
Italijanska vlada oštro se protivi odluci Fijata da novi model proizvodi u Srbiji umesto u Italiji, izjavilo je više italijanskih ministara.
„U ovom kriznom momentu... nije prijatno čuti kada se priča o izmeštanju. Moramo da zatražimo i od vlade i od države da se angažuju kako bi favorizovali rast i razvoj, a tek potom da razmišljaju o proizvodnji u inostranstvu. To je nedopustivo”, izjavio je ministar za evropska pitanja Andrea Ronki.
Kako prenose mediji, predsednik Fijata Serđo Markjone je najavio da će ta kompanija proizvodnju novih modela „fijat ideja” i „lanča muza” prebaciti u Srbiju zato što je u Italiji imala problema sa sindikatima, a u Kragujevcu može da obezbedi nesmetanu i sigurnu proizvodnju.
Italijanski ministri ocenjuju da „to liči na letnju doskočicu ili prisilu”, ali se najavljuje vrlo čvrst otpor Fijatovoj ideji da se ta mogućnost konkretizuje.
U intervjuu koji danas objavljuje Stampa, potpredsednik Privredne komore za izvoz Adolfo Urso ocenio je Fijatove namere da proizvodi novi model automobila u Srbiji kao „neprilične” i pozvao na obnavljanje pregora.
Ministar pravde Roberto Kalderoli i član populističke Severne lige, ocenio je da niko ne može da koristi državnu pomoć, ubire profit „i da zatim ode a da ne plati račun”.
Autor : Beta.rs
Italijanski premijer Silvio Berluskoni oštro reagovao na najavu Fijata da će proizvodnju dva nova modela automobila izmestiti u Kragujevac
Italijanski premijer Silvio Berluskoni rekao je u petak da bi voleo da kompanije ne prave izbore "na uštrb italijanskih radnika", reagujući na najavu italijanskog proizvođača automobila Fijata da će proizvodnju dva modela automobila izmestiti u Kragujevac.
"U slobodnoj ekonomiji i u slobodnoj državi jedna industrijska grupa je slobodna da lokalizuje svoju proizvodnju gde je to za nju najzgodnije", rekao je Berluskoni tokom zajedničke konferencije za novinare sa ruskim predsednikom Dmitrijom Medvedevim.
Ali, italijanski premijer je dodao "Nadam se da se to neće raditi na uštrb proizvodnje u Italiji i italijanskih radnika".
Ranije danas grupa italijanskih ministara oštro se usprotivila odluci Fijata da dva nova modela proizvodi u Srbiji umesto u Italiji.
Kako prenose italijanski mediji, predsednik Fijata Serđo Markione je najavio da će ta kompanija proizvodnju novih modela "fijat ideja" i "lanča muza" prebaciti u Srbiju zato što je u Italiji imala problema sa sindikatima, a u Kragujevcu može da ozbezbedi nesmetanu i sigurnu proizvodnju.
Autor : Beta-AP
Sto rece jedan moj prijatelj Italijan-najbolji italijanski proizvodi su oni koji se ne sklapaju u Italiji, vec u nekoj drugoj zemlji. Mi Italijani smo previse aljkavi da bi bilo sta napravili kako treba, proizvodi su nam gori nego oni koji se proizvode pod nasom licencom u drugim zemljama.
Klasican komunizam na delu...
Vlada zna bolje of Fiat-a sta je za njega bolje...
Ma jel te...
Lepo sam vam rekao da nece biti nista od ta 2 najavljena modela od juce...:)))
Iz dana u dan fiat je brend sa najviše vesti u autoindustiji, kao da želi da bude u centru pažnje, nebitno u kom smislu, samo da se o njemu piše
Italijani ne veruju sami sebi. Ovakve glupe vesti su besplatna reklama za maglu koju prodaju.
Pozdrav za neupućene i neznalice, koji kola gledaju kao odelo.
Fiat je dno i šminkeraj, tj. magla. Zanimljivo da je najzastupljeniji na blogu!
Stvarno će još malo kinezi biti pouzdaniji od talijana.
Pa Skoda i VW su prakticno isti, da budem precizniji tehnicki isti. Ti to tvrdis da nisu?
A i to za ucenje od Nemaca... nekad bilo, jesu jos uvek u samom vrhu, ali cak i Italijani prave glavne pomake na tehnickom nivou (MultiAir). U kvalitetu i Japanci i Korejanci su isti, nekad i bolji od Nemaca tako da...
Problem je sto su SKUPI, nenormalno skupi za tu malu razliku
I na kraju, Italijani imaju jeftine delove, neko rece 20-30% od proseka.
U dizajn ne ulazim to vidovita Kleopatra moze da objasni sta se tu desava
@Jaje
zasto to mislis? Svi modeli Skode su jeftiniji od konkurenata, uglavnom...
Generalno trgovci autima kod nas (i u EU) ostvaruju dobre profite i mnogo njih u lancu se ugradi. Relane cene ako takvo nesto postoji su mnogo manje. Ali i relativno gledajuci, jeste precenjena, ne toliko koliko VW ili Audi, ali jeste. Na otvorenim trzistima gde ljudi kupuju mozgom vrlo brzo se iscisle kvalitet (izuzimam ono sto ti nazvas "premium"). Uporedi Elantru, preko Corolle i Civica, do Jette pa ces videti da su razlike u SAD male. Mozes npr da vidis da su male razlike Astre, Golfa i Focusa u UK.... a kod nas?
Kod nas monopoli na trzistu + kretenski menalitet --> ljudi misle da u VW zive gremlini, sto je obicna glupost, a Skodu vide kao VW za sirotinju.
Najsmesnije je sto cak i Cheru kod nas ima nenormalne cene. Cirkus.
@Jaje
to znaci da ti smatras da je Skoda nekvalitetnija od konkurenata?
Ne, vecina marki je tu negde da kazem u 10-15%, ukljucujuci Skodu, ona je OK.
Mozda cak i tvoj Fiat sa ovim smenama modela uhvti prikljucak i onda sve pstaje dosadno.... ako Kinezi ne ostanu na mizerno malim nadnicam, a EU nekim cudom dozvoli slobodan uvoz
Inace, Ialijani zaista imaju dobar R&D, npr ovaj MultiAir, ali imaju problem sa proizvodnjom, ili su ga u najmanju ruku do sad imali jer sda SRbi stupau na scenu ;)
@Jaje
i moja teorija je slicna, da su sve marke na manje-vise istom nivou, osim premijum ( koji to debelo naplacuju pa izvolite...).
Najvece razlike su stilske i to uglavnom presudjuje pri izboru, bez obzira sto ovdasnji "eksperti" ne smeju to sebi da priznaju...
To se odnosi na sve industrijske proizvode!
@carobnjak, ne bih se slozio da su "premium" obavezno bolji, nekad su i gori. Jesu bolje ufitovani i sjaniji, ali npr silna elektronika samo sve zakomplikuje i auto relno ne dobije mnogo na vrednoti. Ja recimo bi uvek kupio NOVO auto, vec par god u proizvodnji, ali sa sto manje elektronike.
Takva je npr Renault Thalia, jedino sto mi izgleda nekako opskurno ali to je do mene.
Znaci ECU, ABS, klima manuelna, eventualno par podizaca prozora i to je to elektrike. mozda servo elektricni (ali ne onaj Fiatov ;)
Tako nekako
Ta Talija koju ti na primer hvalis je primer nekvalitetnog i ako mene pitate izuzetno ruznog auta. Cela je od plastike, vrata moraju jace da se udare prilikom zatvaranja, kvalitet tkanine u interijeru je jadan...tesna je i napred i pozadi, u osnovi je to klio sa skarabudzenim ogromnim gepekom. Sama cinjenica da se proizvodi u Turskoj i da je namenjen samo siromasnim drzavama dovoljno govori o tome kakav je to auto. Znam jako dobro sve o njemu, 2007-me je (ako se ne varam) cale jednog druga kupio novu Taliju. Ja nikad ne bi bacio 12000e na takvu sklopociju
Fiat najzastupljeniji na blogu...Mozda,ali znate kako kazu,pas koji laje ne ujeda.. :D :D Tako da oni mogu samo da ''laju'' i to,uvek ce biti daleko od najboljih...
@STrider
mislio je na novu Thaliu koja se proizvodi od 2008.
I nije tako ruzna kao prethodna...
Eto, izgleda glavna uloga FAS-a je smirivanje sindikata Fiata.
Sad će da rade za ponuđeno, bez rasprave i obustave rada, za platu malo veću nego u Srbiji.
Dugo je trajalo "privredno čudo", kao što sam predvideo. Čitava 2 dana! A gde je kraj 2011.god?
U ostalom tako je sve kod nas.