home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
 
Preuzeto sa : Novosti.rs

Vreme godišnjih odmora povećalo je zainteresovanost građana za ugradnju auto-gasa u automobile, a u pojedinim servisima u Beogradu čeka se i po desetak dana na red. Najveći “krivac” za veću potražnju za auto-gasom je od 40 do 50 odsto jeftinija vožnja u odnosu na benzin.

Cena litra benzina ovih dana je 101 dinar, dok je litar tečnog naftnog gasa 45 dinara. Iako je potrošnja gasa za 10-15 odsto veća u odnosu na benzin, razlika u ceni je i dalje u korist auto-gasa. Ugradnja sistema za korišćenje auto-gasa nije jeftina i varira od marke automobila, zapremine motora, broja cilindara...
Tako ugradnja i oprema za tečni naftni gas za “jugiće” košta oko 300 evra, dok za skuplje automobile uvođenje auto-gasa košta od 650 pa i do 1.200 evra.
- Sa pređenih 10.000-12.000 kilometara svaki vozač isplati ugradnju sistema za auto-gas, a svaki naredni kilometar je čista ušteda - kaže Ranko Radeta, vlasnik firme “RR Elektronik”, koja se bavi ugradnjom auto-gasa u automobile. - Iako svuda u Evropi interesovanje za auto-gas opada tokom leta, kod nas tada počne navala.
Vozači ne treba da zaborave i troškove atesta, a treba da se prijave u Auto-moto savezu Srbije. Tehnički pregled u AMSS i potvrda koštaju 3.500 dinara, dok je potrebno još 2.100 dinara da bi se završila cela procedura za dobijanje atesta u MUP. Vozači plaćaju kazne ako im u saobraćanoj dozvoli ne postoji podatak da imaju ugrađen sistem za TNG.

Potrošnja

300.000 tona tečnog naftnog gasa je godišnja potrošnja u Srbiji, a gotovo trećina vlasnika automobila ugradila je uređaje za korišćenje ovog energenta.



čitanja : 3270



Komentari

Ranko je ujedno i jedini koji zna to da ugradjuje kako treba...

Autor Jonie 24 Jul 2009, 00:47

Cini mi se da je broj ljudi koji to kvalitetno rade jako mali, ali jedan od njih koji to rade jako dugo i kvalitetno je Dule sa Banovog brda 0112544880

Autor Sasa 24 Jul 2009, 10:54

a sto ne ugrade i jedro na krov, onda bi se vozili za dzabe

Autor Stole 24 Jul 2009, 14:40

Jedini plin koji bih vozio je fabricki, u sve ostale naknadne varijante jednostavno nemam poverenja niti cu za zivota imati.

Autor riki 24 Jul 2009, 16:05

ma ja sam za gas... a ko nema poverenja,para valjda ima, pa nek placa benzin...

Autor mladja 26 Jul 2009, 04:52

gas mnogo smanjuje performanse... ali dobro nekima je mnogo stalo da ustede...

Autor joca 27 Jul 2009, 08:19

@ joca, je l' imas gas ili samo pretpostavljas da mnogo smanjuje performanse, pa si zaboravio da napomenes da iznosis svoja nagadjanja?

Na jakim automobilima moze da se oseti mali pad snage, ali na automobilima koji se nalaze u najvecem broju na nasem trzistu ne moze da se primeti skoro nikakva razlika (znam jer vozim na plin). Poznajem neke kojima je gas nastelovan da ide bolje nego benzin.
Bas me zanima u kojoj situaciji si primetio to veliko smanjenje performansi?

Autor Vlada 27 Jul 2009, 18:58