
Oko 300 radnika beogradske fabrike autobusa „Ikarbus“ protestovalo je juče ispred Agencije za privatizaciju, tražeći isplatu četiri zaostale zarade, uplatu doprinosa, kao i nastavak proizvodnje.
Radnici „Ikarbusa“ traže da država hitno interveniše i spase preduzeće, a ne da
se čeka da isteknu rokovi iz kupoprodajnih ugovora, jer će tada biti kasno,
poručio je na protestu predsednik štrajkačkog odbora Velimir Gligorić.
Gligorić rekao je novinarima da su štrajkačima na sastanku u Agenciji kazali da
će 17. avgusta doći u vanrednu kontrolu poslovanja u „Ikarbusu”.
„Od Agencije imamo uveravanja da će doći u redovnu kontrolu, a mi smo došli da
im kažemo da ne teramo poslodavca, već da tražimo njihovu pomoć da se sačuva
ova firma“, rekao je on.
„Jedini pritisak je prema Vladi i prema Agenciji, da paketom akcija koji su one
prodale Rusima, vratimo preduzeće u akcionarsko društvo koje pripada malim
akcionarima i državi“, dodao je Gligorić.
Ruski „Avtodetal servis“ poseduje 49,4 odsto akcija kompanije „Ikarbus“.
Dušan Belanović, šef službe za informisanje Agencije za privatizaciju, naveo je
da prema Zakonu o privatizaciji, nakon 17. avgusta, do kad je prema ugovoru o
privatizaciji vlasniku dat rok za ispunjavanje obaveza iz socijalnog programa,
neće moći da se raskine ugovor o prodaji preduzeća.
Predviđeno je da se vlasniku odobri naknadni rok, ali nakon toga se kontrolom
sagledava generalna situacija u preduzeću - investiranje, kontinutet
proizvodnje i isplata zarada.
„Vršićemo česte kontrole poslovanja i nadamo se da će preduzeće nastaviti sa
proizvodnjom, kao i da će novi kupac isplaćivati plate radnicima“, rekao je
Belanović.
U slučaju da se obaveze ne ispunjavaju moguće je raskidanje ugovora i mnogo
ranije nego što su najavili radnici.
U međuvremenu, radnici podsećaju sugrađane da mogu pomoći u akciji spašavanje
fabrike potpisavanjem peticije koja je postavljena na sajtu www.ikarbus.org
Radnici „Ikarbusa“ protest su nastavili ispred zgrade Ministarstva rada i
socijalne politike Srbije.
Ovakva situacija u našoj fabrici je posledica raznih malverzacija, počevši od
toga da u poslednje tri-četiri godine nijedno vozilo nije prodato preko službe
marketinga, nego uvek preko posrednika, sa enormnim provizijama. Isti slučaj je
bio i sa nabavkom delova i opreme.
Generalni direktor „Ikarbusa“ Srećko Nijemčević podneo je 23. jula ostavku,
nakon što je protiv njega podneta prijava za korupciju.
Radnici su spremni da iznesu sve detalje putem svog sajta: www.ikarbus.org.
Izvor : Ikarbus.org