home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Narod traži Juga

20 Sep 2010 - 00:16 Vesti Link

Preuzeto sa : Pressonline.rs  

Distributeri „Zastavinih" automobila tvrde da bi mogli da prodaju četiri puta više „juga" nego „punta". Na placu u Kragujevcu tek nekoliko novih „jugića"

Žal za „jugom"! Distributeri „Zastavinih" automobila iz Kragujevca, Beograda, Sombora... tvrde da bi mogli da prodaju od tri do četiri puta više „jugića" nego što se sada prodaje „punta" i žale što se ovaj mališan na točkovima više ne proizvodi.

U većini auto-kuća koje su prodavale „Zastavina" vozila potvrdili su nam da svakog dana imaju na desetine poziva ljudi koji se raspituju da li se „jugo" i dalje prodaje. Kada čuju da su zalihe „otišle" još pre dve godine, ljudi se najčešće i ne interesuju za neki drugi auto. Kako su nam rekli distributeri, „jugići" bi, da ih sada ima, bili skuplji nego ranije i sasvim su sigurni da bi ovi automobili bili najtraženiji u Srbiji.

- Apsolutno sam ubeđen da bi nastala prava jagma kada bi „Zastava" sutra ubacila u prodaju nekoliko hiljada „jugića" uz kredit na pet godina - kaže za Press Miloš Prokić iz menadžmenta kragujevačkog distributera „Zastava promet - Arena motors", dodajući da i dve godine nakon što su prodali poslednjeg „juga", interesenata za ovaj auto ima svakodnevno.

Koštao oko 4.000 evra

Prokić tvrdi i da „punto" ne bi imao šanse pored „juga".

- Prošle godine prodali smo oko 2.600 „punta", čime smo vrlo zadovoljni, ali u isto vreme prodali bismo i 10.000 „jugića". Kada bi „jugo" sada bio prodavan pod uslovima pod kojima se prodaje „punto", uz subvencije, ne bismo mogli da postignemo kolika bi bila potražnja, čak i po većim cenama nego ranije. Ljudi dolaze i traže da kupe novog „juga", pa razočarani izađu iz salona - navodi Prokić.

Prema rečima našeg sagovornika, računica je jasna, jer bi se „jugo", koji je koštao oko 4.000 evra, prodavao, ako ni zbog čega drugog, ono zbog cene delova koji su jeftiniji nego za „fiću".

- Set novih kvačila na „jugu" i „kecu" košta oko 5.000 dinara, reparirani su upola jeftiniji. Kada se pokvare, auto ipak možete voziti još 500 kilometara. Isti deo za „punta" košta oko 25.000 dinara, a kada se pokvari, kola momentalno staju. Za šta bi se odlučio Srbin sa prosečnom platom, nije teško pogoditi - kaže Miloš Prokić.

Kragujevački automehaničari, a razgovarali smo sa njih nekoliko, u potpunosti se slažu sa distributerima. Kako su nam rekli, mnogi se uhvate za glavu kada dođe vreme za prvi servis i prve zamene delova na novom „puntu".

U somborskom „Zastava prometu" takođe kažu da „juga" u ponudi nemaju već dve godine. I njima se, kako navode, svakodnevno javljaju mnogi koji se raspituju da li i gde mogu da nabave novog „jugića". Isto smo čuli i od beogradskih distributera.

Ispraćaj uz suze

Na placu „Zastavine" fabrike u Kragujevcu ostalo je tek nekoliko „juga". Ostavljeni su, kažu u marketingu „Zastave", za slučaj da treba da budu zamenjeni, predati eventualno nezadovoljnim kupcima čiji su „jugići" još u garantnom roku. Zoran Mihajlović iz sindikata „Zastava automobili" objašnjava da su dolaskom „Fijata" sa „Zastavinog" placa izvezena sva vozila.

- Poslednji „jugo" sklopljen je i ispraćen krajem 2008. godine uz suze radnika koji su od 20 pa čak do 35 godina, skoro ceo jedan radni vek, pravili ovo vozilo. Jeste da je tehnologija zastarela, ali „juga" su građani imali novca da kupe i održavaju objašnjava - Mihajlović.

Dok se Srbi nevoljno mire sa time da novog „juga" nema u prodaji, trgovina polovnim cveta. „Jugo" se prodaje po ceni do 2.500 evra. Tako vozila iz 1989. godine, zavisno od pređene kilometraže, koštaju od 900 do 1.500 evra. Oni iz 2004, 2005. ili 2006. godine mogu se kupiti za 2.000-2.500 evra. Na internet forumima postoje stotine stranica na kojima iskusni vlasnici „juga" savetuju kako pazariti taj automobil. Jedni tvrde da je najbolje kupiti vozila iz 1988. i 1989. godine, metalik boje, najbolje plave. Drugi to negiraju. Treći tvrde da treba izbegavati onu „ružnu zelenu" jer je nastala tako što su pomešane boje koje su se u fabrici zatekle. Treći kritikuju bele „jugiće", četvrti one pravljene posle 1999. godine...  

Autor : M. Raca

Foto : arhiva Autoblog.rs
 



čitanja : 6643



Komentari

To su jedni obicni bednici koji sebe zovu Zastavinim distributerima. Opste je poznato da Srbi vole da dilere zovu iako nemaju ni pet centi u dzepu, samo da bi pitali neku notornu glupost. Tako, oni zovu i pitaju da li se Jugo prodaje, i kad im se kaze da je prodaja prestala pre 2 godine, oni se iscudjavaju i kazu, pa da, to je zbog ovih "demokrata" (citiram).

Kakvo je to lupetanje, pa niko normalan ne bi kupio taj mrtvacki sanduk na tockovima. Ovi iz Zastave treba da pevaju jer sada prave nesto sto podseca na auto a pri tome su krali pare godinama od drzave a da pri tome nisu nista proizvodili.

Ovi sto i dalje zive u 90tim treba pod hitno da se presele iz Srbije i odu u Severnu Koreju. Tamo ce im biti bolje, i moci ce da kukaju za Jugom do mile volje. Ali, bar za diktarurom nece moci da kukaju.

Dosta je vise tih nazadnih razmisljanja. Bolje bi bilo da zavrsavate fakultet da ne sramotite drzavu sa samo 6.5% fakultetski obrazovanog stanovnistva. Afrika ili Srbija, svejedno je. Uz malo srece, odo ja u Nemacku zauvek pa pravite Juga i ponovo ako ocete.

Autor Izgnanik 20 Sep 2010, 01:55

@Izgnanik
"Ovi sto i dalje zive u 90tim treba pod hitno da se presele iz Srbije i odu u Severnu Koreju. Tamo ce im biti bolje, i moci ce da kukaju za Jugom do mile volje. Ali, bar za diktarurom nece moci da kukaju."

Od ove diktature vece nema!

Autor PITBULL 20 Sep 2010, 03:42

Narod trazi leba,to bi bio realniji naslov.
Toliko o "evropskom" standardu.
Sa milion nezaposlenih i najvecim cenama struje na svetu verovatno,gorivo takodje,registracije itd itd.
Al zato bar imamo puteve takve da ako i kupis novo vozilo,ono ce biti dres za 2-3 godine.

Autor PITBULL 20 Sep 2010, 04:07

Plaču za tehnologiju od pre 30 godina,trebalo bi namestiti nešto novo do 4000 eura....

Autor Polovni automobili 20 Sep 2010, 07:12

ma sprdnja...ovaj tekst ne moze ozbiljno da se shvati...

Autor NebojsaR4 20 Sep 2010, 09:25

Kada bi se opet prodavao,cena ne bi smela da predje 2500 evra.Sve ostalo je smesno i nema potrebe komentarisati ovakav tekst.

Autor milan 20 Sep 2010, 11:19

Umesto da se potrude da plate ne budu "u visini cene kvacila za yuga", oni bi da rese problem plata od eventualno 300 evra mesecno sa autom koji je, kao sto je neko pre mene naveo: mrtvacki sanduk.

???

Ako se yugo stvarno vrati u proizvodnju... nemam komentar...

Autor Joe 20 Sep 2010, 11:49

"Poslednji „jugo" sklopljen je i ispraćen krajem 2008. godine uz suze radnika koji su od 20 pa čak do 35 godina, skoro ceo jedan radni vek, pravili ovo vozilo."

Tacno, celih 20 pa cak i 35 godina su pravili jedan te isti model automobila. Pa nisu mogli na bravu da mu usavrse a kamoli nesto drugo.

Autor tiron 20 Sep 2010, 13:04

To nije istina, Yugo se pravio od 1980.!

Autor carobnjak 20 Sep 2010, 13:16

Jugo je do samog kraja proizvodnje u novembru 2008. bio najprodavaniji auto u Srbiji. Ponekad bi ga Punto premašio za koji mesec, ali se Jugo dobro držao i ostao je pri samom vrhu popularnosti među novim automobilima. Kec se redovno plasirao na 3, 4 mesto.

Britanski Mini i "Sitroen" 2CV pravljeni su punih 40 godina (u sred evrope), "Reno" 4 se proizvodio 30 godina. Prva generacija "Fijat" Pande pravila se skoro 25 godina. Amerikanci nisu "Model T" menjali više od 20 godina. Bubu, ruska "Lada" Riva, kao i indijska modela "Premijer" Padmini, Ambasador i "Maruti" 800, da ne pominjem.

Sve pomenute modele su motorizovali publiku na poznati način, "malo traži, mnogo pruža".

Nije Srbija posebna po pitanju "Juga" i nije joj smelo biti sram što je taj auto i dalje proizveden i tražen.

Iako oni koji su predali fabriku nisu mogli da predvide krizu, nije bilo teško predvideti da će narod žaliti odluku da se ugasi proizvodnja Juga i Keca (inače 2 najpristupačnjia automobila u zemlji).

A tek kako će žaliti odluku da se prebacimo sa proizvodnju na sklapanje ...

(ako to sklapanje uopšte traje)

Autor CaMIRO 20 Sep 2010, 13:47

Dobro receno, naravno da zale za automobilom koji im je najristupacniji u ovoj besparici,a najmanje profitabilan jel malo po malo stalno neki kvar na njemu...

Autor polovni automobili 20 Sep 2010, 15:47

Ne daj Bože!

Autor Dejan L 20 Sep 2010, 16:32

@CaMIRO
Bas tako!

Autor Predrag 20 Sep 2010, 18:05

Da ima da se kupi nova Florida 1.6i ili 1.4 HDI, sutra bih je kupio!

Autor Predrag 20 Sep 2010, 18:06

Predrag -

Vozim Floridu 1,6 sa fabričkom klimom, kupljena krajem 2006. godine. Prešla 62.000 kilometara, zamenio sam plovak za gorivo, sajlu za ručnu kočnicu (2 puta), par sijalica, kao i diskove i pločice -

i to je to, sem naravno ulje u motoru.

Inače sa klimom troši u proseku 8,2 l/ 100 kilometara godišnje, ubrzava od 0 do 100 za manje od 11 sekundi, na autoputu odlično leži do prikazanih 185 km/ čas (nakon toga krene da pliva).

Kako može Florida da leži, uverite se i sami:
https://www.youtube.com/watch?v=JzzrSuoT-M4

Gume su manje od 15.000 dinara za 4, redovno servisiranje ne izlazi više od 150-200 evra godišnje (menjam ulje češće nego što je predviđeno), u servisu mi operu auto kad je gotov.

Kao vlasnik automobila iz bivšeg osnovnog programa te kao čovek koji je proveo skoro ceo život u inostranstvu, pa privremeno radim u Srbiji, hteo sam koliko toliko da podržim domaću industriju.

I ruku na srce, oduševljen sam po pitanju uloženog/ dobijenog.

Upoznat sam sa argumentima protiv Zastave ali činjenica je da je industrija koja je preživela u najgorim uslovima u autoindustriji od drugog svetskog rata, predata u ime silnih obećanja. Prisustvovao sam na konferenciji u Kragujevcu u maju 2008. godine, na Đurđevdan, a od govora četvoro poznatih političara na toj konferencije još ništa nismo videli.

U brojnim posetima fabrike u Kragujevcu sreo sam itekako sposobni inženjeri, kao i nadgledao se koncepata i predloga za izmene koja će verovatno ostati u podrumu bivšeg instituta. Nažalost i tada su obećanja bila velika, a iz bezbrojnih razloga ništa od toga nije bilo.

Međutim, kada je Prvoslav Raković došao u Kragujevcu 1945. godine, bila su, kako je rekao na poslednjim njegovim intervjuom (sa redakcijom "Zastava info" 2004. godine), 3 automobila u Kragujevcu. Nemci su ukrali šta su mogli od fabrike, a sve drugo spalili. I opet su Raković i takvih je podigli na noge. Nakon početka sklapanja 26. avgusta 1953. godine ubeđivali su čelnike Fijata da pokrenu sopstvenu *proizvodnju* 1958. godine.

Jeste da je u poslednje vreme ta proizvodnja bila simbol težih dana u Srbiji, ali se nikako nismo smeli stideti nje. Niti treba da budemo zadovoljni sa šrafcigerskom industrijom.

Autor CaMIRO 20 Sep 2010, 23:10

CaMIRO

Moji voze Floridu 1.6 sa fabričkim servom (nema klimu, jer je nisu imali na stanju u trenutku poručivanja), prešla je 36000 km i do sada joj je zamenjeno sledeće: mehanizam levog podizača prozora (otkazao posle mesec dana), opruga za zabravljivanje petog stepena prenosa (takođe posle mesec dana), pločice, zadnji lonac (pre dva meseca), prednja dva pneumatika, servo za kočnice (montirao sam od Punta 1, da bi obezbedio veću silu kočenja), semering kolenastog vratila (garancija) i to je to. Moji su prezadovoljni i ne žele da je menjaju. Mogu da kažem da je vrlo pregledna, komforna, stabilna, da ima veoma veliki prtljažnik, veoma elastičan motor, precizan i "lagan" menjač, precizan upravljač... Po meni najveće nedostatke predstavljaju: bučan motor, bučan menjač (zbog ležajeva), vibracije sklopa motor-menjač...
Takođe mislim da je odnos uloženo/dobijeno i više nego dobar.
Inače, imam i Yuga In L 2005. godište, prešao 37500 km, koji se takođe odlično pokazao. Zamenjeno mu je sledeće: plovak, sva četri ležaja točka, donji nosač motora i kilometar sajla (sve to u prvih mesec dana), pločice i zadnji lonac.

Zastava je "preživela" sankcije i bombardovanje, ali nije opstala zbog političara, koji su je svojim predizbornim obećanjima uništili, a i dalje su na vlasti. Uništitavanje proizvodnje automobila, po meni predstavlja najgori potez u ovoj zemlji za poslednjih 10 godina...
Više puta sam bio u Zastavi (jednom i na praksi), tako da sam u potpunosti upoznat sa svim njenim "ograncima": Institutom, Mehaničkom obradom, Preserajem, Karoserijom, Lakirnicom, Montažom. Upoznao sam sjajne inženjere kao što su Popović, Savčić... Zastavu je mogao da uništi samo onaj koji u njoj nije bio, a ako je bio, onda je definitivno lud (mislim na političare). A oni koji je pljuju, to rade jer i ne znaju šta je od nje sve moglo da bude...
Pošto završavam Mašinski fakultet, smer za Motorna vozila, nikada se neću pomiriti sa ukidanjem auto-industrije, odnosno prave proizvodnje automobila.

P.S. Na sajmu automobila, na zastavinom štandu 2008. godine, upoznao gospodina Pačića, koji takjođe živi u inostranstvu, a kadfa dođe u Srbiju vozi srebrnu Floridu In L...?

Autor Predrag 21 Sep 2010, 00:19

Muka mi je od nefleksibilnih i arogantnih budala,koje sve posmatraju iz licnog ugla, nesposobni da razumeju druge i njihov ugao gledanja na stvari.Ne vidim sta je lose da
se u Srbiji prodaju i kajmak i kavijar, kao i "mecka" i "jugic", pa kome sta odgovara.Za svakog po nesto.Ma,histericni glupani,neka se nose!

Autor Zvone 15 Nov 2010, 14:43