home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Poštujući tradiciju da svake godine organizuje turistički reli za svoje članove i prijatelje, Renault klub Srbija je uz sponzorstvo Renault koncesionara Master group iz Novog Sada i ovog puta je upriličen ovakav vid druženja na relaciji Beograd – Mionica - Divčibare.

Program je predviđao okupljanja na obodu Beograda, u prijatnom ambijentu restorana Srbija u Meljaku od 9.30 do10.30 časova gde se obavljala verifikacija učesnika - provera važnosti vozačke i saobraćajne dozvole, podela Pravilnika, vremenske karte, reli tablica...

Na parkingu se polako okupljalo sve više vozila najvećeg francuskog proizvođača automobila sa tablicama iz čitave Srbije. Prisutni modeli su obuhvatili gotovo čitavu gamu Renaulta, počevši od Twinga, preko Clia različitih generacija, Meganea prve i druge genracije, kao i Laguna i Scenica. Zvezda skupa je svakako bio najnoviji tehnološki dragulj iz bogate riznice modela Renault sporta, Megane III RS, koji je delovao poput magneta na sve prisutne svojom neodoljivom privlačnošću.

Po dolasku zvanica usledilo je piće dobrodošlice i poslužen je prigodan meni, dok su se takmičari istovremeno prijavljivali. U opuštenoj atmosferi obnavljana su stara drugarstva i sklapana neka nova poznanstva. Vreme je neumitno odmicalo i došao je trenutak da se pođe, Predrag Živković, direktor relija označio je start  prigodnim i kratkim govorom. Ubrzo je reč uzeo i Zlatko Mitić, predsednik RKS, koji je iskoristio priliku da pozdravi sve prisutne i da ih upozna u kratkim crtama sa onim što ih očekuje u toku dana. Nakon toga, glavni sudija Momčilo Milojković, inače u AMSS zadužen za auto-sport, objasnio je pravila predviđena Pravilnikom i kojih su bezuslovno morajli da se pridržavaju.

Na kraju se okupljenima u stilu beogradskog šarmera obratio i bard srpskog glumišta Dragan Nikolić, koji je svima poželeo puno sreće, dobru zabavu i da ne prođu kao on u filmu Nacionalna klasa.

Potom su takmičari, njih dvadeset, otišli sa svojim posadama do automobila i takmičenje je moglo da počne. Na startu je Dragan Nikolić, počasni član Renault kluba Srbija, koji je koristeći klupsku zastavu u određeno vreme puštao svakog takmičara ponaosob.

Veći broj takmičara, pored odštampanog itinerera imao je i novu generaciju uređaja za satelitsku navigaciju marke Garmin koju je Klubu na raspolaganje stavio Infoteam, zastupnik za Srbiju uz čiju pomoć je i sačinjena vremenska i putna karta relija.

Usledila je vožnja živopisnom Ibarskom magistralom. Uslovi za vožnju bili su idealni, i nakon 40-ak kilometara magistrale put je dalje vodio ka Mionici. Krivudavi put je presecao živopisne predele Šumadije, ostavivši snažan utisak neizrecive lepote prirode koja je na ovom prostoru gotovo netaknuta.

Kada se stiglo u Mionicu, na smom ulazu u grad iskorišćen je parking kombinata Krušik za postavljanje poligona za ispit spretnosti. Sam poligon bio je izuzetno zahtevan i testirao je vozačko umeće takmičara, ali i sposobnost njihovih automobila. Iako su za volanom većine automobila sedeli ozbiljni i porodični ljudi, svima su pokazali da u njima bukti plamen mladosti i da su izuzetno spretni u savladavanju svih prepreka, sa velikom željom da ostvare što bolje vreme u provlačenju između čunjeva. U vazduhu se osećao sportski duh i naboj adrenalina, pomešan sa poznatim mirisom spaljenih guma, ulja i benzinskih isparenja. Bez obzira na zahtevnost poligona, svi takmičari su ispunili očekivanja i potpuno bezbedno izvršili zadati cilj. Sudije Sportskog auto-moto saveza Srbije bili su na visini zadatka, tako da je čitav ispit protekao bezbedno i bez prigovora.

Kako je Klub osnovan sa ciljem okupljanja ljubitelja automobilske marke Renault, afirmisanja stila života, ponašanja i kulture specifične za ljubitelje ove automobilske marke, po završenom ispitu spretnosti usledio je mali čas iz istorije. Mionica je poznata po slavnom srpskom vojskovođi Živojinu Mišiću, koji je rođen u obližnjem selu Struganik. Na centralnom mioničkom trgu nalazi se impozanatan spomenik ovom srpskom junaku, rad vajara Ota Jovana Loga. Vojvoda Živojin Mišić, jedan od najvećih srpskih vojskovođa svih vremena i jedan od najznačajnijih svetskih vojskovođa u Prvom svetskom ratu uopšte, predstavljen je na konju, u uniformi, na visokom postamentu. Zahvaljujući dobroj organizaciji i saradnji Kluba sa Turističkom organizacijom Minica, ispred spomenika slavnom srpskom vojskovođi učesnicima relija obratio se, Svetolik Nikolić, istoričar umetnosti, direktor ove organizacije. Zahvaljujući nadahnutom i nadasve zanimljivom govoru, uspeo je da zadrži pažnju svojih slušalaca na maksimumu koji su tako saznali pojedine detalje koji su im do tada bili nepoznati. Po završetku svog izlaganja, Nikolić nam je poželeo srećan put i ugodan boravak u poznatoj vazdušnoj banji Divčibare.

Takmičari su se lagano zaputili ka svojim automobilima i uz vremensku kontrolu od strane profesionalnih sudija, nastavljajući reli, krenuli ka Hotelu Divčibare. Usledila je gotovo jednočasovna vožnja prelepim predelima i uspon na Divčibare. Put je bio krivudav i činilo se da se iza svake sledeće krivine nalaze sve lepši i lepši proplanci. Ispred Hotela Divčibare organizovan je ispit tačnosti, gde je u slalom vožnji trebalo savladati poligon za tačno 45 sekundi. Dvadeset posada je izvezlo bez ikakvih incidenata navedeni ispit.

Neformalni deo dana je svakako pripao ručku u prijatnom ambijentu nedavno renoviranog hotela. Meni je bio izuzetno bogat, sa posluženim specijalitetima karakterističnim za regiju, poput duvan čvaraka, gibanice i posebnih vrsta sireva. Dok su takmičari uživali u blagodetima obroka, sudije su vredno radile i sabirale bodove i vremena u skladu sa usvojenim propozicijama.

Proglašenju pobednika prethodilo je uručenje Zahvalnice Vladanu Cvijiću, generalnom direktoru Master grupe, najvećeg koncesionara Renaulta na našim prostorima. Zahvaljujući njegovom angažmanu, ispoljenom razumevanju i trudu, održan je i Renault Master reli, što je u svom obraćanju skupu i naglasio predsednik RKS.

Potom je usledilo i uručivanje nagrada najbržim i najspretnijim takmičarima. U skladu sa tradicijom, i ove godine svi takmičari bili su podeljeni u dve grupe, shodno radnoj zapremini motora. U prvoj grupi do 1400 cm3, treće mesto osvojio je Miodrag Krstić vozeći Twingo 1.3. Drugi je bio Miloš Obradović, koji je vozio novu Thaliu 1.2. Najspretniji je bio Dušan Pavlović, koji je vozeći Clio 1.4 16v osvojio pehar. U klasi preko 1400 cm3 radne zapremine, „bronzana“ medalja pripala je Aleksandru Krstiću, koji je vozio Megane coupe 1.6. Drugi je bio Nenad Nedović u Cliu 1.6, dok je prvo mesto pripalo Vladimiru Resanoviću koji je šampionski vozio Megane karavan 1.9 dCi. Po odluci sudija i direktora relija poseban pehar dodeljen je Jasni Đinović koja je vozeći svoj Clio 1.2 dostojanstveno i uporno provezla čitav reli.

Time je i zvanično završen još jedan Renault reli. Takmičari su svojim kućama poneli lepe utiske sa jednog ovakvog druženja, pokazavši visok stepen takmičarskog duha u uslovima fer borbe. Značajno je naglasiti da nije bilo nikakvih prigovora od strane takmičara i da je ceo skup protekao izuzetno uspešno i bezbedno.

Iako je kriza ozbiljno uticala na naše životno okruženje, na startu, a i na finišu, okupilo se dvadeset posada, koji su imali priliku da budu deo nečeg nesvakidašnjeg na našim prostorima, nečeg što je svojstveno samo ljubiteljima francuskog dijamanta. I ovaj put pomenuta ljubav prema jednom automobilskom brendu bila je pokretač još jednog turističkog relija, nazvanog Srbija Master 2010.

Izvor : Renaultklubsrbija.com


čitanja : 2295



Komentari

Ja, kao punopravni clan RKS, nisam dobio pozivnicu. Da li sam mozda nepodoban zbog toga sto se pojavljujem na Renault Forumu koji se odvojio od Kluba?

Autor Goran 08 Jun 2010, 14:10