home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nemački Opel bi da se izvuče iz krize. Zato se odlučio za novu poslovnu strategiju. „Doživotna garancija“ je ono što bi trebalo da privuče ljubitelje sigurne, udobne i ekonomične vožnje. Garancija obuhvate gotovo sve: motor, elektroniku i mnoge druge komponente. U Nemačkoj, do sada, nijedan proizvođač automobila nije ponudio takvu uslugu.

Ipak ima i ono ali…

Kao što i sam naziv kaže, garancija ja vremenski neograničena, ali neki uslovi ipak postoje. Ona obuhvata mnoge troškove - od onih koji nastaju za održavanje automobila, do troškova usled kvara. Doduše, sve do 160.000 pređenih kilometara. Opel svojom ponudom nije obuhvatio i pokrivanje troškova za zamenu pojedinih delova, kao što su elementi kočionog sistema ili na primer svećice.

Ugledni nemački proizvođač automobila je prilično detaljno osmislio strategiju koja će, samo u Nemačkoj, sigurno privući potrošače koji su teško pogođeni najgorom ekonomskom krizom do sada. Ali bi oni morali detaljno da se informišu o uslovima, pravima i obavezama koji proističu iz onog što se zove „doživotna garancija“.

Ponuda dobra do pređenih 50.000 km

Upućeni tvrde da je ponuda dobra, uprkos činjenici da garancijom nije obuhvaćeno baš sve. Neverovatna je prednost ako kupite auto, koji ionako važi za veoma pouzdan, a da pri tome znate da ćete tokom prvih 50.000 kilometara, u slučaju kvara, bez ijednog centa moći da računate na popravku u većini slučajeva. 

Tek nakon navedene kilometraže, kućni budžet biva sve opterećeniji. Ali opet ne onako, kao što je to trenutno slučaj. Većina će, i pored navedenih pogodnosti, sigurno postaviti pitanje: šta se dešava kada kupite polovan auto koji ima doživotnu garanciju? Odgovor na to pitanje glasi: garancija se može preuzeti, ali ne besplatno. Drugo, ako se uzme u obzir da jedan Nemac u proseku pređe oko 15.000 kilometara godišnje, već posle treće godine polovan automobil prelazi granicu od 50.000 - što podrazumeva i ozbiljnije troškove. Zanimljiv je i podatak da Nemci auto najčešće prodaju nakon četvrte godine. Eksperti podsećaju da su proizvođači automobila u Nemačkoj ionako zakonom obavezni da ponude dvogodišnju garanciju.

Opel nije imao drugi izbor

Šef Opela Nik Rajli promenu poslovne strategije nazvao je istorijskom i rekao „da su odbrojani dani plaćanju skupih popravki“. S druge strane, Opel nije imao drugi izbor. Njegova budućnost je dovedena u pitanje. Već nekoliko meseci rukovodstvo Dženeral motorsa šalje takav signal. Pomoć države nije moguća, a rezultati istraživanja na tržištu prilično su pogubni - Opel i dalje beleži velike gubitke. 

Naročito mladi potrošači, između 19 i 25 godina starosti, ne pokazuju interesovanje za Opelove modele. Poverenje potrošača je od presudnog značaja za opstanak Opela. Svakako je reč o marketinškom potezu, jer, uskoro će se na tržištu pojaviti novi modeli. Da li će doživotna garancija privući potrošače, ostaje da se vidi. Britanac Rajli je optimista.

Izvor : dw-world.de


čitanja : 2311



Komentari

Lep potez,bravo!

Autor Raska boys 06 Avg 2010, 17:56

Detaljno osmisljena,ali glupa strategija.Uvek postoji ono "ali" tako da ovo nece biti bukvalno dozivotno.Mnoge stvari se ipak placaju.

Autor milan 06 Avg 2010, 18:44

Sta bi ja dao da sam imao ovakvu garanciju kada je moja astra pocela da se raspada...u svakom slucaju, cini se da korejska konkurencija cini svoje, a to je jako dobro za kupce

Autor STrider 06 Avg 2010, 19:19

To je ono što sam pisao više puta.
Možda je ovo "smrtni ropac" za opel. Potpuno nepoverenje kupaca u Nemačkoj dovelo je do ovakve odluke.
Da li će povećani troškovi garancije slomiti ionako poljuljani opel, videćemo.

Autor Mange 06 Avg 2010, 19:26

Dok je opel ugradjivao Isuzuove dizel motore, bio je cenjen, cim je uveo Fiatove dizelase, odmah je odbacen od cele Evrope. Ja bih kupio opel, ali nikako necu Fiatove motore unutra, ni po koju cenu. To se isto desilo i sa Saabom, uveo italijanske dizel motore i to je bilo to, krah na trzistu, oporavka nije bilo i na kraju je prodat. Evropa trazi hibride i dizelase, ali ne Fiatove, vec hoce kvalitetne motore.

Autor Firefox 06 Avg 2010, 21:03

@Firefox
bas ti Isuzuovi dizeli se nisu dobro pokazali, zato su i preuzeli Fiatove!
U svakom slucaju za tebe su tu Opelovi benzinci...

Autor carobnjak 06 Avg 2010, 21:12

Sa Opelom nema problema, kupio sam novu Vektru sa benzinskim motorom jos 2001.godine, do dan danas ni jedan kvar, ni jedna lampica nije se javila, ni jednom se nije ugasio i stao, do sada 200.000km bez grama potrosenog ulja i bez neprijatnih iznenadjenja. Od zamenjenih delova je bilo samo par silen blokova i svecice, to je sve. Opel mozda nije kvalitetan kao druge nemacke limuzine, ali meni je stvarno odlican i od ovoga ne moze bolje neki auto da sluzi!

Autor stefan 06 Avg 2010, 21:30

Astra je glavni konkurent Golfa, wagen je ponovo povećao i proizvodnju i prodaju, u Astru je toliko truda uloženo (pogotovo u dizajn) , a efekti rezultati prodaje i nisu koliko se očekivalo. Za to je kriv autobild koji je izmedju astre i golfa dao bod prednosti golfu zbog užitka u vožnji. Dovoljan je jedan test glupog autobilda da sje*e nešto tako dobro kao što je Astra. Pogotovo one sa JTD motorima, aha lepo kažem JTD motorima, koje Opel zove CDTI

Autor Dejan L 06 Avg 2010, 21:49

@Firefox Opel i dalje ugradjuje Isuzuove dizele Astra 1.7 CDTI,Corsa 1.7 CDTI.

Autor milan 06 Avg 2010, 23:18

Prodaja novih automobila za prvih sedam meseci u Nemačkoj. U zagradi je u odnosu na isti period prošle godine.

Audi: 128.599 (-11,9%)
Adam Opel: 131.364 (-40,3%)
BMW-MINI: 158.761 (-0,3%)
Mercedes-Benz: 160.961 (-4,2%)

Zaključak izvedite sami ;-).

Autor Boris 07 Avg 2010, 09:38

Dejan L
Ja bas mislim da cu im CDTI motori najlosija strana. Pravo smece od motora, nakon 50.000 postaju uzasno bucni i pocinju da se kvare kao ludi.

Autor nidza 07 Avg 2010, 09:53

@ nidza
Loše si nešto pojeo

Autor Dejan L 07 Avg 2010, 11:03

Ne znam kako je kod Opela, ali ivorni JTD i Multi-jet motori su preterano bucni, cak su i znatno bucniji od starih VW-ovih dizel cekicara. To je cinjenica. Zbog takvih ogavno bucnih motora i ne volim dizelase.

Autor tisa 07 Avg 2010, 11:10

@tisa

Nisu svi tako bucni.D-4D,HDI,dCI,TDI Common rail su primeri kulturnih dizelasa.

Autor milan 07 Avg 2010, 11:13

Najbolji dizel u istoriji opela je ubedljivo Isuzu, recimo 1.7td-može se reći legenda... pa na kraju 1.7dti.
A za JTD se može reći da posle nekih 50 000km radi bučnije od nekih VW tdi.
To je činjenica. U starom puntu sa JTD, ponekad se i zubi tresu...

Autor Mange 07 Avg 2010, 11:29

U vezi garancije ,mogu reći da KIA daje 7 godina ali moraš kod njih na servis,ugrađuju njihove delove po NJIHOVOJ ceni!

Autor Polovni automobili 07 Avg 2010, 18:09

Imam par Puntica 1.9 JTD za posao koji isporucuju neku robu po Beogradu i okolini, presli su milion kilometara, uzeo sam ih polovne iz italije... ajde sto se ne kvare, nego sto se motor najmanje kvari, sto trose ko upaljaci u sto rade ko sat od kad su uzeti, a uzeo sam ih kao mini vanove u italiji... sa 200k na satu... od poznatog kupca!!! Jedino sam morao da stavim bosch grejace, jer su originalni bili preslabi za srpsku zimu...
Malo ste dosadni sa tim losim JTD motorima, a ni za bicikle niste!!!

Autor Miki 07 Avg 2010, 18:58

ako punto predje milion, pojescu ga! koliko onda prelaze mercedesi, pedeset miliona? ima li kraja izmisljotinama na ovim blogovima? punto,pa milion...dajte, molim vas, malo realnosti...

Autor vicko 07 Avg 2010, 19:07

Pa čovek je lepo rekao da ima više puntića koji su ukupno prešli milion kilometara po Beogradu.
Pa nije on neozbiljan da kaže da je jedan punto po Beogradu prešao milionče!

Autor Mange 07 Avg 2010, 19:15

Mislim da su se OHC (nemacki) motori bolje pokazali od Isuzu dizel motora u Opelovim vozilima. Vozim Astru F 1.7D 1992. i presla je 253.000 bez problema i vecih kvarova uz redovno odrzavanje.Skoro sam je testirao i jos uvek trosi u proseku 5 l dizela u kombinovanoj voznji.

Autor Boki-Pirot 08 Avg 2010, 22:31

Znaci ipak su bolji ohc motori 1,7 td a jeli su jananski isuzu ,cujem nisu se pokazali dobro.

Autor Zoka 16 Feb 2011, 15:28