
"Ford", jedini veliki američki proizvodjač automobila koji je izbegao bankrot, mogao bi da preuzme kupce vozila "Dženeral motorsa" (GM) koji zatvara proizvodnju marke "pontijak," pokazalo je istraživanje marketinga agencije SNW-a.
"Ford" je bio izbor 38 odsto kupaca zainteresovanih za modele
"GM pontijak," pokazalo je istraživanje obavljeno u junu, pre nego
što je GM okončao stečajni postupak i izašao iz bankrota, krajem prošle
sedmice.
Rezultati sugerišu mogućnu dobit za "Ford", drugu veliku američku
autokompaniju pored "Krajslera" i GM, nakon odluke GM da smanji
američke brendove sa osam na četiri.
Zadržavanje kupaca "pontijaka" je izuzetno važno za strategiju GM,
koji želi da zauzme 18,5 odsto procenata američkog tržišta automobila.
Udeo "Forda" na američkom tržištu prošlog meseca bio je 17,2
odsto, ne računajućio "Volvo", automobilsku liniju koja je prodata.
Najveći doprinos "Fordovom" rastu prodaje dali su novi modeli, kao
što je "ford fjužn" sedan, prenose agencije.
GM je bio najveći poizvodjač automobila na svetu po prodaji od 1931. godine i
tu je titulu nosio sve do izbijanja nezapamćene krize autoindustrije sredinom
prošle godine. Uprava "Forda" očekuje da će nadmašiti GM po broju
prodatih vozila do kraja ove ili u prvom tromesečju 2010. godine.
U okviru procesa stabilizacije poslovanja, GM je zadržao robne marke
"ševrolet", "bjuik", "kadilak" i GMC, a prodao je
ili će zatvoriti još četiri firme u SAD i veliki broj evropskih pogona.
GM, koji je 10. jula okončao proces restrukturisanja i izlaska iz bankrota
prodajom najboljih poslova i imovine "Novom GM", uz podršku američke
vlade od oko 50 milijardi dolara, procenjuje da može biti profitabilan sa 18,5
odsto udela u prodaji na tržištu SAD.
Računa se da bi u 2009. u SAD moglo da se proda ukupno 10 miliona vozila, što
je veliki pad u odnosu na ranije godine, kada je kupcima isporučivano i do 16
miliona vozila godišnje.
Posete "Fordovim" prodajnim salonima povećane su za 20 procenata od
kada je Kongres omogućio prodaju automobila po sistemu "staro za
novo" prošlog meseca, ali se porast prodaje očekuje tek od 24. jula kada
stupa na snagu kongresna odluka. Kupcima koje ponude staro za nabavku novog
vozila biće obezbedjen vaučer u vrednosti od 4.500 dolara.
Istraživanje je pokazalo da će 26 odsto potencijalnih kupaca "pontijaka" kupovati vozila proizvodjača čije je sedište izvan SAD, kao što je južnokorejski "Hjundai".
Autor : Tanjug.rs
Foto : Ford