
Novi Kia Sportage, koji ovih dana stiže i na naše tržište, nedavno je dobio prestižni međunarodni ekološki certifikat, koji je rezultat višemesečnih rigoroznih ekoloških pregleda, a koji uključuje celi proces od same proizvodnje novog Sportaga do njegove konačne razgradnje.
Ovim certifikatom udruženje TÜV Nord potvrđuje, da 3. generacija ovog sportskog terenca zadovoljava stroge ekološke standarde ISO 14040 o životnom ciklusu proizvoda. Njihove inspekcije pokazale su i dokazale da je Sportage dobio dobre ocene i značajan ekološki napredak u odnosu na prethodnika.

Jedno od najvažnijih poboljšanja novog Sportaga na polju zaštite okoline je težina vozila. Iako je predstavnik 3. generacije sportskog terenca čak za 9 cm duži od prethodnika (dug je 4,44 m) njegova težina je manja za od 87 do 160 kilograma (u zavisnosti od varijante i tehničkih specifikacija vozila). Novi Sportage koristi najsavremenije tehnologije za smanjenje potrošnje goriva, npr. start-stop sistem (u Kiji ga zovu ISG sistem), a na raspolaganju su 4 motora (između ostalog novi 1,7-litarski dizel i 1,6-litarski benzinski, koji je Kijin prvi benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva). Navedeni motori će se uskoro pojaviti tako da će emisije CO2 u "najzelenijoj" varijanti iznositi samo 140 grama na pređeni kilometar.
Novi Sportage se za evropsko tržište proizvodi u slovačkoj fabrici (Žilina), dok se za ostala tržišta proizvodi u korejskom Gwangju-u. Fabrika u Žilini je 2007. godine dobila certifikat ISO 14001 za životni ciklus proizvoda i pohvaljena je kao ekološki prihvatljiva fabrika, dok je isti certifikat fabrika Gwangju dobila već 2003. godine. Veliki deo proizvodnje kao i sama tehnologija obrade otpada u ovoj slovačkoj fabrici svrstavaju je među najsavremenije na svetu.
ISO 14040 - ocenjivanje životnog ciklusa proizvoda
Standard ISO 14040 opisuje principe i okvire komparativnog životnog ciklusa proizvoda. Za vozila to znači da uključuje analizu potrošnje energije i emisija te provera uticaja celokupnog životnog ciklusa na osnovu svih podataka, od sirovog materijala i proizvodnje komponenata, proizvodnje konačnog proizvoda u fabrici sve do reciklaže. Uticaj na okolinu se između ostalog ocenjuje i upoređujući poboljšanja između novog i prethodnog modela.
TÜV Nord
Istorija tehničkog udruženja TÜV seže daleko u 19. vek kada su vršili preglede delovanja raznih grejača. TÜV Nord, čije sedište je u nemačkom Hanoveru, zapošljava više od 10.000 ljudi u 70 zemalja širom sveta. Njihove aktivnosti se protežu od tehničkih pregleda raznih vrsta elektrana, aviona i vozila do pregleda doslednog poštovanja prehrambenih standarda i standarda o stočnoj hrani kao i certificiranja sistema etičkog menadžmenta.
Izgleda mnogo lepse uzivo.
Bas sam ga video juce.
Lep.
Lepsi nego na slici.
Ovako sam mislio da je mnogo kockast,medjutim uzivo, izgleda mnogo lepse.
Sve mu boje lepo stoje! :D Iako ne volim VW,ponavljam da je ovako trebao Tiguan da izgleda.Ubacite vedre boje,preko glave su mi crna,srebrna i siva.
@ Uroš
Ja sam to već rekao u komentaru za cls, dosta više sa crnom, teget i srebrnom bojom