
Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) je objavila izveštaj o najnovijoj, jun 2010 seriji crash testova bezbednosti.
Ovoga puta su se na testu našla 3 automobila, i Alfa Romeo Giulietta, novi BMW serije 5 i Mazda CX-7.

Giulietta i "petica" su osvojili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost, dok je Mazda CX-7 zaslužila četiri zvezdice.
Alfa Giulietta : 97% za bezbednost odraslih putnika, 85% za bezbednost dece, 63% za sigurnost pešaka i 86% za pomoć bezbednosnih sistema.
BMW 5 : 95% za bezbednost odraslih putnika, 83% za bezbednost dece, 78% za sigurnost pešaka i 100% za pomoć bezbednosnih sistema.
Mazda CX-7 : 76% za bezbednost odraslih putnika, 79% za bezbednost dece, 43% za sigurnost pešaka i 71% za pomoć bezbednosnih sistema.
Više detalja možete pročitati na zvaničnom sajtu EuroNCAP.
Alfa Giulietta
BMW serije 5
Mazda CX-7
Mada je ova mazda osvojila "samo" 4 zvezdice, u realnom svetu, u slučaju "susreta" sa jednim od preostala dva vozila, verovatno bi bolje prosli njeni putnici, zahvaljujuci vecoj masi kao jednom od ( realnih ) elemenata pasivne bezbednosti kod "susreta" sa laksim vozilom...
@Moron
Ne mora da znaci,ovo su doduse automobili istih generacija,ali gledao sam npr ceoni udes Renault Modusa i nekog starijeg Land Rovera,nisam mogao da verujem kakvi su bili rezultati,Land Rover bi bukvalno pojeo svoje putnike,dok bi oni u Renault-u ostali nepovredjeni(teze).
UROS88
To sto si gledao je tacno ( kad, recimo, mali novi reno "razbije" veliki stari volvo ), ali pogledaj udese novih vozila sa po 5 zvezdica, a razlicite mase. Ima toga koliko hoces, pa da vidis koliko ce onaj "veliki" ( izvinjavam se na izrazu ) da "udje" onom "malom" ...
@Moron
Da,za nove modele je sigurno tako,kao sto kazes.Masa puta ubrzanja:)
@Vlada
Nije tacno bodovi se racunaju posebno za svaku klasu, Giulietta i serija 5 ne spadaju u istu klasu, sto je klasa visa, to su testovi rigorozniji. Na primer mali Clio i serija 7 imaju oboje 5 zvezdica, ali zvezdice iz vise klase mnogo vise vrede sto znaci da je serija 7 daleko bezbednija, logicno-koliko para toliko muzike, tj. bezbednosti...
Marko
Molim Te, daj mi link za to sto kazes ( tj. da za, recimo, frontalni udar u NEPOMICNU prepreku 5 zvezdica tezeg vozila na NCAP-u vredi "vise" od 5 zvezdica onog lakseg vozila ).
Ja mislim da to nije tacno, ali ako mi daš "dokaz" za takav način bodovanja na NCAP-u koji navodiš, ja tada kažem: "Pogrešio sam, izvini".
Naravno, u realnom zivotu, kada se "sretnu" veliki BMW serije 7 i mali clio, stvari će ispasti malo drugačije nego što to NCAP bodovanje "govori" ...
Marko
Tvoja priča ne pije vodu. Ocenjuje se bezbednost putnka, pešaka i sistema u procentima, nezavisno od kola.
Jedino što se kroz vreme kriterijumi menjaju.
I to velika masa i mala masa više ne igra toliku ulogu.
Samo čitajte rezultate i ne prenagljujte u zaključcima.
Za sve koji misle da masa vozila nije vazna za bezbednost ( vec samo "zvezdice ), neka pogledaju ova dva videa:
1/ gde fiat 500 frontalno udara u nepomicnu prepreku na NCAP-u i
2/ gde udara u audi Q7 ( pa mu se u stvarnom svetu pri udaru u "tenk" cak "probio" i vozacev air bag )
http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=1bc0cec3-7e65-4838-b48c-313eef8a5361
https://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
@Dule
Nije nego.
Površina u koju udara automobil je slična masi automobila koji u nju udara i samim time što auto ima veću masu, bezbedniji je (govorim o generacijski istim vozilima.
BMW serija 5 i Mazda CX-7 su skoro iste mase - serija 5 je daleko bolja jer je novija.
http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx
"Frontal impact test ...It simulates one car having a frontal impact with another car of SIMILAR MASS".
Moron i Boris
Kako masa po vašim rečima može da pomogne, tako još više može da odmogne. Masa je ono što od ubrzanja pravi silu. Testovi se rade udarom u krutu i nepomičnu prepreku i tu masa samo može da ODMOGNE.
A to što vi lupate babe u žabe, nema veze. Uvek se računaju zbirne brzine i uvek je gore takvom brzinom udariti u krutu prepreku nego u drugi deformabilni auto.
Evo i primera. Taj vaš tuareg će gore da prsne udarom u krutu prepreku zbirnom brzinom, nego u FAP kamion, jer je i on deformabilan.
Zato su ovakve rasprave glupe.
Dule
Nemoj da se ljutis, nije mi cilj ni da pokazem da sam ja u pravu, ni da si ti u krivu, vec da se razultati NCAP-a shvate "relativno", jer i jesu "relativni" ( u bitnome ne odgovaraju uslovima realnog udesa, gde, izmedju ostalog, masa "zagrljenih" kola cesto nece biti slicna, vec razlicita ),
Prepreka u koju vozila udaraju u NCAP-u, inace, nije kruta ( kako kazes ), vec je "deformabilna" ( "The barrier face is deformable to represent the deformable nature of the cars" ).
Nikakve veze nema koja je klasa, gleda se procenat moguće povrede putnika, pešaka i dece. Bmw 5 ima sve moguće elektronske sisteme bezbednosti, pa Alfa opet ne zastaje za njim.
Masa može da odmogne kod udarca u čvrstu prepreku, jer se sva sila elastičnosti vrati na automobil. Samo mali deo sile upija prepreka. Dipl. mašinski ing. Dimitrije J.
A vi svakog dana udarate u betonske zidove, pa su vam ovi rezultati toliko bitni?
@ Boban
Najgore je to što u realnim uslovima prepreke obično nisu statične, niti su ravnih površina, niti se baš svaki put dogodi udes tačno u deo kao na euro nCap crash testu. Ali opet sve pohvale za Alfu
@Marko, mislim da nije istina da se rezultati mere razlicito po klasama, jer svi automobili udaraju u prepreku pri istoj brzini, a rezultati se uzimaju pomocu senzora koji se nalaze u lutkama (gleda se naravno i polozaj pedala i A stuba i da li mogu normalno da se otvore vrata posle).
To sto kazete da ne udaraju svaki dan u betonski zid jeste istina, ali veliki broj nesreca je povezan sa banderama i raskrsnicama, pa udari sa bocne strane se mogu cesto videti u realnom zivotu, tako da ja to gledam pazljivije nego frontalni test.
Morate priznati da svu tu elektroniku sto bmw ima serijski(sto svakako naplati), mozete doplatiti i u Giulietta-i, pa vam onda bude jos bezbednija nego na ovom testu. Na Bmw-u, vise nema sta da se doda kad je sve vec ukljuceno, tako da je to najbolje sto moze.