
Izvor : Novosti.rs
„Punto“ je postao najtraženiji automobil u Srbiji i pored finansijske krize. Zbog velikog interesovanja građana, vlada je odlučila da kvotu za prodaju kragujevačkih automobila uz subvenciju po sistemu „staro za novo“ poveća za dodatnih 5.000 vozila.
Program povoljne prodaje „punta“ krenuo je 15. aprila i kupcima koji daju stari automobil za reciklažu bilo je namenjeno 5.000 vozila. Zbog povoljne cene „punta“, koja se kreće od 6.999 do 9.699 evra, zavisno od opreme, i uz popust od 1.000 evra, mnogi građani su odlučili
da uz povoljne kreditne uslove dođu do novog automobila.
Popust se može ostvariti samo uz reciklažu starih automobila, proizvedenih pre
1. januara 1999. godine, odnosno čiji motori ne ispunjavaju ekološki standard
„evro 3“. Automobili koji se recikliraju moraju biti u voznom stanju.
Prema poslednjim podacima Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja, za
automobile iz programa „Zastava“, čiju nabavku dotira država, bankama je
podneto 8.436 zahteva za kredite, u vrednosti od 57,19 miliona evra, a odobreno
je njih 6.318, vrednih 43,14 miliona evra.
Uslovi za ove pozajmice su izuzetno povoljni u odnosu na komercijalne banaka,
jer je kamatna stopa 4,5 odsto godišnje, a rok otplate sedam godina. Osnovni
model „punta“, sa popustom od 1.000 evra, košta 5.999 evra sa PDV. Za ovaj
model mesečna rata, za kredit sa fiksnom kamatom od 4,5 odsto godišnje i rokom
otplate od sedam godina, iznosi 84 evra. Ukoliko se građani odluče na rok
otplate od pet godina, rata je 112 evra.
Proizvodnja
„Zastavini“ radnici su od 10. do 24. avgusta na kolektivnom
godišnjem odmoru, ali će u toku avgusta proizvesti oko 900 „puntića“, što je
svojevrsno uigravanje maksimalne proizvodnje od 200 automobila dnevno u
septembru.
Prema rečima Nebojše Zdravkovića, zamenika gradonačelnika Kragujevca i
koordinatora realizacije „Fijatovih“ projekata, fabrika „Fijat Srbija“ će, od
septembra, mesečno proizvoditi više nego tokom cele prethodne godine.