
U fabrici "Fijat automobili Srbija" u Kragujevcu danas je počela proizvodnja automobila "punto klasik multi džet" sa dizel motorom od 1.300 kubika.
Od menadžera "Fijata" se očekuje da saopšte plan proizvodnje vozila "punto dizel multi džet" i obim investicija u opremanje linije za proizvodnju "dizelaša" u Kragujevcu. Verzije dizel "punta" nosiće nazive "dinamik" i "emoušen".
Cena "punta" sa dizel motorom je 10.499 evra, a uz popust od 1.000 evra u zameni staro za novo je 9.499 evra. Može se kupiti na kredit uz fiksnu kamtnu stopu 4,5 odsto sa rokom otplate do sedam godina i bez učešća.
Mesečna rata za "punto" za dizel motorom i klimom po ceni od 10.499 evra sa rokom otplate od sedam godina, bez popusta iznosi 146 evra, a sa popustom 132 evra.
Ministar ekonomije i regonalnog razvoja Mlađan Dinkić najavio je u Kragujevcu da će u naredna dva meseca sa italijanskim "Fijatom" biti potpisan aneks ugovora sa preciziranjem novog modela automobila koji će italijanski proizvođač, u skladu sa strateškim ugovorom, proizvoditi u pogonima "Zastave".
"Postoje dve opcije: ukoliko se 'Fijat' odluči za proizvodnju potpuno novog automobila B klase to će biti 140.000 vozila godišnje. Ako se odluči za A klasu, to znači da će se u Kragujevcu proizvoditi 250.000 godišnje, plus 50.000 vozila marke 'punto'", rekao je Dinkić.
Za koju god se opciju novog modela "Fijat" odluči, njegova probna
proizvodnja počeće krajem 2010. godine, a puna 2011. godine.
Ministar Dinkić je istakao da će ukupne investicije "Fijata" i države
Srbije u novoformiranu fabriku "Fijat automobili Srbije" iznositi 700
miliona evra.
Srbija i "Fijat" će, imajući u vidu povećanu proizvodnju poslednjih
meseci, radnike "Zastave" nagraditi bonus zaradom koja u proseku iznosi
oko 30.000 dinara i taj iznos će im biti isplaćen u tri jednake mesečne rate,
najavio je ministar.
Mlađan Dinkić je dodao da je "Zastava" simbol srpske privrede i naveo
da je od prodaje "punta" za oznakom "Fijata" do sada
zarađeno 350 miliona dinara.
Dinkić je najavio i mogućnost povećanja kvote vozila koja će biti prodavana po
sistemu "staro za novo" koji država subvencioniše.
Do sada je ta kvota bila 5.000 vozila i ona je u celosti rasprodata pre nego što je proizvodnja počela.
Sa ministrom Dinkićem u Kragujevcu borave predsednik Upravnog odbora fabrike "Fijat automobili Srbija" Đovani de Filipis, italijanski ambasador Armando Verikio, ministarka za NIP Verica Kalanović, državni sekretar Nebojša Ćirić i specijalni savetnik Aleksandar Ćirić.
"emoušen" nije ni engleski, ni italijanski, ni srpski... na kom to oni jeziku daju imena paketima opreme? Svahili?
Najveća korist od zastave za prosečnog građanina Srbije je ta što će svojim cenama naterati ostale proizvođače da urazume svoje cenovnike. (Ne mislim na ovu dizel verziju jer 9.499 eura može puno pametnije da se potroši kad su kola u pitanju)
Kad vidis one Lade dole na dnu ove stranice nekako ovaj punto pocinje da lici na Space Shuttle
Izuzetno mi je zadovoljstvo sto polako fabrika Zastava staje na noge i sto se cini da je nasla partnera po meri. Realno, takodje je od znacaja i za region Kragujevca ali i za celu Srbiju da ova prica sa Fiatom uspe do kraja (posebno u ovim kriznim vremenima za auto industriju) i da se uspostavi proizvodnja od vise od 100.000 vozila godisnje, posto samo na taj nacin moze da se parira na svetskom trzistu. Ali bio sam prosle nedelje u Madjarskoj i na reklamama po ulicama video da se Fiat modeli nude po nekim izuzetnim akcijskim cenama, minimalno 2000 EUR nizim nego kod nas (www.fiat.hu, 1EUR je oko 270 forinti). Kako vozim Fiat Grande Punto, tema me je posebno zainteresovala. S toga se ne bih pohvalio cene koje nudi Fiat Srbija.