home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Danas.rs  

Generalni direktor kompanije Fijat automobili Srbija Đovani de Filipis potvrdio je juče prošlonedeljnu izjavu potpredsednika Vlade i ministra ekonomije Mlađana Dinkića da će ukupna Fijatova investicija u kragujevačku fabriku automobila biti znatno veća no što je prvobitno bilo planirano, odnosno kako je Dinkić rekao, da će italijanska kompanija uložiti 944 miliona evra, što je za 100 miliona više od originalno planiranog.

- Investicija će biti veća od predviđene, jer će se u kragujevačkoj kompaniji praviti dva nova modela koji su vrlo kompleksni za proizvodnju - istakao je de Felipis.

U intervjuu našem listu, koji će biti objavljen u sutrašnjem izdanju Danasa, De Filipis je pojasnio da će se u kompaniji Fijat automobili Srbija, od 2011., odnosno prve polovine 2012. godine organizovati najpre probna, a potom i serijska proizvodnja dva nova Fijatova modela automobila „LO klase“, koja pripadaju monovolumenskim vozilima koja se izrađuju na maloj platformi, konkretno na platformi „punta evo“ i koja će imati pet i sedam sedišta. Nazivi tih modela, prema de Filipisovim reč!ima, zvanično će, a u skladu sa tradicijom svih velikih svetskih proizvođača, biti objavjeni „u poslednjem trenutku“, to jest uoči početka proizvodnje (izvršni direktor Fijata Serđo Markione je, krajem jula ove godine najavio da će se u Kragujevcu proizvoditi nove verzije modela „fijat idea“ i „lanča muza“).

- Radi se o apsolutno najsavremenijim vozilima u svom segmentu. Vozilo sa pet sedišta će biti gradski, a ono sa sedam sedišta porodični automobil. Predviđeno je da se u početku u Kragujevcu proizvodi 200.000 automobila i mi pretpostavljamo da će više od 95 odsto te proizvodnje biti namenjeno izvozu na tržišta širom sveta - istakao je de Filipis, napomimnjući da postoji mogućnost da se uz dodatna ulaganja kapacitet proizvodnje poveća na 300.000 automobila.

Prema rečima de Filipisa, u fabrici uveliko traje građevinska rekonstrukcija proizvodnih hala i ostalog poslovnog prostora, tako da će za instaliranje nove opreme sve biti spremno u aprilu naredne godine, a sama instalacija bi trebalo da bude završena do kraja 2011., za kada je predviđen start probne proizvodnje novih automobila. Samo u rekonstrukciju i opremanje Preseraja biće uloženo oko 150 miliona evra.

U maju naredne godine Fijat će početi da ugrađuje i novu opremu u pogonu Lakirnica, koji bi trebalo da bude kompletno rekonstruisan i osavremenjen do kraja 2011., do kada će u budućoj industrijskoj zoni Korman polje biti izgrađeni pogoni najznačajnijih Fijatovih dobavljača. Ostali dobavljači italijanskog proizvođača automobila biće locirani i u drugim gradovima Srbije.

Fijat automobili Srbija će., pored već 1.000 angažovanih, do 2012. zaposliti još 1.433 radnika i stručnjaka, među kojima će biti dosta mladih, koji će, uz dodatnu obuku u Fijatovoj akademiji u FAS-u, ali i u Fijatovim fabrikama u Italiji i svetu, moći da rade na savremenoj prozvodnoj opremi.

Autor : Zoran Radovanović



čitanja : 1578



Komentari

http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/foto/182864_8778_big_280409_vign_fiat_chrysler_b1.jpg

Autor Dejan L 15 Sep 2010, 14:26

A sada fiat grande punto sa maskom od dodge-a

http://www.noticiasautomotivas.com.br/img/f/fiat-chrysler-punto-e-linea-terao-versoes-para-o-mercado-americano-1.jpg

Autor Dejan L 15 Sep 2010, 14:27

"dva nova modela koji su vrlo kompleksni za proizvodnju"...
Mislio sam da je ovo davno proslo doba...
Ovaj sa 5 moze biti dobar...
Ali onaj sa 7 na istoj platformi, to je vec nesto drugo...

Autor Panchev9 15 Sep 2010, 15:05

Ako će to da bude vozilo B segmenta ne razumem kako će da smeste 3 reda sedišta ( a da se u vozilu nalazi i motor ). Možda neko zna?

Autor Moron 15 Sep 2010, 16:39

E to je neko sad neki dan crtao sa kružićima i crticama, nešto b, c platforma itd...
I mene interesuje kako u b klasu strpati 3 reda sedišta (2+3+2)

Autor Dejan L 15 Sep 2010, 17:05

@Moron

Ne pise kojoj klasi ce pripadati.

Autor milan 15 Sep 2010, 17:06

@Moron
Obzirom na kompleksnost, ni FIAT verovatno ne zna...
A niko da spomene Fiat-ov optimizam po pogledu srpske ekonomije i srpskog auto trzista kome "prodaje" 5% proizvodnje novih modela...

Autor Panchev9 15 Sep 2010, 17:12

@Moron
Ma nije problem strpati 3 reda sedista u automobil B klase.
Problem je posle strpati putnike na ta sedista.

Autor Damko 15 Sep 2010, 17:12

Ajde vise da krene ta proizvodnja ili sta vec... pa da vidimo!!!

Autor Dejan! 15 Sep 2010, 17:25

Mogu 3 reda sedista lako i komforno da se smeste na 4 metra duzine ako bude "double-decker" sa "ležećim" motorom ...

Autor Moron 15 Sep 2010, 17:54

...a koliki će biti uvoz ?

Autor asakg 15 Sep 2010, 18:25

Fiat u Srbiji se sastoji od budućnosti i to tako od 2008.god. Kako koja godina prolazi, sve su slađe reči, automobili veći, veća ulaganja. A koliko čujem za sada smo Srbija ulaže.

Inače FAS ima referencnu listu u "budućnosti":
-će biti,
-biće,
-očekuje se,
-predviđeno je,
-predpostavljamo da će,
-biti,
-koji će,
-će početi,
-moći,
-itd i itd.
I kod Orvela se manje koristi ovakvih "budućih" reči.

A mene u budućnosti zanima, šta će biti sa Dinkićem, i da li ćemo doživeti da vidimo i akciju policije, poput duvanske, drumske, stečajne itd mafije, pod nazivom "G17+ mafija", i ko će biti kriv za propast FAS i štetu blizu milijarde evra?

PS
Možda i za ovo okrive pokojnog Đinđića.

Autor Mange 15 Sep 2010, 22:52

Da a ovo ,,L'' je od Lazarevac, a ne od prezimena. Kod nas u Lazarevcu ima samo salon renaulta i dacije, a ne mogu da skapiram to da Lazarevac ima prosek plate 58.000, čak veći prosek i od Beograda i da niko ne otvori salon sem renaulta!
Ovde površinski kop iseljava Vreočane i isplaćuje im po 300.000€ , nema grada u Srbiji sa više novih auta, seljoberi dobili pare od ekspropijacije zemljišta i pokupovali Golfove i Pasate. Smešno

Autor Dejan L 15 Sep 2010, 23:55