
Đovani di Filipis, direktor "Fijata Srbija", izjavio je za RTS da će taj italijanski proizvođač automobila do maja proizvesti 2.000 vozila "fijat punto". Postojao je plan da "Fijat Srbija" godišnje proizvede 15.000 vozila. Di Filipis ističe da je taj plan već promenjen.
"Uspeh je veći nego što smo očekivali. Dolazi tim naših stručnjaka iz Italije da bi pomogli "Zastavi" da poveća proizvodnju".
"Pri tom, prozvodnja koja je predviđena za ovu godinu nije postignuta u poslednjih 20 godina. To je veliki izazov i mi smo spremni. Od jula ćemo imati i "punto" na dizel", najavljuje Di Filipis.
Prema njegovim rečima, "Fijat" ostaje pri svemu onome za šta se obavezao u pogledu investicija i novog modela.
Od 23. februara 2009. godine do danas, za "punto" se prijavilo 19.000 građana, a u nedelji za nama počelo je sklapanje probne serije od delova iz Italije.
"Bili smo iznenađeni tolikim interesovanjem za "punto". Nije bilo jednostavno predvideti toliki uspeh i to je neobično za srpsko tržište. Zadovoljni smo kako je prihvaćen naš brend i poverenjem kupaca u nas. Radimo na tome da povećamo mrežu naših dilera da bismo zadovoljili sve kupce", rekao je direktor "Fijata Srbija".
Direktor "Fijata Srbija" veruje da će se već u maju proizvesti dve hiljade vozila. "Radimo na tome da zadovoljimo sve mušterije. Posle ćemo videti kako će kupci reagovati".
"Punto" od srpskih delova
Di Filipis dodaje da će veoma brzo "punto" biti sklopljen od delova proizvedenih u Srbiji i dodaje da je zahvaljujući potražnji, većina proizvođača delova zainteresovana.
"Počeli smo u oktobru prošle godine i do sada smo mnogo uložili u opremu, u aktivnosti koje se tiču početka proizvodnje i rekonstrukcije fabrike", kaže Di Filipis.
"U toku je veliko spremanje fabrike, čišćenje i redizajn koji će biti spreman za novi model. Teško je reći koliko je to tačno novca. Mogu samo da potvrdim punu posvećenost "Fijata" prema Srbiji i našem projektu", rekao je Di Filipis za RTS.
Obaveza "Fijata" iz ugovora je da ove godine uloži 200 miliona
evra.
Kako tvrdi Di Filipis, neće se promeniti ništa u odnosu na prvobitini plan.
"Sada razmatramo kako se odvija situacija na tržištu da bi započeli
ulaganje".
Uprvoj fazi proizvodnje biće uposleno hiljadu radnika. Broj može da se menja u zavisnosti od toga šta se dešava na tržištu. Ukoliko potražnja i dalje bude ovakva, više ljudi će biti uposleno.
Izvor : rts.rs
Delovi za Punto iz dve fabrike u Srbiji (22. mart, 11:55)
Punto iz Kragujevca sastoji se od 15.000 delova. Konkurs za proizvodnju delova po kvalitetu "Fijata" još je otvoren, a samo dve kompanije iz Srbije ušle su u uži izbor.
Naša industrija komponenata u tranziciji nije sposobna za brže promene, pa će "Fijat" veći deo delova za "punto" uvoziti sa onih tržišta koja su po ceni i kvalitetu konkuretna.
Iako bi i samo 15 odsto proizvodnje delova obezbedilo 1.500 radnih mesta, domaći proizvođači delova čekaju da im Italijani isporuče ne samo zvaničan poziv za saradnju, već i tehnologiju za izradu delova.
U "Fijatu" kažu da trenutno zbog krize imaju veliki izbor dobavljača, njih oko 3000 širom sveta, i da im je svejedno gde kupuju, od Hong Konga do Brazila. U uži izbor ušao je "Trajal" čiji vlasnik iz Bugarske traži pomoć države da bi pokrenuo proizvodnju i zaposlio oko 600 radnika na proizvodnji auto guma.
Maksim Ivanov iz kompanije "Trajal Kruševac" smatra da bi država trebalo da pomogne toj kompaniji, kako bi imali neophodan kvalitet i ispoštovali rokove.
"To znači da bi tim zaposlili na duži rok sve radnike u proizvodnji autoguma, ali da bi ušli u takvu investiciju moramo imati čvrste ugovore i redovno plaćanje. Za sada smo ušli u uži izbor, a šta će dalje biti, zavisi od "Fijata", kaže Ivanov.
Šabački "Farman", vlasnik "Fabrike akumulatora Sombor", takođe je ušao u uži izbor.
"Proizvodimo
akumulatore za više od 80 osnovnih "Fijatovih" vozila, tako da smo
interesantni ne samo za "punta", već i za sve ostale "Fijatove"
automobile, koje se eventualno budu proizvodili u Kragujevcu ili na
nekim drugim tržištima", rekao je Radovan Marković
iz Fabrike akumulatora Sombor.
Fabrika elektromotora u Surdulici, koja je bila deo Zastave, pokušava preko posrednika da uđe u posao, a već sad je poslala polovinu radnika na prinudne odmore zbog gašenja proizvodnje domaćeg juga.
"Ova fabrika je projektovana za kapacitete od 1,5 miliona elektromotora 500.000 releja, tako da imamo kapacitet, a imamo i iskustva u proizvodnji", kaže Blagoje Stojanović iz te kompanije.
U Ministartstvu za ekonomiju i regionalni razvoj saopštili su da oni nisu hteli da budu menadžeri našim fabrikama za prizvodnju delova, već da su ponudili uslove, jeftine kredite za proizvodnju i doveli velikog kupca "Fijata".
"Posao države i Ministarstva ekonomije je da stvori povoljno poslovno okruženje za te kopmanije, kako bi one mogle da pokažu svoj maksimum", saopštavaju iz tog ministarstva.
U vremenu krize u autoindustriji nikome se ne može granantovati dugoročno poslovanje. Dobar je primer Vijetnam, koji je visokim carinama naterao evropske proizvođače da tamo otvore svoje fabrike, ali su za delove koje su uvozili i od kojih su montirali vozila, plaćali punu carinu.
Zato je Mercedes za samo 4 godine otvorio još 6 fabrika za proizvodnju delova, takođe u Vijetnamu.
Izvor : rts.rs
I ti si Dinkicevac. Pa dokle bre ovakve izjave.Pa mi nase strucnjake najurismo a sad ce Italijancici da nam pomognu.Alo bre.Gospodo strucnjaci za proizvodnju automobila,strucnjaci za komentare,srbomrsci, lenstine,lezilebovici i ostali dunsteri prestanite da lupate.Imace punta proizvedenog u Italiji u tim brojkama i za to vreme ali u ZA ne.Pozivecemo jos toliko da vidimo sta se sve radi i prosto necemo verovati.Nama ne trebaju dileri i strucnjaci vec tenologija za proizvodnju automobila.Tako je to .A da sam u pravu vrlo brzo cete se uveriti.Tu je maj. ajd zdravo napaceni narode.