home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanska "Mazda" povlači oko 215.000 automobila izvezenih iz Japana na tržište SAD, usled mogućeg kvara servo volana, saopštila je američka Nacionalna uprava za bezbednost u saobraćaju.

Najavljeno povlačenje obuhvata modele "mazda 3" i "mazda 5", proizvedene između aprila 2007. i novembra 2008, prenela je agencija Kjodo.

Pored toga, i "Mazdino" zajedničko preduzeće u Kini je saopštilo da će zbog sličnog kvara povuči sa tržišta više od 10.000 automobila tog proizvođača uvezenih iz Japana.

Pregledi vozila obuhvaćenih povlačenjem su pokazali da rđa u hidrauličnim pumpama servo volana može da dovede do iznenadnog prekida rada te funkcije u toku vožnje, što povećava rizik da dođe do sudara.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 1229



Komentari

@MasterHaosis
kad cujem rec "opoziv" najezim se od muke, a kad cujem "americka kola" , e onda sam vec besan! :)))

Autor carobnjak 18 Avg 2010, 19:19

haha, ali ne boj se, Italijani neće da opozivaju automobile u Americi jer ih nemaju haha! Alo Obama je rekao da će automobilska industrija tamo da im bude najjača na svetu. haha ako se to desi ja sam kosmonaut!

Autor MasterHaosis 18 Avg 2010, 19:23

ne volim americka auta ali...
@mastehaosis
pogledaj njihove naoruzanje,avione...ako budu htjeli da postanu najjaca automobilska industrija,onda ce u tome uspjeti.Fazon je sto su se fokusirali na vojnu industriju,zato su ima sada auta smece.

Autor hh 18 Avg 2010, 20:23

p.s: auta za americko trziste su ''meksa''(mekse podeseno ogibljenje) i losijeg kvaliteta :)

Autor hh 18 Avg 2010, 20:27

@hh
Ne bih rekao...
Da mogu i znaju bili bi i ovde na celu i to zato sto Ameri ne vole da budu u nicemu 2. ili 3...
A ovde su i Japanci i Nemci mnogo jaci...

Autor Panchev9 18 Avg 2010, 20:27

@hh,
od pet automobila sa najmanje kvarova u americi (po jd powers) prva tri mesta drze ameri (ford focus, ford taurus, ford mustang), sledi korejanac (hyundai accent) i japanac (honda accord).
toliko o prici da su americki auti smece

Autor mile antena 18 Avg 2010, 20:47

@mile antena
naravno, po americkoj statistici...Verovatno su dobili instrukcije od Nemaca kako se to radi!

Autor carobnjak 18 Avg 2010, 20:55

Američki Ford se poslednjih godina drastično popravio (ako se dobro sećam negde sam pročitao da je to bilo zbog vlasništva nad Mazdom i Volvom), dok su se GM i Krajsler samo srozavali.

Autor Boris 18 Avg 2010, 21:44

modeli u evropi(mondeo,fiesta,focus...) nemaju veze sa ovim u americi,jedino sto dijele isto ime. :)

Autor hh 18 Avg 2010, 22:07

Evropska Fiesta je ista u SAD.

Severnoamerički Focus Mk I je isti kao evropski.

Mondeo se ne prodaje u SAD.

Samo američki Fusion deli ime sa evropskim, ali nemaju nikakve veze.

Autor Boris 18 Avg 2010, 22:21

@hh
Fiesta je identicna u EU i SAD, Mondeo tamo ne postoji, aktuelni americki Focus je restilizovani evropski Focus 1.generacije...

http://autos.yahoo.com/ford/

Autor carobnjak 18 Avg 2010, 22:21

@Boris
istovremeno i identicno...:)))

Autor carobnjak 18 Avg 2010, 22:26

Jedino Mitsubishi ne opoziva svoja vozila...

Autor aki 18 Avg 2010, 23:06

od japanaca?

Autor hh 18 Avg 2010, 23:10

@boris,
ford ima nekoliko modela koji su uradjeni sa mazdom (edge, fusion) i volvom (taurus, flex), ali mehanika na vecini njih je americka.
nebi se slozio da gm pada. gm u zadnje vreme stalno ima rast prodaje i pravi profit.
za chrysler detalji su mutni jer su privatna kompanija i nisu duzni da objavljuju detalje kao svi ostali.

Autor mile antena 18 Avg 2010, 23:11

aki, zato što ih nema. Imaju samo nekolko modela i nigde se ne reklamiraju, nema ih nigde živi, kao da ne prodaju automobile. Vrlo retko gde da vidim njihov model ovde na blogu. Nikakve vesti nema o Micubišiju kao da je u zemlji propao.

hh,jeste da im je naoružanje veliko i jedno od najjačih na svetu, ali jebi ga, ljudi ne kuuju naoružanja nego automobile. Da mogu da budu najbolji oni bi bili. Ali da nema nemaca, Japanaca i Italijana...
čarobnjak, ja neznam zašto niko ne pominje italijanske automobile kada su bolji od američkih. ,,Američki mišići" to je sve što mogu da pokažu.
I ljudi kada govorite o američkim automobilima, ne zaboravite da napomenete automobil koji je jedini pravi Amerikanac koji vredi. For Mustang lično! Šteta što taj auto nema ovde kod nas da se uzme. Za male pare, jake konjske snage.

Autor MasterHaosis 18 Avg 2010, 23:17

mile antena, Ford Fijesta i mazda 2 imaju istu platformu. A i liče dosta. Ja mislim da čak i deo karoserije dele.

Autor MasterHaosis 18 Avg 2010, 23:18

@masterhaosis,
u pravu si, zaboravio sam na mazda2.
medjutim, za taj prvi komentar da bi ameri bili najbolji da nema nemaca, japanca, italijana ... - mislim da bas nema smisla. od 4 najvece svetske auto kompanije 2 su iz amerike (gm i ford) i po jedna iz japana (toyota) i nemacke (volkswagen).
italijani nisu ni blizu. ostatak nemaca takodje. od japanaca honda je tu negde, ali daleko od vrha. jedini veliki rival za vrh je korejanac (hyundai).
americko trziste automobila je bilo najvece sve do prosle godine. sad su kinezi prvi, ali nebi me iznenadilo da ih ameri opet prestignu.
americkih automobila koji su odlicni ima gomila. ford f-series. ford fusion. buick lacrosse. chevrolet camaro. cadillac cts. chevrolet corvette. svi su ubedljivo najbolji auti u klasi.

Autor mile antena 18 Avg 2010, 23:31

@mile antena
Daj Boze da donosis ovakve presude ukoliko si ziveo preko bare, ali ako nisi onda mi je zao...
Bez ljutnje ali ovi zadnji pobrojani modeli samo u USA mogu da prodju...
A isti ti Ameri uzivaju u BMW, MB, Toyoti, Acuri...

Autor Panchev9 18 Avg 2010, 23:39

@mile antena
gde su najbolji? Sta pricas!
Ameri nemaju nijedan model koji moze da parira evropskim premijumima, ili Ferrariju i Lamborghiniju! O gradskiom modelima da ne pricam...

Autor carobnjak 18 Avg 2010, 23:39

@panchev,
zivim vec duze vreme preko bare. :)
da, navedeni modeli verovatno mogu samo u usa da prodju. isto kao sto golf moze biti najbolji auto u klasi samo u evropi. i sto kao sto italijanski "kvalitet" moze proci samo u evropi. postoji razlog zasto su sve italijanske kompanije propale u americi iako su nekada bas aktivno ucestvovale. isto se moze reci i za francuze.
p.s. lexus odavno tuce bilo koju nemacku luksuznu kompaniju, a ford je najprodavanija marka u americi. chevrolet drugi. tek onda sledi toyota.

@carobnjak,
ko je pricao o premium markama? koliko sam primetio, pricalo se uglavnom o pristupacnim autima. sad odjednom ferrari i lamborghini? gradskih malih auta u ameri nema jer su putevi ogromni, gorivo jeftino i niko nece da se guzva u fiat 500 kad moze u chrysleru 300

Autor mile antena 18 Avg 2010, 23:44

@mile antena
a koje su onda to klase koje pominjes da su "ameri" najbolji?!?
Za Fiat 500 gresis, to ce biti hit, videces!

Autor carobnjak 18 Avg 2010, 23:47

Sad je vec bolje...
Mislim ako si preko bare...
Kod Italijana nije kvalitet kao kod Japanaca ali se sa Amerima moze porediti...
Vreme se menja pa i trziste... Svako ima svoje misljenje... Ja nikada ne bih posedovao USA automobil... Kada vidim plastiku u Sebring-u i Avenger-u, odmah pomislim kada sam bio mali i jurcao ka noshi...
Ili su kod tebe neki drugi USA automobili... Ne mislim na one R^B Explorer-e i sl...
Pozdrav nasima u USA...

Autor Panchev9 18 Avg 2010, 23:51

@carobnjak,
od mid-size pa na dalje (onda postoji mid-size automobila, pa pickupa, pa crossovera, pa suv ...).
ne verujem da ce fiat 500 biti hit najvise zbog cene, pocetna cena od $17000-$18000 je previse za tako mal auto, to je nekoliko hiljada skuplje od fieste, to je cak skuplje i od focusa, civic, corolle ...
bice cudo ako nadmase mini po prodaji, koji se prodaje u oko 30000 primeraka godisnje.

Autor mile antena 18 Avg 2010, 23:52

@mile antena
dosta evropskih modela se ne prodaje u SAD pa se ne mogu ni porediti ali sva evropska kola koja se mogu kupiti tamo su bolja od americkih, japanska ne moram ni da spominjem...

Autor carobnjak 18 Avg 2010, 23:57

@pancev,
nadam se da se salis. americki kvalitet kao italijanski? ja i dalje na ulicama vidjam gomilu americkih auta starih po 20-30 godina i dalje idu bez problema. bilo koji americki pickup ili suv sa v8 motorom ce preci minimalno 400,000+ km bez vecih kvarova. ja kad sam pre par godina selio iznajmio sam ford econoline van sa 1.2 miliona km na satu. i posle predjenih nekih 500 km vidim na benzinskoj pumpi da proverim ulje i nema ni malo ulja u motoru. e to je impresivno, toliko da je presao i ocigledno bez ikakvog odrzavanja.
ili ford crown victoria, sta panduri i taksisti voze. panduri se izivljavaju na njima i dalje vecno traju.
chrysler je izuzetak kad je rec o enterijerima jer su im enterijeri medju najgorim u auto industriji. ali sedi u bilo koji novi ford ili chevy (ali pravi chevy, ne onaj koji radi daewoo) i mislim da ces bas biti pozitivno iznenadjen.

Autor mile antena 18 Avg 2010, 23:57

@carobnjak,
nadam se da se i ti salis. eto volkswagen se prodaje u americi i to je jedna od najvecih kanta. bmw i mercedes su odlicni, ali kao sto rekoh - lexus ih tuce vec duze vreme.
a sto se tice ostalih kompanija koji ne prodaju vozila u americi (italijani i francuzi) - kao sto sam pre ponovio, prodavali se nekada, bili su jako aktivni, ali su svi u medjuvremenu propali. americko trzist je do ove godine bilo najvece na svetu. mislis da fiat ili citroen ne zele deo tog uspeha? naravno da zele, ali su bili vec jednom i propali zbog loseg kvaliteta. postoji razlog zasto amerima kad spomenes fiat uvek sledi ono "fix it again tony"
sto se tice japanaca, odacu priznanje toyoti i hondi (mada su ih ford i chevrolet stigli sa kvalitetom), ali je ostatak ispod proseka.

Autor mile antena 19 Avg 2010, 00:01

@mile antena
za VW se slazem ali ne prodaju se na primer Opel, evropski modeli Forda (osim Fieste),
dok su Saab i Volvo daleko ispred americkih pa i nabrojanih evropskih modela...
To sto se nesto ne prodaje u SAD ne znaci da je lose! Pa i u EU se na prste mogu pobrojati americki modeli, koji su usput receno-katastrofa!

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 00:05

@mile antena
Miodraze, ne slazemo se... Nista strasno...
Naravno da mogu biti dugotrajni kada sa V8 i 4.5l imaju 115ks...
Evo sutra cu da sednem u Chevy... Pa ja sam u BG-u a iste vidjam sama kad dodje neko iz Memfisa, Nevade...

Autor Panchev9 19 Avg 2010, 00:05

samo :)

Autor Panchev9 19 Avg 2010, 00:06

@mile antena
bolje priznaj da si primio njihov mentalitet i "neukus" kad su kola u piitanju, bice da je to, ali nema veze, svakom svoje... :)))

P.S. ne postoji americki model, bilo koje klase koji je nadmasio evropski!

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 00:08

mile antena,
,,od 4 najvece svetske auto kompanije 2 su iz amerike (gm i ford)"

Bio je GM sila do prošle ili preprošle godine, sećaš se da je kriza najviše pogodila Ameriku, odakle je i krenula.
Nemoj da zaboraviš scenu koja je bila na svetskim vestima kada su radnici iz General Motorsa masovno išli u crkve da se mole za spas kompanije koja je pred bankrotom. A GM nebi bio pred bankrotom da je poslovao dobro i da su im automobili besprekorni. Onda bi ih ljudi kupovali, a nebi bilo silnih milijarderskih gubitaka.

,,americko trziste automobila je bilo najvece sve do prosle godine. sad su kinezi prvi, ali nebi me iznenadilo da ih ameri opet prestignu."

nema šanse da ih prestignu jer je američko vreme prošlo. Vreme Američke diktature. Oni unište svaku firmu koja bolje posluje od njih. Gledaj samo Tojotu kolko su namestili. Tojota jeste leš i nekvalitet, ali onolka propaganda protiv njih, to je strašno. I onaj crnja Obama izlazi na TV i priča kako će američko tržište opet da bude najjače.

,,gradskih malih auta u ameri nema jer su putevi ogromni, gorivo jeftino i niko nece da se guzva u fiat 500 kad moze u chrysleru 300"

a zašto onda su masovno Amerikanci počeli da prave štedljivije automobile i elektroautomobile, ako mogu da nastave ovako? Zašto i oni su počeli da pominju male automobile, kada imaju Crajsler? Ops, šta ono beše sa Dođom, džipom i Krajslerom? Ah da, u Italijanske ruke.

A šta je sa američim Kadilakom? Meni se on sviđa onako, nisu im loši automobili, a čujem dap laniraju i u Evropi da uskaču uskoro.

Autor MasterHaosis 19 Avg 2010, 00:14

@carobnjak,
opel se prodavao u americi kao saturn. i saturn bankrotirao posle 6 meseci sa opelovim autima. :)))))
ford je takodje probao da prodaje evropske aute u americi. mondeo je opstao jednu jedinu generaciju i bio jedan od najvecih promasaja forda. focus takodje, focusa je spavio mk. 2 koji je imao potpuno americki dizajn. ranije su se capri, sierra i scorpio takodje prodavali u americi, cougar takodje. nijedan od njih nije opstao na duzi period, svi su propali posle par godina.
americki auti se ne prodaju u evropi zato sto su vam nabili ogromne cene goriva i registracije.
sto se tice poredjenja po klasama evropa nema sta da trazi protiv amerike. kad pogledam recimo passat, a onda ford taurus ili buick lacrosse. pa to je nebo i zemlja koliko vw zaostaje.
ono, sam podatak da je vw najprodavanija marka u evropi mi sve govori kakvi su ostali. volkswagen cini svaki model ima potpuno isti prednji deo.
mislim, nemam ja nista protiv evropskih auta, vecina mi se i svidja, ali meni nikad nece moci dignuti adrenalin neki "sportski" supermini sa 100 hp, bez obzira koliko ostatak auta bio dobro uradjen.

Autor mile antena 19 Avg 2010, 00:21

@mile antena
americka automobilska politika je dozivela krah i skoro nestala sa scene a to upravo zbog "prednosti" koje ti navodis...
Nijedan Ford niti Opel nije bio identican za americko trziste! Prva je nova Fiesta a ti se zapitaj zasto su poceli mali automobili da se prodaju u SAD...

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 00:24

P.S. a uskoro cete voziti Fiat...

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 00:25

@MasterHaosis,
gm je bio i prosle godine i jos uvek je #2 proizvodjac vozila na svetu. kompanija koja proda 9 miliona vozila u svetu nikako ne moze biti losa. a kad stigne kriza naravno najvise budu pogodjeni oni najveci. i toyota je dobila financisku pomoc drzave. i sve francuske auto kompanije takodje. po tvojoj teoriji bi onda ispalo da i toyota, citroen, renault, peugeot ... svi prave bas lose aute? jer su i oni dobili pomoc drzave.
sto se tice cele "teorije zavere" protiv toyote - manite se vise toga. sama toyota je priznala da je znala za probleme vec godinama i da nista nisu uradili. jel ih to neko primorao da to kazu? americki mediji su napravili toyotu imperijom (otvori bilo koji broj motor trend, car & driver, consumer reports) i sad kao oni hoce da je uniste? uostalom, ako je toyoti toliko lose na americkom trzistu nek se lepo pokupe i idu kuci.
na koji nacin su to ameri poceli da prave stedljive aute? stigla je fiesta i ... to bi bilo to od strane americkih manjih auta. chrysler nema manji auto uopste, a chevrolet prodaje aveo vec neko vreme, znaci nista novo od njih.

Autor mile antena 19 Avg 2010, 00:27

carobnjak,
ukucaj saturn astra ili saturn vue (koji je inace opel antara) u google. ima da te rezultat iznenadi. promenili branike zbog standarda, ostatak vozila identican

Autor mile antena 19 Avg 2010, 00:28

Od tih 9 miliona cca 8.928.562 su prodata u USA...
Ono sto je najvazinje: "vama" u USA lepo sa tim "vasima", a nama evropljanima sa "nasima"...
I mislim da smo u pravu... :)))

Autor Panchev9 19 Avg 2010, 00:31

@mile antena
znam za to! I sta to treba da mi kaze?

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 00:32

@panchev,
ti znas da je buick (divizija gm-a) druga najprodavanija marka u kini (ujedno najvecem svetskom trzistu automobila), a da je holden (takodje gm divizija) vec duuuuugo vremena najprodavanija marka u australiji? do prosle godine u rukama gm-a je bio i opet, 3. najprodavanija marka u evropi.

Autor mile antena 19 Avg 2010, 00:33

carobnjak,
treba da ti kaze da je identican auto u pitanju (to je komentar na tvoj komentar da nijedan opel nije bio identican za americko trziste).

Autor mile antena 19 Avg 2010, 00:35

@mile antena
pa ok, to je sve GM...
A gde je Astra F? Vectra? Corsa? Calibra? Omega?

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 00:37

@Panchev9
jos bolja varijanta bi bila da je svih 9 miliona prodato "tamo"...:)))

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 00:38

nisam rekao da se celokupan opel prodavao u americi. ali oni modeli koji jesu su bili propast.
isto vazi i za ford.

Autor mile antena 19 Avg 2010, 00:40

@mile antena
pa to je sve "americka" kuhinja...

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 00:43

americka kuhinja ocigledno odlicno prolazi u evropi :)))

Autor mile antena 19 Avg 2010, 00:44

@mile antena
uz evropske zacine, da...

I koji "amer" moze da stane uz Ferrari ili Lamborghini?

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 00:45

I 9 stavi... :)
Iskreno, od malena me je slabo interesovalo USA auto industrija... Pa ako ti nesto znaci mozda i da me ne "trujes" sa USA kvalitetom itd... Kina, Australija... Sve su to daleke zemlje da bi imale ukusa kao ja... Ameri ne mogu da naprave kvalitetan automobil kao Japanac, ne moze da bude lepsi od Italijana i ne moze biti ni na predvorju :premijuma" iz Nemacke...
Ja zavrsih sa Bob Lutz auto industrijom...

Autor Panchev9 19 Avg 2010, 00:46

panchev,
amerikanac ti moze napraviti auto cije te kocnice nece ubiti (za razliku od japanaca), koji ce upaliti svako jutro (za razliku od italijana) i koji ce nece opeljesiti zbog imena (za razliku od nemaca). :))))

@carobnjak,
nijedan, amerikanci nemaju takve aute. imaju aute koji ce da osramote bilo koji serijski ferrari ili lamborghini na stazi (corvette zr-1, viper acr), ali nemaju nijedan koji ima slicak paket opreme.

ajd uzdravlje momci, bilo je lepo pricati sa vama, ali je radni dan gotov i vreme je da se krene kuci.

Autor mile antena 19 Avg 2010, 00:52

Jel ovo bese Amerikanac...
carobnjak uzmi maramicu za smeh koji te ceka...
:)))

https://www.youtube.com/watch?v=pjzpx_jUUA0

Autor Panchev9 19 Avg 2010, 00:55

britanac kritikuje neciju drugu auto industriju???
:)))))))))))))))))
u pravu si, bas me je nasmejalo.
p.s. inace onaj lincoln town car nije iz 1970ih kao sto clarkson prica, vec je 1981-1989 model u pitanju. neunistiv auto, i dalje ih vidjam gomilu na putevima.

Autor mile antena 19 Avg 2010, 00:58

Ej sta radi nas covek u USA na radnom mestu...
Zabushava... :)
Ode iz salona automobila( koji prodaje sve USA modele), kuci na rucak...
Poz

Autor Panchev9 19 Avg 2010, 00:59

I njega hvalis...
Ti si od onih sa devizom :od biraca itd... :)
A britanac je poznat kao covek "sirokih pogleda"...

Autor Panchev9 19 Avg 2010, 01:02

@Panchev9
jao gde ga samo nadje, savrsena ilustracija za nasu diskusiju! A sto tek ljulja...:)))

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 01:12

@carobnjak
'Ameri nemaju nijedan model koji moze da parira evropskim premijumima'
CTS-V je dobio M5 na stazi ;) Zamisli :)
Ne mora toliko da se pljuju ameri,ja sam veliki obozavao njihove auto industrije,pogotovo onih iz '60-'70 :) Ford Mustang(shelby Gt500,Dodge charger,challenger,pontiac gto itd...Najezim se kada cujem charger-a '69 :))

Autor dusan 19 Avg 2010, 01:58

Dušane, CTS-V je oduvao i M5 i XF-R-a. Jedino ga je E 63 AMG pobedio. Imaju linkovi ako neko ne veruje.

Autor Eki 28 19 Avg 2010, 02:06

sacekaj novi m5,pa ces vidjeti sta ce raditi kadilaku...

Autor hh 19 Avg 2010, 11:28

@mile antena

GM jedino preživljava zahvaljujući američkoj državi. Isto važi i za Ford (federalna vlada garantuje kredite). Da ne bude zabune, ja Ford volim najviše od narodnih proizvođača, što sam već otkucao dosta puta na blogu i Ford Fusion mi je najbolji narodni auto u SAD.

U dosta stvari se slažemo.

@MasterHaosis

Nije GM propao zato što pravi loše automobile već zbog drugih stvari!

Krajsler nije podpao pod Italijane, već u partnerstvo, a većinski vlasnik je UAW – u prevodu, Krajsler je prava komunistička firma.

@carobnjak

Opel se prodavao kao Saturn = epic fail.

NI ti ne znaš kako su propali Krajsler i GM.

@Panchev9

Drugo najveće tržište GM-a je NR Kina. Toliko o nepoznavanju materije ;-).

@dusan, Eki 28

Dok ne izađe M5 (F10) ;-).

Autor Boris 19 Avg 2010, 11:43

@Boris
ne razumem komentar koji si uputio meni, ja nisam to napisao!

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 12:17

P.S.
najbitnije je da ti sve znas, blago nama...

Autor carobnjak 19 Avg 2010, 12:18

@Boris
Objasni sta si hteo reci...
Ako mislis ma podatak koliko Gm prodaje u Kini, za to cu se zainteresovati kada i svi Kinezi budu priucali Nemacki...

Autor Panchev9 19 Avg 2010, 19:13

kinesko trziste je najvece trziste automobila na svetu. ko ga ozbiljno shvati (vw, gm) odlicno prolazi. ko ga ignorise (ford u velikoj meri) nece nikad izbiti na vrh bez obzira sto odlicno posluje u ostatku sveta.

Autor mile antena 19 Avg 2010, 20:07

mile antena, ma činjenica je da je GM propao ko ništa i da je bio pred bankrotom, to je bilo hiljadu puta i na blogu ,i na automobilskim časopisima (SAT plus, TURBO, AutoBuild) i na vestima... A ako je tak odobar kao što ti tvrdiš zašto su onda bili pred bankrotom? Nem ožeš ti da ubediš ni mene ni nikog normalnog da firma koja zamalo da ima katanac dobro posluje!
I kako me to pitaš za štedljive automobile, pa za koj moj postoji TESLA u Americi? Ja koliko znam da oni proizvode električne automobile. Znači da je dotle došlo i kod njih. Odzvonilo je kurčenju sa terencima i rasipanjem benzina na ,,američke mišiće"

Borise, dobro ja neznam, ajde mi objasni zašto je onda propao GM.

Autor MasterHaosis 20 Avg 2010, 02:33

@masterhaosis,
prvo da ti kazem da je zdrastveno osiguranje mnogo skupo u severnoj americi. verovatno se pitas zasto ti to spominjem. spominjem ti zato sto kompanija velicine gm-a trenutno ima 200,000+ zaposlenih radnika i za svakog od njih treba placati zdrastveno osiguranje. takodje, kompanija koja postoji dugo kao gm takodje ima gomilu penzionera - nesto sto nijedna druga kompanija u americi nema (osim, naravno, forda i chryslera koji su bili u istim govnima). trece, unije tj sindikati su igrali ogromnu ulogu. prosecan gm radnik je u proseku zaradjivao oko $80 po satu - nesto sto ni profesori na fakultetima nemaju. prosle godine gm je sklopio novi ugovor sa sindikatom, po kome placaju u proseku $55 po satu radnicima. isto se desilo i sa fordom. i vec sledeci put kad su objavljeni brojevi poslovanja I GM I FORD SU IMALI PROFIT.
problem je bio u ljudima koji su vodili gm, nikako u njihovom samom proizvodu. jer gm je bio #1 u svetu cak 80 godina, od 1927 do 2007. kompanija koja toliko dugo bude #1 u svetu nikako ne moze imati los proizvod.
sto se tice tesle, to je auto koji kosta cak $80000 (bas stedljiv u pm) i koji ce se prodavati u nekoliko stotina primeraka godisnje. ako je to ideja o stedljivom autu ... plus, tesla posluje sa gubitcima od kada je nastala. tesla je novi delorean.
elektricni auti postoje u americi vec duze vreme, a tesla se eto izdvojila od ostalih jer je sportski auto. tesla nije nista novo.
p.s. ne veruj u sve sto procitas u nasim casopisima. ja i danas tamo citam gluposti kao recimo da je fiat KUPIO chrysler :)))))

Autor mile antena 20 Avg 2010, 02:51

p.s.s.
porsche je sredinom prosle godine bio na ivici bankrota (slicno kao gm). i pitanje je sta bi bilo da financiska pomoc volkswagena nije stigla i vw je nesto kasnije i preuzeo porsche.
jer to znaci da je porsche veoma losa kompanija sa veoma losim proizvodima?

Autor mile antena 20 Avg 2010, 02:54

to znači da je Porše opet kriv. Kako god obrneš, kao i GM. Džabe tebi dobar vrhunski proizvod ako ne umeš da ga podržiš kako treba, da ga plasiraš na tržište, ako ne umeš da vodiš firmu i tako dalje. Jerposledice se odražavaju direktno na tu kompaniju, koja se bavi proizvodnjom tog ,,vrhunskog" automobila kao Porše i GM, a rezultati su isti: propada firma zajedno sa proizvodnjom.

drugo, to je sve tačno što si ispričao za radnike i sindikate i to. To je apsolutno tačno, ali opet, problem je u General Motorsu, a taj Dženeral Motord uzima profit. A sva sranja koja on radi se odražava na njegove automobile. jednostavno se odrazilo na firmu, samim ti m na automobile ma koliko bili vrhunski i kvalitetni.

treće, alo smo odlutali od poente jer sam te ja zapravo pitao za propast GM.
Ovde se radilo o tome da si se ti raspravljao sa ,,Evropljanima" čiji su automobili bolji, Evropski ili Američki, pa si ti pričao kako su Američki automobili bolji i odma si počeo da pominješ kao bolju stvar u korist Amerikanaca što je GM bio broj jedan u svetu.
To je savim pogrešno, to su dve različite stvari. Govorilo se o tome da su AMERIČKI automobili goreg kvaliteta od Evropskih. Misllo se na automobile koji su SAMO američki, znači po američkim standardima. Prema tome, mani ti GM što je bio broj jedan u svetu, za kojisi i sam rekao U SVETU. jer taj GM ima u sebi i Opel i Ševrolet, imao je i Saab! A oni se prodaju po svetu, a ne u Americi, i to po drugačijim i Evropskim standardima, a kada se kaže da je GM broj jedan, oni su uzimali podatke i iz njihove prodaje, a ne prodaje GM u Americi. Tako da ti koristiš kontradiktorne primere, na primer kako se Opel prodavao kao Saturn i propao, što hoćeš da nametneš da je GM bolji od Opela koji je nemački, a opet koristiš to što je GM broj jedan a zaboravljaš činjenicu da je taj GM bio broj jedan po proizvodnji zahvaljujući upravo tm Opelu i Ševroletu koji se provizvode van Amerike i koji moraju da zadovoljavaju evropske standarde. Znači ako oćeš da koristiš GM kao adut u diskusiji ,,da su Američki automobili bolji od evropskih" nesmeš da koristiš činjenicu što je GM bio broj jedan po proizvodnji jer je bio zahvljujući modelima koji su se proizvodili po celom svetu. Znai moraš da koristiš podatke koji su vezani samo za Ameriku.

Autor MasterHaosis 20 Avg 2010, 14:42