
U SAD je istovremeno prodaja putničkih vozila potonula na
4,8 miliona, kao posledica ekonomskog slabljenja.
Kineskom prvom mestu najviše je doprinela odlična prodaja u junu, koja je
zabeležila veliki rast od 36,5 odsto u odnosu na isti mesec lane.
Prodaja je u junu porasla na 1,14 miliona vozila, što je druga po visini cifra,
posle 1,15 miliona automobila prodatih u aprilu, prenele su agencije.
U Kini je prodaja automobila opala pred kraj prošle godine usled globalne
finansijske krize, ali se oporavila pošto je Peking pokrenuo stimulativni
paket, koji uključuje sniženje poreza na kupovinu automobila, subvencije za
trgovinu "staro za novo" i druge pogodnosti.
Odavno se očekivalo da Kina, sa 1,3 milijarde stanovnika, pretekne SAD i
postane najveće svetsko tržište automobila, a ekonomsko slabljenje u SAD je
samo ubrzalo taj proces.
Kina je u pet od poslednjih šest meseci prodavala više automobila nego SAD. To
se nije dogodilo samo u maju, kada je došlo do privremenog povećanja prodaje na
američkom tržištu.
Analitičari očekuju da ove godine u Kini bude prodato više od 10 miliona
vozila, a jedna kineska industrijska grupacija predviđa da bi ukupna cifra
mogla premašiti 11 miliona.
Za razliku od Kine, analitičari ukazuju da bi u SAD, prema junskoj prodaji od
859.847 vozila i nakon sezonskog prilagođavanja, prodaja u 2009. mogla dostići
9,7 miliona vozila, što bi bilo znatno manje od maksimuma iz 2007, kada je
prodato 16 miliona automobila.
Komercijalna vozila, kao što su kamioni i autobusi, imaju, međutim, veći udeo u
ukupnoj prodaji u Kini, nego u SAD ili Japanu, i takvo poređenje, kako ukazuju
pojedini posmatrači, dovodi u zabludu.
Prošlogodišnja prodaja u Kini je uključila 6,8 miliona putničkih vozila i 2,6
miliona komercijalnih.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Great Wall