
Preuzeto sa : Politika.rs
U fabrici „Fijat Srbija“ je, zaključno sa prošlim utorkom, montirano 305 „punta“, od čega su „Fijatovi“ inženjeri odobrili – 54 vozila. Posle ovako poražavajućih podataka o kvalitetu radne snage, u toj fabrici automobila se već šale da „punto“ prave na o-ruk.
Delovi koji stižu iz Italije ili nisu dobro presovani, ili radnici ne umeju da ih montiraju kako treba. Zazori između haube i blatobrana teško se šteluju. S jedne strane, hauba je milimetar ispod, a sa druge dva iznad i prelazi preko fara. Međutim, Italijani traže da prati liniju.
Gde škripi, teško je reći. Robotizovane mašine su još malo pa poslednja reč tehnologije firme „Komau“, a stakla se montiraju na „Cajsovoj“ opremi. Ceo proces montaže je kompjuterizovan, pa je malo verovatno da tu dolazi do propusta. Istovremeno, ovakvi problemi se nisu javljali dok je „punto“ izlazio pod nazivom „zastava 10“, ili, možda, to tad niko nije gledao. Sad je na „puntu“ znak i naziv torinske kompanije.
– Ma, popeše nam se na glavu, a ni oni se međusobno ne razumeju. Jedan kaže da je dobro, drugi da ne valja. Mi smo pravili ovo vozilo i pre nego što su oni došli, znamo kako treba da se radi i nema tu neke posebne nauke. Koliko mogu da procenim, nešto nije u redu sa delovima, jer robot vari tamo gde treba – kaže jedan od radnika koji nas je zamolio da mu ne pominjemo ime.
Jedna serija „punta“ prošle nedelje je sišla sa trake bez prednjeg branika. U „Lakirnici“ nisu stigli da ga ofarbaju. Taj pogon je, po svemu sudeći, najveća „rupa“ u procesu montaže. Tehnologija je stara i automobili se farbaju ručno. I sa vodom i gasom, koja je poslednjih nedelja, bez pravog objašnjena, isključivana, taj proces se ne odvija kako treba. „Lakirnica“ je, podsetimo, gotovo potpuno uništena u NATO bombardovanju, a još nije obnovljena do potrebnog nivoa. Nigde u svetu se automobili ne farbaju „iz ruke“.
Portparol zajedničke firme „Fijat automobili Srbija“ Đuzepe Zakarija potvrdio je juče u izjavi za „Politiku“ da problemi postoje, ali je rekao da nisu ozbiljni.
– Problemi su čisto tehničke prirode i to je uobičajeno u svakoj normalnoj proizvodnji. Sve se rešava u toku dana – izjavio je Zakarija u telefonskom razgovoru za naš list.
Lotovi, odnosno karoserijski delovi, kako kaže naš sagovornik, stižu pravo iz Torina. Do sada je u ovu fabriku stiglo oko 1.200 kompleta, u pogon „Karoserije“ je ušlo oko 750 delova, a u „Montaži“ je sklopljeno nešto više od 300 „punta“. Ako se nastavi ovim tempom, planirana proizvodnja od 1.000 automobila u aprilu teško će biti ostvarena. Međutim, naš sagovornik Zakarija ostaje pri svojoj izjavi i tvrdi da „sve ide po planu“.
– U aprilu ide 1.000 vozila, a za maj je planirana proizvodnja 2.000 „punta“ – ponovio je portparol „Fijat Srbija“.
Inače, do sada postignut rekord u montaži „punta” je 37 vozila na dan. „Montaža“ je uspela da dostigne nivo od šezdesetak vozila dnevno, ali „gužva“ nastaje u farbari.
Prema rečima ministra ekonomije i regionalnog razvoja Mlađana Dinkića, koji je nedavno bio u kragujevačkoj fabrici, Italijani razmišljaju kako da osavremene „Lakirnicu”. „Fijat“ je, kako kaže Dinkić, spreman da obnovi pogone bivše „Zastave“, a nivo investicija ćebiti poznat do kraja ove godine, odnosno kada Italijani završe pregovore sa „Krajslerom“. Iz Torina do sada nije stigao ni evro za modernizaciju kragujevačke fabrike. To je nedavno potvrdio i direktor „Fijat Srbija“ Đovani de Filipis, napomenuvši da su oni do sada dali milion i po evra za sprovođenje socijalnog programa.
Sta sam ja pisao u zadnjih mesec dana, ako pogledate videcete da sam predvideo ovu sramotu!!!! Hvala,hvala aplauz nije potreban, jaci sam i od Nostradamusa! He he zivela Zastava Yugo 55!!!!
Najcrnje u svemu je to što se Srbi otimaju o ovog punta a niko ih na to ne tera!
Pa šta se drugo moglo i očekivati.Ovi "naši"godinama nisu ozbiljno radili,a na ovom tržištu su mogli da "uvaljajuju"šta su hteli,jer su bili zaštićeni kao "sveta krava".
Evo prave slike kad se udje u malo ozbiljniju "priču".
Sve je to odavno trebalo zatvoriti jer nas(i danas i ranije)koštaju previše,a sve to zbog trulog kompromisa i lažnog dodvoravanja tim kvazi radnicima u Kragujevcu.
Surovo,ali istinito!
Ljudi shvatite ovo je kapitalizam,a ne samoupravljanje.Nigde u svetu ne dopuštaju ovakav "luksuz"na račun poreskih obveznika!
Nikad odatle neće izaći kvalitetan auto,jer je ovo nažalost tužna balkanska priča,puna prepotencije i kvazi ekonomije(na naš račun).
Nemojte da ste zlonamerni!Gde na svetu mozete kupiti rucno lakiran auto a la Aston Martin za 6000e?Cista ekskluziva he he he :))
Dobar je ovaj nas Punto? Ja ga juce kupio on se danas raspao,nije ni cudo kako ga ovi nasi majstori,sklopise .hahaha Puntooo smesnooo
Molila bi da mi neko kaye kako je opremljen punto i sve tehnicke karakteristike