
Izvor : Novosti.rs
Serijska proizvodnja modela “punto” u “Zastavinoj” Fabrici automobila biće trajno obustavljena u aprilu naredne godine, saznaju “Novosti”.
Reč je o jednom od najprodavanijih “Fijatovih” modela, čije je gašenje serijske proizvodnje u Italiji bilo predviđeno za 2008. godinu, ali je zbog solidne potražnje na tržištu njegov vek produžen za još dve godine, a u Kragujevcu je trebalo da se proizvodi do 2012. godine. Plan je bio da ovaj automobil postane srpsko nacionalno vozilo, da se, i pored proizvodnje prvog novog modela, sklapa u 30.000 primeraka i izvozi u zemlje CEFTA i severnu Afriku. Prvi modeli su nedavno krenuli za Republiku Srpsku, Ukrajinu i dve severnoafričke zemlje, ali na tim tržištima, po svemu sudeći, nisu postignuti željeni efekti.
Ova odluka je doneta i zbog sve slabije potražnje na našem tržištu, kao i zbog instaliranja najkrupnije opreme u novoj srpsko-torinskoj fabrici, koje će baš u tom trenutku krenuti.
Serijska proizvodnja novog automobila, čiji se izgled i naziv za sada kriju pod
šifrom “342”, krenuće u drugoj polovini naredne godine i on će se proizvoditi u
200.000 primeraka godišnje. Reč je o manjem modelu “B” klase, koji će po
gabaritima biti sličan postojećem “puntu”, ali sa najsavremenijim dizajnom i
ugrađenom najmodernijom tehnologijom.
Radovi
Već nekoliko meseci, Fabrika automobila se rekonstruiše. Izneto je oko 100.000 tona raznog šuta i oko 30.000 tona stare opreme. Rekonstruiše se oko 40.000 kvadrata krova, a danas kreću i veliki radovi. Počinje izgradnja potpuno novog energetskog bloka (kotlarnica i trafo-stanice), a počeće i rekonstrukcija oko 120.000 kvadrata krova u “Karoseriji” i “Lakirnici”, najbitnijim pogonima za proizvodnju automobila.
Nacionalno vozilo bi bio, kada bi se zvao Zastava a ne Fiat, i kada bi koštao bar 1500 eura manje.
@Predrag
upravo tako...
Biće valjda nešto dobro da ga zameni, samo da bude jeftiin...
P.S. i kada bi bar 60% ugrađenih komponenti bilo domaće proizvodnje.
Realno ne može biti 1.500€ manje od Punta i to samo zato što je NOV model. Ja bi prvi voleo više od svih da taj novi ,,domaći'' model bude oko 5.000€
Stvarno bi tada bio narodni auto, a krševi bi nestali s puteva, a uvoz polovnjaka B klase bi postao smešan.
@Dejan L
Kako misliš uvoz polovnih vozila B klase bi postao smešan, ima onih koji vole fijeste, ibice, pežoe i citroene, ima zagriženika za korse, koji nikad ništa drugo ne bi kupili. Nacionalni model mora koštati 5.599€ , ali onda kad se delovi budu proizvodili u Srbiji, a sve dok budu stizali iz inostranstva biće oko 7.350€ , precizna procena mašinskog fakulteta
Novi model bice prvenstveno namenjen izvozu na Zapad, mozda i SAD, i sto bi mu snizavali cenu radi malog sr. trzista?
Jos cemo i zaliti za Puntom, sto jedan rece; "netreba novi model samo nastavite subvencionisati Punto i snizavati mu cenu".
Mislio sam na Punta kada sam rekao nacionalno vozilo. Mogli bi njegovu proizvodnju da prebace u Sombor (fabriku Zastava Specijani Automobili), malo da ga modernizuju, povećaju izbor motora i opreme, snize cenu (1500 eura), da ga proizvode od domaćih delova i da mu vrate ime Zastava 10 :)...
...A da mu kasnije pridodaju i Grande Punta, kao Zastavu 11 :)
Jedno jako pametno pitanje:
Ako su plate radnika u Italiji u proseku 3.000€, kako onda ovaj punto klasik košta ovoliko, jer u Italiji u cenu vozila ulazi i visina plate, logično bi bilo da ako se već proizvodi kod nas gde su plate niže za 2.500€ i auto bude jeftiniji za toliko. Primer:
delovi + plata + marža = 8.500€ Grande punto, a u Srbiji:
delovi + plata + marža = 6.999€ punto klasik (stariji model)
Novi Fiat Uno u karavan izdanju:
http://carplace.virgula.uol.com.br/projecao-nova-elba-novo-uno-weekend-ou-novo-uno-station-wagon/
Dostavna verzija - Fiat Fiorino:
http://carplace.virgula.uol.com.br/novo-fiat-fiorino/
@carobnjak
Ovaj prvi je pravi Iguana automobil...
A 342 skrivaju kao da ce leteti na mesec sa istim...
@Dejan L
Prvo, Zastava ucestvuje samo u montazi, delovi se proizvode u Italiji, plus transport.
Dalje, radnici Zastave ne rade cele godine, jer bi onda proizvodnja bila mnogo veca, jos u jesen prosle godine dostigli su 120 Punta dnevno.
Kada stignu delovi iz Italije rade punim kapacitetom 10ak dana a onda kuci, ili pomazu dok se vrsi rekonstrukcija.
Znaci Fijat placa i njihov nerad jer se obavezao na 1000 radnika u ovoj fazi.
Kada bude zavrsena rekonstrukcija i proizvodnja bila 200.000 plate radnika ce biti vise od drzavnog proseka sto je norma koja vazi za sve fijatove fabrike u svetu.