home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Politika.rs  

„Fijatova” odluka da prebaci proizvodnju novog modela automobila L-0 iz torinske fabrike „Mirafjori” u Kragujevac, zadao je pravi šah-mat vladi, sindikatima ali pre svega radnicima u Italiji.

Vlada Silvija Berluskonija, trenutno bez ministra za ekonomski razvoj (prethodni ministar Klaudio Skajola pre dva meseca podneo je ostavku zbog korupcionaškog  skandala), nije u stanju da se na adekvatan način suprotstavi ovom vrlo kompromitujućem problemu za razvoj automobilske industrije u Italiji.

Naime, predsednik „Fijata” Serđo Markione najavio je da će se ta kompanija odlučiti na taj korak zato što u Italiji ima problema sa sindikatima, a u Kragujevcu može da obezbedi nesmetanu i sigurnu proizvodnju.

Ministar za rad Mauricio Sakoni prvi je zauzeo stav po pitanju novih Fijatovih planova, apelujući na neophodnost hitnog otvaranja pregovora između „Fijata”, sindikata i radnika. Nešto bučniji je Roberto Kalderoli, ministar za pojednostavljenje birokratije, član partije Liga za sever Umberta Bosija:

– Ne može se sesti za sto, jesti uz pomoć državne pomoći i onda ustati i ne platiti račun.

U intervjuu koji objavljuje „Stampa”, potpredsednik Privredne komore za izvoz Adolfo Urso ocenio je „Fijatove” namere da proizvodi novi model automobila u Srbiji kao „neprilične” i pozvao na obnavljanje pregovora.

Prvi čovek stranke UDC, centristički lider Pjer Ferdinando Kazini, dodaje: – „Fijatov” izbor je znak i da velike kompanije odustaju i odlaze u inostranstvo zato što je Italija država koja degradira i stari.

„Nivo društvene nepravednosti ’Fijata’ je toliko visok da izaziva ogorčenje”, oštar je komentar lidera sindikata FIOM-a (Federacija metalurških radnika – jedini koji nije bio saglasan sa investicionim planom torinske kuće po pitanju fabrike u Pomiljanu), Muricio Landinija.

I dok političari još ne znaju na koji način da se postave prema „Fijatu”, torinska kuća najavljuje da nema potrebe žuriti za novim pregovorima o proizvodnji u budućnosti s obzirom na to da nedostaju još 15 meseci do kraja proizvodnje automobilskih modela „muza” i „ideja” u fabrici „Mirafjori”. Ima dakle još dosta vremena za supstituciju novog modela (L-0) prebačenog u Srbiju.

„Fijatova” odluka da investira u Srbiju u Italiji izaziva ogromno ogorčenje. Mediji, na čelu sa opozicionim listom „Republika”, nazivaju Srbiju „Eldoradom za menadžere”.

„Obećana zemlja” danas se nalazi na Balkanu. U Srbiji mesečna plata iznosi 400 evra u odnosu na 1.100 – 1.200 evra torinskih radnika. Radi se o čak manjoj plati u odnosu na radnike u Poljskoj (koji dobijaju oko 600 evra mesečno)”, komentariše Đorđo Ajraudo, nacionalni predstavnik FIOM-a.

Plata radnika nije jedina prednost za investiciju u Srbiji. Olakšice po pitanju poreza (koji „Fijat” neće morati da plaća narednih deset godina ni vladi u Srbiji a ni opštini Kragujevac) kao i povodom zaposlenja novih radnika (kojim se predviđa vrlo povoljna državna pomoć) čine odluku torinske kuće još razumnijom.

„Boriti se sa ovim troškovima je nemoguće. Ko može da priušti sebi luksuz da radi u Italiji za 400 evra mesečno. U ovoj priči problem s napuljskim postrojenjem ’Pomiljano’ apsolutno nema nikakve veze. Markione bi trebalo otvoreno da prizna koji su realni motivi odluke o proizvodnji novog modela automobila u Srbiji”, izjavio je Ajraudo italijanskom listu „Republika”.

Udaljenost od Italije je sve veća: ne samo kada su u pitanju SAD već sada i Srbija, Poljska i Brazil gde se investicioni planovi „Fijata” slave i aplaudiraju dok u Italiji primaju konstantne negativne ocene, kritike i nedostatke.

Serđo Markione, potvrđuju italijanski mediji, umoran je od konstantnih nesuglasica i problema na Apeninskom poluostrvu. Govoreći o „Krajsleru”, Markione je bacio novu rukavicu svojim sunarodnicima: „Raditi ovde predstavlja čast, u Italiji mi ponekad izgleda da se radi uvek samo o negativnoj stvari”.

I dok radnici torinske fabrike Mirafjori” nazivaju prvog čoveka „Fijata” bankarem a ne menadžerom, horizonti torinske kuće sve su širi. Nakon „Krajslera”, najbitnije Markioneove operacije od kada je u „Fijatu”, najavljuju se nove investicije: „Krajem septembra idem u Kinu kako bih potpisao jedan vrlo bitan ugovor”, izjavljuje Markione.

Autor : Marina Lalović

Sindikat začuđen reakcijom Italijana

Kragujevac – Samostalni sindikat fabrike automobila u Kragujevcu izrazio je juče čuđenje zbog burne reakcije u italijanskoj javnosti oko najave proizvodnje novih modela „Fijatovih vozila u Srbiji.

Predsednik sindikata kragujevačke fabrike Zoran Mihajlović je rekao agenciji Beta da „ne razume toliko iznenađenje u Italiji kada se već dve i po godine najavljuje početak proizvodnje novih ’Fijatovih’ vozila u Kragujevcu”.

Mihajlović je naveo da je i sam osetio nezadovoljstvo koje je proizvela odluka „Fijatove” uprave u Italiji, jer je u većini intervjua koje je dao za italijanske medije bio „izbombardovan” pitanjima koja nisu bila dobronamerna. To su bila, kako je precizirao, pitanja tipa „da li ste vi sada u Kragujevcu srećni što ste nam uzeli posao” i slično.

Prema rečima Mihajlovića, odluka da se proizvodnja novih modela realizuje u Srbiji je verovatno pokušaj „Fijata” da „disciplinuje radnike u Italiji”.

Investicija nije ugrožena

Investicija „Fijata” u Srbiju neće biti ugrožena zbog protivljenja italijanskih ministara da se proizvodnja dva nova modela automobila premesti iz Italije u fabriku u Kragujevcu, ocenili su u Ministarstvu ekonomije Srbije.

Savetnik u tom ministarstvu Aleksandar Ljubić kazao je agenciji Beta da izgradnja fabrike i tehnologija koja će biti primenjena ne zavisi od vrste modela koji će se praviti u pogonima u Srbiji.

– Nemamo nameru da se mešamo, da komentarišemo izjave italijanskih ministara, niti da komentarišemo modele jer se Vlada Srbije ne bavi proizvodnjom automobila – kazao je Ljubić, koji je i predsednik Upravnog odbora Grupe „Zastava vozila”.

Zajedničko preduzeće „Fijata” i Vlade Srbije, istakao je, trenutno u Kragujevcu pravi jednu od najmodernijih fabrika automobila u ovom delu Evrope, a odluku koji će se model praviti prepuštamo partnerima iz „Fijata”.

– Sigurni smo da će „Fijat”, na čelu sa Serđom Markioneom, moći da izabere dobar model – kazao je Ljubić.

On je naglasio da je Vlada Srbije pozdravila odluku „Fijata” o proizvodnji dva modela automobila u Srbiji i dodao da bi pozdravili odluku i da su u pitanju bili neki drugi modeli. Odlukom „Fijata”, istakao je, potvrđeno je da će biti investicija, kao i rok za početak proizvodnje krajem 2011. godini i količina vozila koja će se proizvoditi u Srbiji.

U ovom trenutku najbitnije je da se pokazalo da su uslovi koje Vlada Srbije stvara za investitore dobri, o čemu, prema njegovim rečima govori i to što 20 kompanija trenutno čeka na ugovora o proizvodnji automobilskih delova u Srbiji. „U odnose italijanske vlade i ’Fijata’ nećemo da se mešamo”, kazao je savetnik u Ministarstvu ekonomije Srbije Aleksandar Ljubić.

Berluskoni: „Fijat” treba da brine o italijanskim radnicima

Milano–Italijanski premijer Silvio Berluskoni rekao je da bi voleo da kompanije ne prave izbore „na uštrb italijanskih radnika”, reagujući na najavu italijanskog proizvođača automobila „Fijat” da će proizvodnju dva modela automobila izmestiti u Kragujevac.„U slobodnoj ekonomiji i u slobodnoj državi jedna industrijska grupa je slobodna da lokalizuje svoju proizvodnju gde je to za nju najzgodnije”, rekao je Berluskoni tokom zajedničke konferencije za novinare s ruskim predsednikom Dmitrijem Medvedevim.Ali, dodao je italijanski premijer:„Nadam se da se to neće raditi na uštrb proizvodnje u Italiji i italijanskih radnika”.

Beta.rs



čitanja : 1236



Komentari

@Mange
evo ti iz prve ruke koliko su placeni radnici u Italiji!

Autor carobnjak 24 Jul 2010, 11:33

Nije tačno, to je uzeta najmanja plata u Torinskoj fabrici, Imam pouzdan izvor od čoveka koji živi u Mondovi, nedaleko od Torina, on je gradjevinac i putuje svaki dan lokalnim busom na relaciji Mondova-Torino (sa radnicima Fijata), radnici fijata imaju oko 2.500 € platu, a platu od 1.200 € iz ovog teksta možda imaju čstačice, domari i portiri!!!!!

Autor Dejan L 24 Jul 2010, 11:53

@Dejan L:

Hah, ma samo da nije 2500e plata obicnog sljakera na traci, bez skole. Ne pricaj ludosti. To bi znacilo da radnici Fiata imaju mnogo vecu platu nego sto je prosek i u jednoj Nemackoj!? Pusti ti tog tvog sta prica kad to nije tacno. Bruto mogu da imaju oko 2k, a i to je jako diskutabilno

http://www.worldsalaries.org/italy.shtml

Autor Milos 24 Jul 2010, 12:27

400 je malo. bar 500 pa da se "proguta"' ni zivot u Srbiji nije vise tako jeftin.

Pod hitno jos nekog proizvodjaca u Srbiju jer mi sve ovo deluje kao neki mutan plan o monopolu(da ne koristim grublje izraze).

Autor ChedomirADELAIDE 24 Jul 2010, 14:00

@ChedomirADELAIDE
a jel ti znas kolika je prosecna plata u Srbiji?

Autor carobnjak 24 Jul 2010, 14:11

Znam, zivim u Novom Sadu vec pola godine,a cirkulisem do Australije povremeno.

Prosecna plata je prilicno relativan pojam i nije reper stanja u ekonomiji. Ukinimo Dinar jer nije sredstvo placanja vec je sredstvo malverzacija.

Autor ChedomirADELAIDE 24 Jul 2010, 15:51

Ukinimo dinar, tako je!

Autor Dimitri 25 Jul 2010, 11:07