon prvog i da ga proizvodi u seriji od 100.000
komada.
Italijanska kompanija se uveliko sprema da u Kragujevcu do polovine sledeće
godine krene sa proizvodnjom svog novog hit modela gradskog porodičnog vozila.
Kako je predviđeno ugovorom, „Fijat” treba da uloži samo u prvoj tranši 200
miliona evra, a zatim još dva puta toliko kako bi potpuno modernizovao staru
fabriku automobila u Kragujevcu i u nju instalirao najmoderniju tehnologiju.
Postoji samo jedan problem-mentalitet. U Kragujevcu su zapostavili "domaceg kupca" kada su naparavili izvozni posao sa YUGOm za Ameriku. Tada su samo sklepali neku proizvodnju za domace trziste i zbog loseg kvaliteta je trziste i reagovalo. Naravno-u Kragujevcu se pravdaju ratnim godinama, a to je zesca glupost. Cinjenica je da nisu imali kvalitet nikad. Samo pukom srecom ljudi danas nose zive glave u njihovim proizvodima.