
Početkom godine u javnost je dospela vest da će 11. generacija Lancera Evolution koristiti hibridni pogonski sistem odnosno kombinaciju snažnog turbobenzinca i pomoćnog elektromotora, ali ovih dana svetom je odjeknula informacija po kojoj će umesto benzinca Evo XI koristiti turbodizelski motor!
Ako je fanove japanske marke iznenadila prva vest o uvođenju hibridnog pogona u ponudu jednog od najslavnijih drumskih sportskih automobila, onda će ih informacija o prelasku sa benzina na dizel bukvalno šokirati. Informacije su naravno još uvek nezvanične, ali su podigle dovoljno prašine.
Japanska
marka je navodno odustala od 4-cilindričnog turbobenzinca od 320KS, a koji je
trebalo da pokreće zadnje točkove, dok bi mali, pomoćni elektromotor bio
zadužen za prednju osovinu. Umesto benzinca, u Mitsubishiju su se okrenuli
dizelskom pogonu kako bi 11-ici osigurali zastrašujuće visok obrtni moment a istovremeno
zadržali količinu emisije CO2 ispod brojke od 200 grama po pređenom kilometru.
Ostaje pitanje da li ove informacije znače da je Mitsubishi u potpunosti
napustio benzinski pogon za 11. generaciju Evolutiona, što je teško zamislivo s
obzirom da se u SAD-u, a posebno u Japanu, dizel još uvek uglavnom koristi za
pogon privrednih vozila, a ne rasnih sportista.
Izvor : Autosport.hr
ako bude imao 300 konja bice keva i kao dizel,keve mi bih voleo da vidim azdaju od dizela
Ako bude imao i manje konja od benzinca,opet ce bolje ici,a trosice mnogo manje.
Neka bude "lution 11"...
Jer ako je ovo istina onda EVO vise nece postojati...
Bez obzira što su u nekoj srednjoj klasi dizelaši često bolji (primer BMW 320d je u SVEMU bolji od 320i, isto važi i za 330d/330i), u sportskoj klasi u koju Evo pripada, nekako mi ne ide dizelaš... Videćemo, možda samo stvar navike i predrasuda.
Mada ovo moze da nekome zvuci kao "svetogrdje", dileme nema da će eventualni EVO dizel da "šije" sve prethodne "evolucije" zajedno.
Istina, umesto rafinisanog "zujanja" benzinca, pojaviće se neartikulisano "brundanje". Sledeće je EVO karavan ...
Ne mora da znaci da ce biti brundanja.Danasnji dizeli su fini i kulturni,doduse ne svi,ali vecina je.
Čorba je zapržena, još u Ferari da stave Multijet-a i u "grbavog" (911) Poršea TDI-a pa da vidimo megdana...
:(((((((((((
A posle EVO karavan, za prave ljubitelje "evolucije" dolazi i EVO MPV. Sve, naravno, u TDI verziji ...