home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sindikat najvećeg ruskog proizvodjača automobila, kompanije "Avtovaz" najavio je protestni miting za 6. avgust, tako da sada nezavisni analitičari razmatraju paralelu izmedju te kompanije, koja pokušava da opstane i američkog industrijskog simbola "Dženeral motorsa" (GM), čiji je bankrot istakao razliku u borbi Rusije i Zapada sa ekonomskom krizom, objavile su novinske agencije.

Od prošle godine, naime, Rusija pokušava da pomogne svojoj autoindustriji koja, prema rečima premijera Vladimira Putina, zapošljava 1,5 miliona ljudi i izmedju ostalih mera podrške uvela je ograničenja uvoza stranih automobila.
Zapad je sa svoje strane optužio Moskvu da takvim merama krši obaveze na suzbijanju protekcionizma, dok je ruska opozicija optužila vladu da rasipa sredstva poreskih obveznika, dodelom  bespovratne pomoći od 25 milijardi rubalja (oko 800 miliona dolara) privatnoj kompaniji "Avtovaz".
Pomoć, medjutim, za sada nije donela očekivane rezultate, a zbog pada tražnje fabrika će zaustaviti proizvodne trake tokom celog avgusta, što će prepoloviti plate radnika.
"Protivićemo se poslednjim odlukama rukovodstva 'Avtovaza o zaustavljanju proizvodnje i smanjenju zarada od septembra", rekao je za Rojters lider sindikata "Jedinstvo" Pjotr Zolotarev.
U prvom polugodju prodaja automobila marke "lada" je opala za 44 odsto na 179.870 jedinica. Prošle godine fabrika je u Rusiji prodala 622.000 automobila.
Kompanija "Avtovaz" je lane ostvarila gubitak od 24,7 milijardi rubalja (793 miliona dolara) po medjunarodnim računovodstvenim standardima. Za prvo polugodje ove godine kompanija očekuje gubitak od deset milijardi rubalja.
Izvršni potpredsednik "Avtovaza" Igor Komarov i gubernator Samarske oblasti Vladimir Artjakov planiraju da idućeg utorka razmotre situaciju u najvećoj ruskoj fabrici automobila.
Analitičari ukazuju da bi "Avtovaz" mogao da preživi i bez državne pomoći ukoliko bi "poradio na smanjenju troškova", koje bi bezuslovno dovelo do otpuštanja 10 do 15 odsto radnika od ukupno 100.000.
Izvor blizak menadžmentu "Avtovaza" je za Rojters rekao da rukovodstvo "proračunava socijalne i ekonomske posledice otpuštanja deset, 25 i 50 odsto zaposlenih".
Predstavnik kompanije nije želeo da komentariše, dok je Zolotarev rekao da sindikat "Jedinstvo" nije dobio obaveštenje o masovnim otpuštanjima. Prema ruskom zakonu poslodavac je obavezan da o tome obavesti sindikat najkasnije tri meseca unapred.
Iako je fabrika nagomilala 50 milijardi rubalja duga, koji namerava da restruktuira, a još nije potrošila svu državnu pomoć, uprava ukazuje da "ni ne pomišlja na bankrot".
"Istorija Avtovaza je primer kako politiku vlade prema preduzećima koja su bankrotirala odredjuju političke veze njihovih vlasnika, a ne ekonomski interesi", ukazao je profesor Ruske ekonomske škorle Konstantin Sonjin.
U vlasništvu države, preko državne korporacije "Rostehnologije" na čelu sa Putinovim saborcem Sergejem Čemizovom, je 25 odsto akcija "Avtovaza", a isto toliko pripada francuskom "Renou" i ruskoj investicionoj kompaiji "Trojka Dijalog", piše Rojters.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Lada 



čitanja : 721



Komentari